۳۱۶۲۳۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

پاسخ لاریجانی به تذکر یک نماینده دلواپس

علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي درپاسخ به تذكر حميد رسايي گفت: نبايد همه چيز را سياه نشان دهيم. يكي از مهمترين كارهايي كه در برجام انجام شد، بستن پرونده پي ام دي بود كه مساله كوچكي نبود.

خبرگزاری ایرنا: علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي درپاسخ به تذكر حميد رسايي گفت: نبايد همه چيز را سياه نشان دهيم. يكي از مهمترين كارهايي كه در برجام انجام شد، بستن پرونده پي ام دي بود كه مساله كوچكي نبود.

حميد رسايي در تذكر شفاهي خود گفت: مطابق قانون مجلس پس از شش ماه از توافق هسته اي ، بايد دولت گزارشي را به مجلس ارائه دهد ، اما هنوز اين اتفاق رخ نداده است.

وي گفت: طبق نامه رهبري دولت مكلف است اگر تحريم جديدي صورت گيرد مجلس و كشور اقدامات خود را در زمينه هسته اي متوقف كنند كه البته اورانيوم را يك كاسه داده ايم و شما گفتيد كه كيك زرد را گرفتيم ولي از نظر من چنين اتفاقي رخ نداده است.

نماينده مردم تهران ادامه داد: وظيفه دولت حفظ حقوق مردم است كه بايد فشار آوريم و اگر برجام منفعتي دارد كه به نظر من ندارد، بايد تصميم جديدي در باره اقدامات خود در باره برجام بگيريم.

وي خطاب به لاريجاني اظهار داشت: نمي دانم چند جلسه هيات نظارت برجام تشكيل جلسه دادند. به غير از دو سه جلسه اي كه پيش از سال جديد برگزار شده ، فكر نمي كنم در سال جديد جلسه اي تشكيل شده باشد.

علي لاريجاني در پاسخ به تذكر شفاهي حميد رسايي گفت: آن مطلبي كه رهبري گفتند كه پلكاني به تعهدات خود عمل كنيم، براي اين بود كه آنها كلك نزنند و مواد را نگيرند و كيك زرد ندهند ، ولي اول آنها كيك زرد را دادند و بعد ما آنها را داديم .

وي خطاب به رسايي ادامه داد: من موافق نظر شما هستم كه وزارت خارجه بايد گزارشي تشريحي در باره اقداماتي كه در برجام انجام شده است ارائه دهد و من به شما مي گويم كه نبايد همه چيز را سياه نشان دهيم. يكي از مهم ترين كارهايي كه در برجام انجام شد بستن پرونده ( پي . ام . دي) بود كه مساله كوچكي نبود.

لاريجاني افزود: مساله فروش نفت نيز در حال حل شدن است و چند روز پيش به من گفتند امروز يك ميليون و ۷۰۰ هزار بشكه نفت مي فروشيم كه با احتساب ميعانات گازي بيش از دو ميليون و ۵۰۰ هزار بشكه مي شود.

عضو شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: آنها مي خواستند فروش نفت ما را به صفر برسانند و اين ضيقي كه اتفاق افتاد به خاطر اين بود كه چند صباحي از چاه ها برداشت نمي شد و حالا بايد گاز به آنها تزريق شود تا دو باره بتوانيم برداشت نفت كنيم.

وي يكي ديگر از دستاوردهاي برجام را بسته شدن قطعنامه ۱۹۲۹ دانست و آن را دستاورد بزرگي عنوان كرد و گفت: وزارت خارجه بايد گزارش مشروحي از برجام به مجلس ارائه دهد.

سيد حسين نقوي حسيني نماينده ورامين نيز در تذكر شفاهي اظهار داشت: در باره برجام ما تعهدات مان را نقد انجام داديم و فراتر از تعهدات مان عمل كرديم ولي دشمن به وعده هاي خود عمل نمي كند ، پس ادامه اجراي برجام درست نيست و اگر دولتي ها در باره برجام حرف نمي زنند، حداقل به ياوه گويي هاي جان كري پاسخ دهند.

كمال الدين پيرمؤذن نماينده مردم اردبيل در اعتراضي به هيات رئيسه در باره اجازه ندادن به موافقين و مخالفين گزارش بودجه براي سخنراني از جايگاه تذكر داد و افزود: برخي مي خواهند با سياه نمايي به ناحق برجام را زمينگير كرده و روزگار ملت و دولت را سياه كنند.

عليرضا سليمي نماينده مردم محلات نيز خواهان اقدام متقابل ايران در باره بد عهدي غربي ها در توافقنامه هسته اي شد.

** تذكرات ديگر

نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه نيز خواهان اجازه مجوز راه پيمايي كارگران در روز كارگر شد و خطاب به وزير نفت گفت: جايگاه داران سوخت در زمان جنگ يار و ياور انقلاب بودند و اصل بر برائت است و تا زماني كه در دادگاه صالحه حكمي صادر نشود حرف ها بي اساس است.

محمد تقي توكلي نماينده مردم اليگودرز نيز خواهان حل مشكلات حوزه انتخابيه خود شد.

مجيد جليل سرقلعه نماينده مردم لردگان در مجلس نيز خواهان حل مشكل ساخت سد در حوزه انتخابيه خود شد.

مؤيد حسيني صدر نماينده مردم خوي نيز خواهان حل موضوع چند شغله ها شد .

اسماعيل سعيدي نماينده تبريز نيز خواهان حل مشكل كشاورزان و فرهنگيان شد.

احمد شوهاني نماينده ايلام از دولت خواست تا بازارچه هاي مرزي بازگشايي شود.

نصرالله پژمان فر نماينده مردم مشهد نيز خواهان حل مشكل خريد تضميني شيرخام از دامداران شد و در ادامه گفت: در مشهد فردي را به صورت صوري براي اخذ هزينه درمان بستري كردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلا

      رسایی جون زیاد حرص نخور بابا . این چند وقته باقی مونده رو یه خاطره خوش از خودت جا بزار :)))

    • Amir

      صدباربدکردی ودیدی ثمرش را/خوبی چه بدی داشت که یکبارنکردی!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج