۳۱۵۱۳۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اعتكاف لوكس ممنوع شد

كارشناس امور مساجد اداره كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال از برگزاری آیین های اعتكاف به صورت لوكس و با صرف هزینه های بالا در مساجد استان جلوگیری می شود.

خبرگزاری ایرنا: كارشناس امور مساجد اداره كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال از برگزاری آیین های اعتكاف به صورت لوكس و با صرف هزینه های بالا در مساجد استان جلوگیری می شود.

حجت الاسلام حسین كریمی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: در اعتكاف رجبیه پارسال، برخی مساجد مشهد تا حدی پا را از پذیرایی ساده و مطابق با عرف این مراسم فراتر نهاده و این آیین معنوی را با هزینه های بالا برگزار كردند.

وی با بیان اینكه هزینه معمول برگزاری مراسم اعتكاف برای هر نفر در مسجد ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار ریال است، گفت: برخی مساجد با ارائه وعده های غذایی گران قیمت در افطار و سحر، هزینه اعتكاف هر نفر را تا ۷۰۰ هزار ریال رساندند كه امسال از برگزاری این گونه مراسم جلوگیری خواهد شد.
وی گفت: 70 درصد از هزینه های برگزاری مراسم اعتكاف توسط خود معتكفان و 30 درصد توسط خیرین پرداخت می شود و اداره كل تبلیغات اسلامی هزینه های نرم افزاری این مراسم نظیر بسته های فرهنگی، مسابقات فرهنگی، سخنرانی و دعا و ... را تامین می كند.

حجت الاسلام كریمی اضافه كرد: در برخی مساجد كل هزینه های اعتكاف توسط خیرین تامین می شود و علاوه بر آن مراكزی از سوی این اداره كل به مساجد معرفی می شود تا با هزینه كمتری امكانات پذیرایی از معتكفان را فراهم كنند.

این مسئول در اداره كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینكه امسال برای نخستین بار ثبت نام از مساجد متقاضی برگزاری اعتكاف و افراد شركت كننده در این آیین به صورت الكترونیكی انجام گرفته است، افزود: ثبت نام از مساجد متقاضی از طریق سایت www.etekaaf.ir از روز سه شنبه هفته جاری آغاز شده و تا پایان ماه فروردین ادامه دارد.

حجت الاسلام كریمی افزود: ثبت نام از متقاضیان شركت در مراسم اعتكاف نیز از روز یكشنبه هفته آینده از طریق سایت مزبور آغاز شده و تا 30 فروردین ماه ادامه می یابد.

وی بیان كرد: پارسال 644 مسجد در خراسان رضوی برگزار كننده مراسم اعتكاف بودند و 54 هزار و 457 نفر در این آیین معنوی شركت كردند.

وی پیش بینی كرد كه امسال بیش از 60 هزار نفر در مراسم اعتكاف مساجد خراسان رضوی حضور یابند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج