جاباما
۳۱۶۴۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نسبت پذیرش دختران و پسران در کنکور ارشد

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، امسال نسبت پذیرش دختران و پسران در کنکور کارشناسی ارشد در مقایسه با سال گذشته به صورت تصادفی یکسان شده است.

خبرگزاری مهر: به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، امسال نسبت پذیرش دختران و پسران در کنکور کارشناسی ارشد در مقایسه با سال گذشته به صورت تصادفی یکسان شده و 45 به 43 هزار است.

حسین توکلی اظهار داشت: براساس نتایج اعلام شده بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش، ۸۹ هزار و ۲۵۶ داوطلب به عنوان پذیرفته شدگان نهایی معرفی شده اند که از این تعداد ۴۵ هزار و ۴۵۷ داوطلب زن و ۴۳ هزار و ۷۹۹ داوطلب مرد هستند که همین نسبت به طور تصادفی در تعداد پذیرفته شدگان سال گذشته کنکور کارشناسی ارشد نیز تکرار شد.

وی ادامه داد: ۵۱ درصد شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد امسال را دختران و ۴۹ درصد را پسران تشکیل می دادند.

وی اظهار داشت: امسال ۱۲ هزار ظرفیت جدید برای کارشناسی ارشد افزوده شده است.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، در دوره روزانه امسال ۳۶ هزار و ۷۱۱ نفر،‌ ۱۶ هزار و ۵۳۰ نفر در دوره شبانه، ۱۸ هزار و ۲۹ نفر در دانشگاه پیام نور، ۹ هزار و ۴۹۸ نفر در دانشگاههای غیرانتفاعی، ۴ هزار و ۱۸۵ نفر در واحدهای بین الملل، ۳ هزار و ۲۷۲ نفر در دوره های مجازی و یک هزار و ۳۲ نفر در دوره های نیمه حضوری مقطع کارشناسی ارشد ۹۱ پذیرفته شدند.

مشاور عالی سازمان سنجش، همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد امسال، اعلام کرد: با احتساب داوطلبان بدون آزمون، آمار قبولیهای این آزمون به 95 هزار داوطلب خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 6 هزار داوطلب با استفاده از آیین نامه تسهیلات دانشجویان استعداد درخشان و بدون آزمون در این دوره پذیرفته می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج