۳۱۶۴۶۲
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

سود میلیاردی بیمه‌ ها با فروش الحاقیه

دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث از سوی شرکت‌های بیمه، سودهای میلیاردی را نصیب آنها کرد و بیمه‌گران با فروش الحاقیه سودهای کلان به جیب زدند.

خبرگزاری مهر: دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث از سوی شرکت‌های بیمه، سودهای میلیاردی را نصیب آنها کرد و بیمه‌گران با فروش الحاقیه سودهای کلان به جیب زدند.

در پی ابلاغیه نرخ دیه سال جاری توسط قوه قضائیه و افزایش مبلغ آن، شرکت‌های بیمه متناسب با این رقم، سقف تعهدات را افزایش دادند و دارندگان بیمه نامه شخص ثالث را وادار به دریافت الحاقیه کردند، این در حالی است که علاوه بر اینکه مردم موظف به دریافت الحاقیه هستند، به دلیل فرا رسیدن ماه های حرام، دریافت الحاقیه برای ماه های مذکور نیز لازم به نظر می رسد.

از سوی دیگر دارندگان بیمه نامه شخص ثالث که به اعتقاد بیمه گران، بیمه نامه های آنها که در سال ۹۴ صادر شده، برای سال جاری ناقص است، لازم است که تکمیل شود اما این موضوع نارضایتی بسیاری از دارندگان این نوع بیمه نامه را در پی داشته است.

دارندگان این نوع بیمه نامه عقیده دارند که شرکت‌های بیمه از این موضوع سوء استفاده می کنند، در حالی که باید تدبیری برای یک بار شدن دریافت بیمه نامه کامل شخص ثالث صورت گیرد و مردم از این طریق دچار مشکل نشوند. به عبارت دیگر شرکت‌های بیمه باید با مذاکره با قوه قضائیه راهکاری برای حل این معضل بیاندیشند.

بیمه گذاران این موضوع را مطرح می کنند که شرکت های بیمه به دنبال سود هستند، در حالی که نباید از دارندگان بیمه شخص ثالث برای دومین بار بخواهند که برای دریافت الحاقیه مراجعه کنند، اگر آنها به راحتی مردم می اندیشیدند، می توانستند با همان بیمه نامه اولیه، پوشش های خود را به انجام برسانند.

مردم اعتقاد دارند که این شیوه یعنی دریافت الحاقیه در حال تبدیل شدن به یک روش معمول و مرسوم است که باید جلوی این اتفاق گرفته شود تا نه تنها مردم مجبور به مراجعه دوباره به بیمه ها نباشند و مبلغ جدیدی را پرداخت نکنند، بلکه ممکن است با وقفه ای که برای دریافت الحاقیه اتفاق می افتاد، مشکلات جبران ناپذیری برای مردم ایجاد شود.

دارندگان بیمه نامه شخص ثالث می گویند که اگر شرکت‌های بیمه با وجود دریافت مبالغ کلان، در صدور بیمه نامه شخص ثالث دارای مشکلاتی هستند یا خود را زیان ده معرفی می کنند، بنابراین دولت لازم است که در این رابطه با آنها همکاری داشته و به شرکت های بیمه برای جبران خسارت هایشان کمک کند.

اما یک حساب سرانگشتی از مبالغ سودهای دریافتی شرکت‌های بیمه از ناحیه الحاقیه حاکی از دریافت سودهای کلان و میلیاردی است که به جیب شرکت‌های بیمه می رود.

در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون خودرو در کشور تردد دارند؛ با احتساب اینکه اگر تمامی این خودروها دارای بیمه نامه شخص ثالث باشند و قرار باشد که به صورت میانگین هر یک از آنها ۲۵ هزار تومان به شرکت‌های بیمه بابت تکمیل بیمه نامه شخص ثالث خود و در واقع دریافت الحاقیه بپردازند، ۵۰۰ میلیارد تومان سود به جیب شرکت های بیمه خواهد رفت.

اگر این مبلغ را با همان تعداد خودرو ۵۰ هزار تومان در نظر بگیریم، سود دریافتی شرکت‌های بیمه هزار میلیارد تومان، اگر این مبلغ ۱۰۰ هزار تومان باشد، سود دریافتی بیمه ها ۲ هزار میلیارد تومان و اگر آن را ۱۲۵ هزار تومان محاسبه کنیم، سود دریافتی شرکت‌های بیمه از این محل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

جدول سودهای دریافتی بیمه‌ها از الحاقیه (برآوردی)

تعداد خودروها

مبلغ دریافت الحاقیه از هر خودرو

سود شرکت‌های بیمه (تومان )

۲۰ میلیون خودرو

۲۵ هزار تومان

۵۰۰ میلیارد تومان

۲۰ میلیون خودرو

۵۰ هزار تومان

هزار میلیارد تومان

۲۰ میلیون خودرو

۱۰۰ هزار تومان

۲ هزار میلیارد تومان

۲۰ میلیون خودرو

۱۲۵ هزار تومان

۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان


بیمه مرکزی به دارندگان وسایل نقلیه توصیه کرده و هشدار داده است که تمام بیمه نامه هایی که از تاریخ شروع آنها کمتر از یک سال گذشته است، باید برای دریافت الحاقیه بیمه به شعب و نمایندگی های بیمه مراجعه کنند تا از پوشش کامل بیمه ای برخوردار شوند.

اکثر بیمه نامه ها دارای تعهدی کمتر از ۲۵۳ میلیون تومان است و با شروع ماه حرام نرخ ديه هر فرد به دو هزار و ۵۳۰ ميليون ريال (۲۵۳ ميليون تومان) افزایش می یابد. یعنی بيمه نامه هايي كه هم اكنون در اختيار دارندگان وسايل نقليه است داراي سقف ديه دو هزار و ۲۰۰ ميليون ريال (۲۲۰ ميليون تومان) است و بنابراين حدود ۳۳۰ ميليون ريال (۳۳ ميليون تومان) براي هر فرد كسري پوشش دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دری سال چهار ماه حرام وجود دارد چرا شرکت های بیمه برای تمام سال حق بیمه را اضافه می گیرند و هیچ مرجعی هم این موضوع را رسیدگی نمیکند یا صاحب الزمان ادرکنی

    • خدا

      شمایی که این مقاله را نوشتی ،ولت کنن جای پرفسور سمیعی هم اظهارنظر میکنی ،قبل از نوشتن تحقیق کنید بدنیست.
      از20میلیون خودرو،کمترازنصف بیمه شخص ثالث دارن،کمترازنیمی از آنها هم هرساله میل به دریافت الحاقیه دارند،
      5میلیون خودروبرای انجام کار بیمه ای نیاز به بیش از 5000نفرپرسنل دربخش صدور،مالی واداری دارند،ایناروگفتم بفهمی برای بیمه ها نه تنها صرف نداره ،بلکه بعلت اتلاف وقت وانرژی وکاغد وغیره ازانجام این کار تنفر دارند،سودش برای شما!!!!

    • بدون نام

      بسمه تعالی
      قابل توجه دوست بیمه ایی که خیلی ناراحت شده و گفته"شمایی که این مقاله را نوشتی ،ولت کنن جای پرفسور سمیعی هم اظهارنظر میکنی ،قبل از نوشتن تحقیق کنید بدنیست".
      اولا که ایشان سوال کردند که چرا اینطور میشود و اظهار نظر نکردند ثانیا شما که خودت هم که اظهاغر نظر کردی مگر کسی از شما سوال یا نظری خواسته بود؟
      عزیزم اگر بیمه ها به تعهدات خودشان به دقت و سرعت عمل نمایند همه ماشین هایشان را بیمه میکنند ولی متاسفانه خودتان بهتر میدانید بیمه ها دنبال فرار از تعهداتشان هستند و کمتر ه فکر بیمه شوندگان.

    • شیدایی

      هر جائی که حساب کتاب نداشته باشه همین میشه،خوش به حال اختلاس گران و دزدها،و همه این ها کار خود اینهاست که از آب گل آلو ماهی بگیرند.اینجورب راحت تر می دزدند.

    • بدون نام

      اگه می دونستی پشت این شرکتهای بیمه چه کسانی هستند....

    • قاسم

      با سلام خدمت دوستان اگر 18000نفر فوتی در سال میانگین سی ملیون اضافه بگیرند 000/000/000/540 تومان باید بیمه ها فقط برای فوتی اضافه پرداخت کنند. از این مبلغ دریافتی بیمه ها (کارمزد - ارزش افزوده - مالیات بر درامد و هزینه صدور و..... باید پرداخت شود)

    • ريزبين

      دوستان متاسفانه شرکتهاى بيمه با قوانين قديمى و نخ نماشده خود نه تنهاخود زيان ده ميشوند بلکه با نا کارآمدى قوانين خودمنجر به ضرر و زيان و نارضايتى بيمه شوندگان ميشوند !
      سوال اينجاست که ساير کشورهاى پيشرفته نيز از اين ساز و کار استفاده ميکنند! هميشه اشخاصى هستند که ريسک سرمايه گذارى بيمه روى آنها زياد بوده و اين اشخاص بدون رعايت حد اقلهاى ايمنى منجر به خسا ت زياد ميشوند و متقابلا افرادى نيز با رعايت قوانين و مقررات و بکار گيرى امنيت و تعقل در امورجارى سعى در پايين آرودن ميزان ريسک پذيرى خود بود ه اند اما در پايان انقضا۶ بيمه نامه با سابقه خيلى خوب و مطمئن در عدم استفاده از امتيازات بيمه اى متاسفانه در بيمه نامه جديد از تخفيفات بعضا ناچيز و مزحک روبرو ميشوند که بنظر اين مسئله نوعى کلاه بردارى بحساب مي آيد چرا که ميزان حق بيمه بايستى متناسب با سابقه رانندگى و عدم استفاده از بيمه نامه شخص ثالث و حتى ميزان تخلفاتى که راننده در سوابق راهنمايى رانندگى داشته وضع گردد که تو مملکت ما شرکتهاى بيمه سودهاى کلانى از طرف اشخاصى که ساليان سال ممکنه از کوپون بيمه شون استفاده نکردن ميبرن !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج