۳۱۴۹۸۸
۱۵ نظر
۵۰۰۴
۱۵ نظر
۵۰۰۴
پ

کنایه روحانی به افراطی ها

رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های تفکر افراطی گفت:‌ در تفکر افراطی هیچ‌گاه نباید با آژانس بین‌المللی اتمی و سازمان ملل همکاری کرد. این تفکر حتی به ما می‌گوید که به هیچ کس و حتی همسایگان و دوستان نیز اعتماد نکنید این در حالی است که اندیشه اعتدال به ما می‌گوید رویکردمان باید رویکردی معتدل باشد. هم باید با دنیا سخن بگوییم و هم باید برای خود اتکایی خود تلاش کنیم.

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم دهمین سالگرد روز هسته‌ای و گرامی داشتن یاد شهدای انقلاب اسلامی،‌ دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: شهدای هسته‌ای برای عظمت کشور از جان خود گذشتند و افتخاراتی علمی و فناوری را در کشور جاودانه ساختند.

وی با بیان این‌که «بیستم فروردین ماه امسال حال و هوای دیگری نسبت به سال‌های گذشته دارد» خاطرنشان کرد: امسال در شرایط جدیدی روز فناوری هسته‌ای را جشن می‌گیریم؛ چراکه امسال سالی است که حق ملت ایران در زمینه فناوری هسته‌ای از سوی جهانیان و سازمان‌های بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است و امسال جهان به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اذعان و اعتراف کرده است و دنیا همکاری خود با ایران در زمینه فناوری هسته‌ای را آغاز کرده است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ طی سال گذشته گفت:‌ سال ۹۴ سالی تاریخی و به یادماندنی برای ملت ایران و حتی در تاریخ دیپلماسی جهان خواهد بود؛ چراکه ما در این سال به جهانیان اعلام کردیم که باید به قدرت نرم بیشتر از قدرت سخت توجه داشت. در سال ۹۴ همه جهانیان دیدند که منطق، استقلال و میز مذاکره به قدرت سخت، تهدید و فشار پیروز است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: بی‌تردید موفقیت مذاکره کنندگان کشور در سال گذشته به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای دیپلماسی کشور در قرن اخیر بوده است.

وی با اشاره به گفتمان اعتدال دولت یازدهم خاطرنشان کرد: اعتدال به ما می‌گوید که نه همه جا به دیگران اعتماد کنید و نه همه جا به دیگران بدبین باشید؛ اعتدال به ما می‌گوید که این گونه نیست که همه مسائل صرفا با مذاکره حل شود اما این چنین نیز نخواهد بود که با مذاکره نتوانیم هیج یک از مسائل مهم را به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند روزگار ما، روزگار همه چیز است و باید از همه ابزارها و وسایل به درستی و خوبی استفاده کنیم.

روحانی با بیان این‌که «افراط مضرر است» خاطرنشان کرد: افراط همه جا برای ما مضرر است به ویژه در اندیشیدن و تفکر کردن. بزرگترین ضرر خود را به جامعه می‌آفریند.

وی با اشاره به ویژگی‌های تفکر افراطی گفت:‌ در تفکر افراطی هیچ‌گاه نباید با آژانس بین‌المللی اتمی و سازمان ملل همکاری کرد. این تفکر حتی به ما می‌گوید که به هیچ کس و حتی همسایگان و دوستان نیز اعتماد نکنید این در حالی است که اندیشه اعتدال به ما می‌گوید رویکردمان باید رویکردی معتدل باشد. هم باید با دنیا سخن بگوییم و هم باید برای خود اتکایی خود تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اما رویکرد اعتدالی به این معناست که هم باید به فناوری‌های خود تکیه کنیم و هم برای پیشرفت فناوری با دنیا همکاری کنیم. ما باید هم از استعدادهای خود استفاده کنیم و هم باید از تجربیات دیگران استفاده کنیم و با دیگران در تعامل باشد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که «همکاری کشورها موجب افزایش سرعت پیشرفت و تعالی می‌شود» اظهار کرد: اساس پیشرفت یک ملت اعتدال است و دنیای اسلام نیز بر این پایه استوار است. ما ملت وسط هستیم و اعتدال را می‌پذیریم و پذیرفته‌ایم و معتقدیم که با اعتدال می‌توان با هزینه کمتر از مسیری مستقیم‌تر و کوتاه‌تر به مقصد رسید.

وی اضافه کرد: معنای اعتدال آن است که رویکرد ما نسبت به جهانیان رویکردی متوازن و میانه باشد؛ چراکه ما نمی‌توانیم صد درصد به دیگری اعتماد کنیم و صد در صد نسبت به یکی دیگر بدبین باشیم.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه صحبت ‌های خود با تاکید بر این‌که «در توافق هسته‌ای مبنای هیچ کدام از طرفین بر صد در صد اعتماد نیست»، گفت:‌ در توافق هسته‌ای با دنیا نه بنای ما نسبت به ۱+۵ بر مبنای اعتماد صد در صدی است و نه بنای آن‌ها بر این مبناست؛ بلکه مبنای طرفین بر راستی‌آزمایی است و گام به گام با نظارت دقیق نسبت به همدیگر کار را پیش می‌بریم.

روحانی با تاکید بر این‌که «طرفین مذاکره کننده همواره در حال نظارت دقیق نسبت به یکدیگر هستند»، ادامه داد: مگر می‌شود کسی بگوید که من نسبت به کشوری دیگر چشم بسته چک سفید صادر می‌کنم و هیچ نظارت و توجهی بر آن ندارم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      تو را به خدا اینقدر گفتگو نکنید حالا دیگه یه خورده رفتو رو کنید !!!!!!!

    • بدون نام

      اگه منظورازافراطی ها همون حزب الهی ها وباغیرت هاست ,خدایااوناروزیادترکن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینایی ک منفی دادن بدونن جون بی ارزشونو مدیون همین حزب الهی ها هستن

    • بدون نام

      خدا شر افراط و افراطیون را از سر ایران کم کنه

    • بدون نام

      بزودی شرعموکلیدساز کم میشه انشاالله

      پاسخ ها

      • حسن

        چرا داداش ؟
        شما جاش میای یا دیگری یا محمودی؟
        اسلام دین تعقل و به قول خود کلید دار دین "اعتدال" است

    • بدون نام

      افراطیون یعنی کسانی که از قدرت برای چاپیدن استفاده کردند، یعنی کسانی که اختلاس و بی قانونی رو سرلوحه قراردادند یعنی کسانی که اقتصاد و صنعت کشور رو به قهقرا بردند یعنی کسانی که کشور رو در معرض جنگ قرار دادند. اینها فکر میکنن مبارزه یعنی جنگیدن با ابزار جنگی، اینها باید بدونن که از هرچه در جاش باید استفاده بشه و بکارگیری همیشه از یک روش برای حل مسائل موفقیت آمیز نخواهد بود.

    • فرزین

      مگه ایشون حرف بی کنایه هم زده تا حالا

    • بدون نام

      افراطی شمایید که چوب حراج بر صنعت هسته ای ایران با شهدای هسته ایش زدید نه حزب الهی ها

      پاسخ ها

      • صدای عدالت

        تا منظور از حزب اللهی چی باشه خشگل پسر. اگه منظور چفیه و یقه بسته باشه. ما ها همه کافریم فقط شما مسلمونید.

    • بدون نام

      حالم بهم میخوره از این ادمای بی عقل وکم شعور ک میترسن ی ذره از عقلشونو که داره خاک میخوره رو استفاده کنن

    • رضا

      خدا لعنتت کنه که همش دروغ میگی تو این زمونه دیگه هیجکس اینفکر و نمیکنه .حالا داری ماله کشی میکنی میگی اینطورشده انور شده حرف غیرته که تو بخاطر پول نداریش

    • بهمنیار

      حرف های شما آقای روحانی چیزی نیست که اطلاعاتی به مردم ایران زیاد کنه یا بخواهد در تصمیم اونا تغییری ایجاد کنه

    • صدای عدالت

      فقط اینو بدونید که آقای روحانی در طول این همه مدت تمام تلاش خودشو کرد که وضع اقتصادی مردم از این بدتر نشه. در واقع زحمات آقای قبلی رو داشت جبران میکرد!!!وگرنه معلوم نبود وضعیت کشور تا الان به کجا میکشید!! درود به آقای روحانی و کابینه باسوادش. اصلاحات زمان میبره صبر داشته باشید

      پاسخ ها

      • حسن

        خلاصه می گفتی اصلاحات می کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج