جاباما
۳۱۶۴۳
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

نکات و ترفند های مهم در آیفون

با این نکات میتواند باعث افزایش کارایی گوشی شده و به نتایج مطلوب‌تری در استفاده از آیفون منتهی شود. با ما همراه باشید.



آی تی گذر : با این نکات میتواند باعث افزایش کارایی گوشی شده و به نتایج مطلوب‌تری در استفاده از آیفون منتهی شود. با ما همراه باشید.

نکات و ترفند های مهم در آیفون

1. تغییر در ترتیب نمایش نتایج جستجوی Spotlight


Spotlight سیستم جستجوی معروف OS X و iOS محسوب می‌شود، که به کمک آن می‌توان در حافظه دستگاه به دنبال هر چیزی گشت. کارایی Spotlight نسبت به نسخه اولیه آن بهبود فوق‌العاده‌ای یافته است و شما می‌توانید با انجام تنظیماتی ساده، نتایج جستجو را برای خود بهتر و مطلوب‌تر کنید.

نکات و ترفند های مهم در آیفون

از صفحه اول به منوی تنظیمات (Settings) رفته و از آنجا وارد General شده و سپس به Spotlight Search بروید.

با ورود به این قسمت، لیست دسته‌های مختلفی را می‌بینید، که جستجوی شما در بین آن‌ها انجام می‌گیرد (یادآوری: با لمس هر کدام از دسته‌ها می‌توانید آن‌ها را از لیست جستجوی آیفون حذف و یا به لیست اضافه کنید. هر دسته‌ای که سمت چپ آن یک تیک آبی رنگ وجود دارد در لیست جستجوی Spotlight قرار گرفته است).

ترتیب نمایش نتایج جستجو، مشابه ترتیب قرار‌گیری این لیست‌ها، و از بالا به پایین است. برای مثال در شکل فوق ابتدا نتایج جستجوی یافته شده در دسته Applications نمایش داده می‌شود و در پایین آن نتایج دسته Mail و سپس Contacts و الی‌ آخر.

نکات و ترفند های مهم در آیفون

شما به راحتی می‌توانید ترتیب نمایش نتایج را به دلخواه خود تنظیم کنید. برای این‌کار سه خط موازی سمت راست هر دسته را لمس کرده و انگشت خود را نگه دارید و نوار آن دسته را به بالاتر یا پایین‌تر ببرید.این ویژگی می‌تواند بر اساس اینکه در زمان جستجو، چه نتایجی برای شما اولویت دارد (ایمیل‌ها، اپلیکیشن‌ها، شماره تماس‌ها و …) در صرفه‌جویی در زمان به شما کمک شایانی کند.


۲. جلوگیری از چرخش صفحه نمایش (Screen Orientation)

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به مطالعه قبل از خواب و نرم‌افزار iBook، قفل کردن صفحه در حالت عمودی (Portrait) است. به این صورت از چرخش‌های بی‌موقع و ناخواسته صفحه نمایش در حالت‌های مختلف جلوگیری می‌شود.

نکات و ترفند های مهم در آیفون

برای فعال‌سازی این ویژگی، دکمه Home را دوبار بزنید تا نوار نرم‌افزارها در پایین صفحه باز شود. حال نوار را به سمت چپ بکشید تا یک آیکون خاکستری رنگ پدیدار شود، که درون آن یک قفل و یک فلش دایره‌ای وجود دارد. حالا کافی‌ است آیکون را لمس کنید تا (مانند تصویر فوق) صفحه در حالت عمودی قفل شود. البته پر واضح است که برای باز کردن قفل، کافی‌است مجدداً آن را لمس کنید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبا

      خیلی جالب بود من قبلاً نوکیا داشتم و همه کاربری های آن را می دونستم ولی ایفون خیلی فرق داره و دوست دارم از همه امکاناتش استفاده کنم اگه میشه این بخش آموزش ایفون رو دائمی کنید.

    • daniyal fooladi

      بسیار جالب وخواندنی بود!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج