جاباما
۳۱۶۳۶۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

قرارداد نفتی ایران با ایتالیا امضا می‌شود

همرمان با سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران، شرکت ملی نفت ایران و انی ایتالیا هفته‌جاری قرارداد فروش روزانه ۱۰۰ بشکه نفت خام را امضا و عملیاتی می‌کنند.

خبرگزاری مهر: همزمان با سفر دو روزه «مانتو رنتز» نخست وزیر ایتالیا به تهران، هفته جاری دو قرارداد بزرگ نفتی بین شرکت ملی نفت ایران، انی و سایپم ایتالیا امضا خواهد شد.

پیگیری‌های خبرنگار مهر از وزارت نفت حاکی از آن است که با حضور رئیس جمهور و نخست وزیر ایران و ایتالیا، مدیران شرکت ملی نفت ایران و انی ایتالیا قرارداد فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام را امضا می‌کنند که احتملا این قرارداد یکساله و قابل تمدید خواهد بود.

بیژن زنگنه وزیر نفت هم بهمن ماه سال گذشته از امضای قرارداد فروش نفت خام ایران به ایتالیا در اواسط سال‌جاری در تهران خبر داده و گفته بود: علاوه بر امضای قرارداد فروش نفت، تفاهم نامه دیگری با شرکت انی ایتالیا به منظور توسعه یک میدان نفتی (فاز سوم میدان نفتی دارخوین) امضا خواهد شد.

سیدمحسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران هم هفته گذشته در گفتگو با مهر اعلام کرده بود: پس از امضای قراردادهای فروش نفت با چند شرکت اروپایی همچون توتال فرانسه، قراردادهای جدید دیگری برای صادرات نفت به اروپا امضا شده اما تاکنون عملیاتی نشده است.

در کنار امضای قرارداد فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خام به انی ایتالیا، پالایشگاه «ساراس» ایتالیا هم خواستار امضای قرارداد روزانه ۶۰ تا ۷۰ هزار بشکه نفت خام از شرکت ملی نفت ایران است.

علاوه بر این، قرار است در تهران قرارداد دیگری بین شرکت ملی نفت یا شرکت ملی گاز ایران با شرکت سایپم ایتالیا به منظور ساخت یک خطو لوله بزرگ انتقال گاز طبیعی ایران امضا شود.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت اخیرا با بیان اینکه توافق‌نامه ساخت خط لوله نهم سراسری پیشتر در سفر رئیس جمهوری به رم با شرکت سایپم ایتالیا امضا شده بود، گفته است: به زودی قرارداد نهایی ساخت این خط لوله انتقال گاز با سایپم امضا خواهد شد.

در همین حال، «استفانو مائو» مدیرعامل سایپم هفته جاری در حاشیه یک نشست انرژی در رم با بیان اینکه این شرکت در سفر رسمی نخست وزیر ایتالیا به تهران که سه‌شنبه (٢٤ فروردین ماه) آغاز می‌شود، تفاهمنامه‌ای جدید با طرف ایرانی می کند، گفته است: علاوه بر این فرصت های سرمایه گذاری در صنایعه نفت، گاز و پالایشگاهی ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سایپم بهمن ماه سال گذشته در جریان سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به ایتالیا، یک تفاهمنامه برای همکاری در پروژه های بزرگ نفت و گاز در ایران، امضا کرد، این شرکت ایتالیایی اعلام کرده است که این توافق برای نوسازی و ارتقای پالایشگاه‌های پارس شیراز و تبریز امضا کرده است.

خط لوله نهم سراسری گاز به طول تقریبی یکهزار و ۹۰۰ کیلومتر یکی از خطوط جدید گاز ایران بوده که از ظرفیت انتقال روزانه حدود ۱۱۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی برخوردار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج