۳۱۶۵۰۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

مافیای دستفروشی شناسایی شدند

مدیرعامل سازمان شهربان بر شناسایی مافیای دستفروشی تاکید کرد.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان شهربان بر شناسایی مافیای دستفروشی تاکید کرد.

ابوالقاسم چیذری با اشاره به وضعیت دستفروشان در ایام منتهی به نوروز ۹۵ گفت: در سال‌های اخیر این اولین شب نوروز بود که خیابان‌های ۱۵ خرداد، چهارراه امیراکرم، میدان هفت‌تیر و تجریش تا شب تحویل سال از حضور دستفروشان به شیوه گذشته مصون مانده بود.

وی افزود: البته ما در حاشیه این اماکن، مکان‌هایی را مشخص کرده بودیم که دستفروشان بدون ایجاد مزاحمت برای مردم و مغازه‌دارها به کسب و کار خود بپردازند، به عنوان مثال در خیابان ۱۵ خرداد منطقه باب همایون، در خیابان امیراکرم محدوده‌ای در خیابان برادران مظفر و در تجریش سامانه اتوبوسرانی را برای دستفروشان فراهم کرده بودیم.

چیذری تمرکز شهربان را بر شناسایی پشت‌پرده‌ها و مافیای دستفروشی عنوان کرد و ادامه داد: برخی از این مافیا سابقه حضور ۵ تا ۱۰ ساله تا مکان مشخصی را دارند و حس مالکیت پیدا کردند. برخورد با آنها باعث کاهش مقاومت دستفروشان خواهد شد.

مدیرعامل سازمان شهربان با اشاره به آموزش نیروهای شهربان نیز تصریح کرد: ما ۱۲۳ سراکیپ (فرمانده) داریم که پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها آموزش می‌بینند، ضمن اینکه نیروهایی نیز داریم که آموزش عمومی می‌بینند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آخرین وضعیت پرونده سعادت‌آباد گفت: در موضوع کارواش سعادت‌آباد ما با نفس عمل و موضوع چون قانونی بود، موافقیم، اما روش را تایید نمی‌کنیم.

چیذری تاکید کرد: برخورد با متصرف طبق قانون اتفاق افتاد، اما روش، ایراداتی داشت.

مدیرعامل سازمان شهربان با اشاره به فیلم موجود از کارواش سعادت‌آباد توضیح داد: همان‌طور که اشاره کردم، ۳ نفر از نیروهای ما که چماق داشتند، شناسایی و به دلیل رفتار غیرحرفه‌ایشان اخراج شدند. ۲ نفر دیگر از نیروها نیز که با لباس شهربان اقدامات خلاف مقررات انجام داده بودند، تعلیق هستند.

وی با تاکید بر این مطلب که هیچ‌کدام از نیروهای شهربان در آن حادثه زندانی نیستند، خاطرنشان کرد: روز گذشته دادسرای منطقه ۷ برای پاره‌ای توضیحات با موضوع بزه انتصابی (سرقت) نیروهای ما را دعوت کردند که باید گفت هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد، به همین دلیل ۱۶ نفر از نیروهای ما با قید وثیقه آزاد هستند.

چیذری با بیان این مطلب که در برخورد با دستفروشان نیروهای شهربان به لحاظ قانونی اجازه حمل گاز اشکاور و باتوم را دارند، گفت: به دلیل حفظ کرامت شهروندان، ما به نیروهای معبر باتوم نمی‌دهیم، اما قانون این اجازه را به ما داده است، با این حال باتوم و گاز اشکاور در خودروهای شهربان موجود است.

مدیرعامل سازمان شهربان در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه بسیاری از مشاغل مرتبط با دستفروشی و سد معبر به صورت مافیایی اداره می‌شوند، توضیح داد: به‌عنوان مثال در شرق تهران فردی شناسایی شده که ۳۰ وانت دارد و ۳۰ فروشنده برای او کار می‌کنند.

وی ادامه داد: از ۵۰۰ لبوفروشی که عکاسی و گفتگو کرده‌ایم، ۶۰ نفر از آنها آدرس یک نفر را داده‌اند.

چیذری تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ما به سوله‌ای در نزدیکی کهریزک رسیدیم که در آنجا ۶۰ چرخ ویژه لبو شناسایی شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      اگر راست میگیرم چرا دستفروش های جلو پاساژعلاالدین جمع نمي کنید ديگه راهی برای عابر پیاده نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج