۳۱۵۲۱۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اعدام قاچاقچیان خارجی در اندونزی

اندونزی روز جمعه اعلام كرد اعدام قاچاقچیان مواد مخدر را در سال جدید میلادی پس از یك وقفه كوتاه بدنبال اعدام های بحث برانگیز سال گذشته از جمله چند قاچاقچی خارجی بار دیگر از سر می گیرد.

خبرگزاری ایرنا: اندونزی روز جمعه اعلام كرد اعدام قاچاقچیان مواد مخدر را در سال جدید میلادی پس از یك وقفه كوتاه بدنبال اعدام های بحث برانگیز سال گذشته از جمله چند قاچاقچی خارجی بار دیگر از سر می گیرد.

'محمد پراستیو' دادستان كل اندونزی به خبرنگاران، گفت كه در این مرحله و به زودی بیش از یك نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام می شود و در فهرست اعدامی ها افراد خارجی نیز وجود دارد.

وی گفت كه تعداد افراد اعدامی را فراموش كرده ام، اما بیش از یك نفر است و حاضر به فاش كردن هویت افراد اعدامی و ملیت آنها نشد.
به نوشته تارنمای رپوبلیكا، دادستان كل اندونزی تاكید كرد جنگ و مبارزه با مواد مخدر در اندونزی متوقف نخواهد شد.

نزدیك به یكسال از 29 آوریل سال 2015، آخرین باری كه اندونزی مجازات اعدام را اجرا كرد، می گذرد. در آن روز هشت متهم به ارتكاب جرم مرتبط با مواد مخدر اعدام شدند.
برخی رسانه های اندونزی روز جمعه اعلام كردند در حال حاضر اجرای حكم اعدام جدی است و دولت نام ۱۰ نفر بعدی را برای اجرای حكم اعلام كرده است.

همه این افراد خارجی هایی هستند كه جرائم مختلف مربوط به مواد مخدر انجام داده اند.
چهار نیجریه ای، دو مالزیایی، دو آمریكایی، یك تبعه زیمبابوه و یك سنگالی در لیست اعدام دولت اندونزی به اتهام قاچاق مواد مخدر قرار دارند، اما دادستان اعلام نكرد این افراد جزو اعدامی ها هستند.

خبر اعلام آغاز اعدام ها در اندونزی نشان می دهد 'جوكو ویدودو' رئیس جمهور این كشور همچنان پیگیر سیاست خود در مورد مقابله با باندهای قاچاق مواد مخدر است.

اندونزی سال گذشته میلادی بیش از 10 تن از محكومین مواد مخدر از كشورهای مختلف را اعدام كرد و این اعدام ها باعث تنش در روابط دیپلماتیك جاكارتا با تعدادی از كشورها از جمله برزیل و استرالیا شد.

در حال حاضر بیش از 120 نفر در اندونزی در انتظار اجرای حكم اعدام هستند.

اندونزی پس از روی كار آمدن 'جوكو ویدودو' رییس جمهوری این كشور از مهر ماه سال 1393 تاكنون یك گروه 6 نفره و یك گروه 8 نفره از قاچاقچیان مواد مخدر را اعدام كرده است.
اندونزی با دفاع از این اعدام ها، این اقدام را جنگ علیه مواد مخدر می داند و معتقد است كه انجام آن برای توقف تهدید حیات ملت اندونزی ضروری است.

آمار مصرف كنندگان مواد مخدر در اندونزی حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گزارش شده است، به طوری كه روزانه حدود ۵۰ نفر به دلیل مصرف موادمخدر جان خود را از دست می دهند.

مجازات اعدام در اندونزی یك گزینه قضایی در برابر اتهاماتی مانند قاچاق مواد مخدر، قتل، شرارت و تروریسم است.

براساس قانون اندونزی حكم اتباع خارجی كه بیش از پنج گرم مواد مخدر به اندونزی حمل كنند، اعدام یا حبس ابد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج