۳۱۶۴۲۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اعتراض سیاسی بازیگر «خانه پوشالی»

فرانک آندرورد همان شخصیتی که کوین اسپیسی نقش او را در سریال «خانه پوشالی» ایفا کرد، شخصیتی به شدت فاسد و ریاکار است. اما بازیگر همان نقش یعنی کوین اسپیسی دربرابر افشای مسایل مالی نخست وزیر بریتانیا و افشای نام او در اسناد فونسکا، او را دست انداخته است

بانی فیلم: با این حال وقتی فرانک آندروود که یک رییس‌جمهور خیالی ایالات متحده است را با سیاست‌مداران واقعی مقایسه می‌کنید، می‌بینید که دقیقه به دقیقه او کم‌تر آدم فاسدی به نظر می‌آید. حالا او هم اشاره‌ای به بحث‌های پیش‌آمده به مساله دست داشتن دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا در صندوق حقوقی موساک فونسکا و سود بردن او از آن کرده است.

اعتراض سیاسی بازیگر «خانه پوشالی»

کامرون بعد از چند روز سکوت و طفره رفتن، دیروز بالاخره اقرار کرد که خودش هم در گذشته در حسابی که توسط پدر فقیدش در این صندوق افتتاح شده بود، سهم داشته است و به این ترتیب اعضای حزب «کار» او را متهم به «ریاکاری» کردند. فرانک آندروود هم در این میان به توییتر رفت و با ارسال لینکی از یکی از توییت‌های کامرون در سال ۲۰۱۵ که او در آن از فضیلت‌های پرداخت مالیات سخن ‌گفته است، تنها در یک کلمه نوشت: «اوخ!»

این که کامرون چند روز صبر کرد تا بالاخره به نقش خود در این رسوایی اقرار کند، باعث شده خیلی‌ها در پارلمان بریتانیا عصبانی شوند و نیک بولز، وزیر تجارت کشور گفت نخست‌وزیر باید این مساله را زودتر بیان می‌کرد،‌ اما «غریزه طبیعی انسانی او در حمایت از پدرش» را درک می‌کند.
تام واتسون، معاون رهبر حزب کار گفت نباید کامرون را برای اعمال پدرش که برای ملاقات با اعضای این صندوق به باهاما یا سوییس سفر می‌کرد مورد سرزنش قرار داد، اما «می‌توان او را به خاطر ریاکاری سرزنش کرد. خودش گفت نور خورشید بهترین داروی ضدعفونی‌کننده است اما درباره امور مالی‌اش با مردم بریتانیا رو راست نبود.»

واتسون در ادامه گفت: «البته اگر خودش پشت سر هم برای افراد نامی به خاطر امور مالیاتی‌شان سخن‌رانی نکرده بود و به بعضی‌های‌شان نگفته بود به خاطر سرمایه‌گذاری‌های مشابه از نظر اخلاقی فاسد هستند، همه این چیزها تا این حد بد نمی‌شد. مردم از این کارها خوششان نمی‌آید و پیش از اینکه این رسوایی تمام شود، جواب‌های بیشتری از او می‌خواهند.»
در افشای اسناد مالی صندوق حقوقی موساک فونسکا اسامی شمار زیادی از چهره‌های برجسته جهان فاش شده که برای فرار مالیاتی، از این صندوق برای ردو بدل کرن پول‌هایشان استفاده می کردند.

نام آمیتا باچان ستاره بالیوود و عروسش آیشواریا رای نیز در این فهرست بود که هر دو آن را تکذیب کردند. جکی چان ستاره سینمای اکشن و پدرو آلمادوار کراگردان برجسته نیز در همین فهرست جای داشتند. آلمادوار گرچه تایید کرد که حضور او در این صندوق مربوط به سال‌ها پیش است و او پس از مدت کمی ارتباظش را با این بنیاد قطع کرد، اما جکی چان در این باره سکوت اختیار کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج