۳۱۵۰۵۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

رییس مجلس مطلوب احمدی نژاد کیست؟

سایت اصولگرای صراط نیوز درباره احتمال بازگشت احمدی نژاد به عرصه سیاسی ایران نوشت: محمود احمدی نژاد در طول دوران ۸ ساله ریاست جمهوری اش ثابت کرده است چندان وقعی به جایگاه مجلس نمی نهد و از دیدگاه او مجلس احتمالا تنها ماشینی است برای هموار کردن خواسته های دولت.

سایت اصولگرای صراط نیوز درباره احتمال بازگشت احمدی نژاد به عرصه سیاسی ایران نوشت: محمود احمدی نژاد در طول دوران ۸ ساله ریاست جمهوری اش ثابت کرده است چندان وقعی به جایگاه مجلس نمی نهد و از دیدگاه او مجلس احتمالا تنها ماشینی است برای هموار کردن خواسته های دولت.

در میان افراد راه یافته به مجلس دهم، و افرادی که احتمال پیروزی آنها در دور دوم وجود دارد، شاید بتوان محمدرضا میرتاج الدینی را رییس مجلس مطلوب احمدی نژاد قلمداد کرد. البته او هنوز وارد مجلس نشده و باید در دور دوم در انتخابات تبریز شانس خود را بیازماید.

به جز میرتاج الدینی، شاید بتوان فردی مانند حاجی بابایی را مطلوب "مرد خانه نشین" برای ریاست مجلس دانست اما او وزن سیاسی لازم برای ریاست مجلس را ندارد.

فارغ از این گزینه های حداکثری، احمدی نژاد نشان داده در رقابت میان اصولگرایان شناخته شده و اصلاح طلبان دسته دوم را ترجیح می دهد؛ چراکه اولا به زعم او، این نکته را به اصولگرایان ثابت می کند که بدون احمدی نژاد شکست خواهند خورد(؟!) و در ثانی، او در دوران زعامت خود بارها با اصولگرایان شناخته شده به مشکل برخورده است.

در انتخابات ۹۲ و پس از رد صلاحیت مشایی هم همین زمزمه ها شنیده شد تا جایی که گفته شد او پیروزی روحانی را بر اصولگرایان ترجیح می هد.

اکنون و در رقابت میان لاریجانی و عارف نیز وضعیت به همین صورت است. احمدی نژاد احتمالا عارف را برای ریاست ترجیح می دهد تا با این فرض که اصولگرایان بدون او در انتخاب رییس مجلس هم شکست خورده اند، زمینه های حضورش در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ را فراهم کند؛ البته او دلیل مضاعفی هم دارد و آن اختلافات معروف و پرسروصدایش با علی لاریجانی است که بالطبع بدش نمی آید ناکامی لاریجانی را به چشم ببیند حتی اگر به قیمت شکست جریان اصولگرایی باشد.

با این وجود، پیوند احمدی نژاد و اصلاح طلبان با توجه به نتیجه انتخابات مجلس قبل از برگزاری مرحله دوم، احتمالا باشکست مواجه خواهد شد چراکه علاوه بر اصولگرایان، برخی حامیان دولت نیز تمایلی به ریاست عارف نشان نداده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج