۳۱۵۸۹۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

پیگیری كاهش نرخ سود به میزان تورم

معاون اقتصادی بانك مركزی گفت: بانك مركزی درسال گذشته توانست از طریق ورود به بازار بین بانكی این نرخ را از بالای ۲۹ به ۱۷ درصد برساند و متناسب با این اقدامات نرخ سود كاهش یافت و امسال نیز با توجه به كاهش نرخ تورم همین مسیر دنبال می شود.

خبرگزاری ایرنا: معاون اقتصادی بانك مركزی گفت: بانك مركزی درسال گذشته توانست از طریق ورود به بازار بین بانكی این نرخ را از بالای ۲۹ به ۱۷ درصد برساند و متناسب با این اقدامات نرخ سود كاهش یافت و امسال نیز با توجه به كاهش نرخ تورم همین مسیر دنبال می شود.

پیمان قربانی درباره امكان كاهش نرخ سود بانكی در آینده نزدیك، افزود: باید در نظر داشت كه كاهش پایدار و مناسب نرخ های سود متناسب با رفع مشكلات نظام بانكی و انجام اصلاحات خواهد بود و شورای پول واعتبار در این زمینه به عنوان مرجع تصمیم گیری می كند.

وی ادامه داد: كاهش نرخ سود در سال گذشته با پیشنهاد بانك ها انجام شد اما بانك مركزی و شورای پول و اعتبار به دنبال این امر است كه نرخ های سود بانكی در تناسب با سایر متغیرهای كلان به ویژه نرخ تورم باشد.

وی با اشاره به تنگنای اعتباری در دو تا سه سال اخیر، اظهارداشت: نرخ های سود به دلیل مطالبات معوق انباشته، مطالبات قابل توجه از دولت و ركود سایر دارایی ها، چسبندگی دارد و به همین دلیل با تامل بیشتری عمل می كنیم.

معاون اقتصادی بانك مركزی با تاكید بر اینكه نرخ سود معلول بوده و عامل نیست، اظهارداشت:از طرفی با این شرایط مواجه بودیم كه اقتصاد كشور نیاز به تحرك دارد بنابراین شورای پول واعتبار و تیم اقتصادی دولت به دنبال این است كه زمینه های كاهش نرخ سود را فراهم و در عین حال در قالب اصلاح نظام بانكی نیز ریشه ها را هدف گیری كند.

معاون اقتصادی بانك مركزی با تاكید بر اینكه به دنبال شوك درمانی در بازار نیستیم، افزود: برنامه ما ایجاد ثبات در بازار است و تعادل و توازن بازار دارایی ها و آرامش اقتصاد اهمیت دارد.

به گزارش ایرنا، شورای پول و اعتبار در جلسه ۲۷بهمن ماه، نرخ سود سپرده های یكساله را به ۱۸ درصد، نرخ سود تسهیلات عقود مبادله ای را به ۲۰ درصد و عقود مشاركتی را به ۲۲ درصد كاهش داد.

پیش از آن، نرخ سود سپرده های یك ساله ۲۰ درصد، نرخ سود تسهیلات عقود مبادله ای ۲۱ درصد و نرخ سود عقود مشاركتی ۲۴ درصد بود.

همچنین شورای پول و اعتباری نرخ سود سه ماهه را حداكثر ۱۰ درصد تعیین كرد.

اواسط اسفندماه سال گذشته نیز عبدالناصر همتی رئیس شورای هماهنگی بانك ها اعلام كرد، تلاش سیستم بانكی این است كه نرخ سود سپرده بانكی اوایل سال ۹۵ به ۱۶ درصد كاهش یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      يه مسلموني ! پيدا نميشه كه بگه اين نرخ تورم كجا كاهش پيدا كرده ؟!
      چرا من اين كاهش نرخ تورم رو احساس نمي كنم ؟!
      چجوري نرخ تورم كاهش پيدا ميكنه ولي هر روز همه چيز گرونتر ميشه ؟!
      شايد ، دوباره ، ايندفعه ، باز ، سر كوچه ، و يا محله ، آقايون ! كاهش پيدا كرده ؟!
      كاش همگي بريم تو محله اونا زندگي كنيم ، شايد بفهميم !!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج