۳۱۶۰۳۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پیام کوتاهی که جان ۱۵ نفر را نجات داد

پیام کوتاهی که به یک زن پنجاه ساله‌ی نیویورکی ارسال شد، جان ۱۵ پناهجو را در کشور انگلستان نجات داد.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: پیام کوتاهی که به یک زن پنجاه ساله‌ی نیویورکی ارسال شد، جان ۱۵ پناهجو را در کشور انگلستان نجات داد.

پیام کوتاهی که جان 15 نفر را نجات داد

«لیز کلگ» (Liz Clegg) زن پنجاه ساله‌ی نیویورکی مدتی پیش پیام کوتاهی از یک کودک افغانی ۷ ساله به نام احمد دریافت می‌کند. این کودک از تلفنی که کلگ در ماه مارس در کمپ پناهجویان به او داده بود، استفاده کرد تا بتواند جان خودش را نجات دهد. او با انگلیسی بسیار ضعیف توانست منظور خودش را به کلک برساند. او در پیام کوتاه گفته بود:" من به کمک نیاز دارم. راننده اتومبیل را نگه نمی‌دارد. هیچ اکسیژنی در ماشین نیست. هیچ آنتنی نیست. من در یک کانتینر هستم. شوخی نمی‌کنم. به خدا قسم می‌خورم."

کلگ با دیدن این پیام کوتاه با یک سازمان خیره در شهر لندن که به پناهجویان کمک می‌کند تماس می‌گیرد و پس از توضیح دادن شرایط، پلیس در جریان اتفاقات قرار می‌گیرد. پلیس با ردیابی شماره‌ی احمد بار دیگر با او تماس می‌گیرد و می‌تواند مکانی که احمد در آن قرار گرفته را پیدا کند. کانتینر در پمپ بنزینی در شهر «لسترشر» (Leicestershire) پیدا می‌شود و پلیس در کنار احمد جان چهارده نفر درگیر را هم نجات می‌دهد که به سختی می‌توانستند نفس بکشند.

افراد که قصد داشتند این ۱۵ نفر را به کشورهای دیگر قاچاق کنند بازداشت شدند و پلیس و احمد و سایرین را به محافظت خودش درآورد.

تلفن همراهی که خانم کلگ در بیمارستان کودکان شهر «کاله» (Calais) کشور فرانسه به احمد داده بود، توانست جان ۱۵ نفر را نجات دهد. کلگ در این‌باره می‌گوید:" وضعیت بسیار سختی بود و باید صبر می‌کردم تا پلیس احمد را پیدا کند. زمانی که با احمد تماس گرفتیم به وسیله‌ی یک مترجم که به زبان پشتو صحبت می‌کرد متوجه شدیم که او در شرایط خطرناکی قرار دارد. پلیس شماره‌ی او را ردیابی کرد و توانست افراد زیادی را نجات دهد."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج