۳۱۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تميزي زياد براي دخترها خوب نيست

محققان آمريكايي مي‌گويند آموزش بهداشت به دختران خوب است اما تميزي بيش از حد مي‌تواند عامل ابتلا به بيماري‌هايي نظير آسم، آلرژي و بيماري‌هاي التهابي مانند كروهن و پلي‌آرتريت روماتوييد باشد.

طبق تحقيقي كه توسط پژوهشگران دانشگاه Oragon state انجام و در مجله Social Science of medicine منتشر شده است دختران و پسران با ميكروب‌هاي مختلفي سروكار دارند چون دختران برخلاف پسرها در كوچه بازي نمي‌كنند و با آلودگي‌هاي كمتري سروكار دارند.

تميزي زياد براي دخترها خوب نيست

پيش از اين تحقيقي كه توسط پژوهشگران دانشگاه هاروارد انجام شده بود نشان داد پاكيزگي بيش از حد براي سلامت كودكان مضر است و مي‌تواند احتمال ابتلا به آسم را در آنها افزايش دهد. طبق آمار جديد مركز آمريكايي Dlsease control ميزان ابتلا به آسم در زنان بيش از مردان است و زنان ۳ برابر مردان دچار ناراحتي‌هاي اتوايميون مي‌شوند. به نظر مي‌رسد ارتباط كمتر دختران با آلودگي‌ها در مقايسه با پسرها در اين موضوع نقش داشته باشد.

تميزي زياد براي دخترها خوب نيست

تحقيقات ديگري هم در دانشگاه ميشيگان انجام شده است که نشان مي دهد افرادي که به دفعات زياد با صابون هاي آنتي باکتريال حاوي ماده "تريکلوزان" در تماس هستند بيشتر دچار حساسيت مي شوند و در واقع قرار گرفتن در معرض ماده "بيسفنول A" هم ممکن است روي سيستم ايمني اثر منفي بگذارد. ماده تريکلوزان ترکيب شيميايي است که به طور گسترده در صابون هاي آنتي باکتريال، خمير دندان ها، کيسه هاي پلاستيکي و وسايل پزشکي يافت مي شود.
بيسفنول A هم ماده اي است که در بسياري از مواد پلاستيکي مانند پوشش محافظ قوطي هاي کنسرو يافت مي شود. هر دوي اين مواد از جمله مواد سمي محيطي به شمار مي روند و اثرات منفي روي سلامتي انسان گذاشته و باعث تغيير هورمون ها مي شود. محققان ميزان بيسفنول A و تريکلوزان ادراري را با ميزان آنتي بادي ويروس هاي سلولي مقايسه کردند و بروز حساسيت يا تب يونجه را در نمونه هاي گرفته شده از افراد بالغ و کودکان بالاي 5 سال مورد بررسي قرار دادند. تشخيص حساسيت و تب يونجه و آنتي بادي هاي ويروس هاي سلولي دو شاخص تغييرات سيستم ايمني به شمار مي آمدند. محققان دريافتند افراد بالاي 20 سال که با مقادير بالاتري از بيسفنول A در تماس هستند ميزان آنتي بادي ويروس سلولي بيشتري دارند که همين مسئله باعث بروز اختلال در عملکرد سيستم ايمني سلولي مي شود. از سوي ديگر، افراد زير 20 سال با دارا بودن مقدار بالاي تريکلوزان، بيشتر دچار حساسيت و تب يونجه مي شوند. در واقع تحقيقات صورت گرفته مبني بر اين است که زندگي در محيط هاي بسيار تميز و بهداشتي روي ميکرواورگانيسمهايي که براي سيستم ايمني بدن مفيدند، تأثير گذاشته و سيستم ايمني را تضعيف کرده و فرد را در مقابل بيماري ها مستعد مي کند.

منبع : Salamatiran.com
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج