۳۱۶۵۳
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

قسمت دوم مصاحبه با مهران غفوریان

مهران غفوریان قول می دهد که تغییر کند

مهران غفوريان در بخش دوم گفت‌وگويش از علاقه‌اش به نقش‌هاي جدي و استفاده از بهترين‌هاي كمدي در كارهاي آينده‌اش مي‌گويد.

مهران غفوریان قول می دهد که تغییر کند

هفت صبح: مهران غفوريان در بخش دوم گفت‌وگويش از علاقه‌اش به نقش‌هاي جدي و استفاده از بهترين‌هاي كمدي در كارهاي آينده‌اش مي‌گويد.

بخش اول گفت‌وگوي ما با مهران غفوريان به خبرهاي جديدش از كارهايي كه قرار است انجام دهد اختصاص داشت، غفوريان در بخش اول مصاحبه از كارگرداني 13 تله‌فيلم، يك سريال 90 شبي و اولين فيلم سينمايي‌اش در آينده‌اي نزديك خبر داد. او از دلايل كناره‌گيري‌اش در سال‌هاي اخير گفت، از كمبود نويسنده خوب براي كارها گلايه كرد و بالاخره پذيرفت كه يكسري از انتخاب‌هايش كاملا اشتباه بوده است. در بخش دوم مصاحبه ، غفوريان بيشتر در خصوص دنياي بازيگري‌اش صحبت كرد، از اينكه دوست دارد نقش جدي را هم تجربه كند، از اينكه كم كم شرايط خوبي برايش به وجود آمده و از اينكه اميدوار است مردم در دهه 90 مهران غفوريان بهتري را ببينند. بخش دوم گفت‌وگوي ما با مهران غفوريان را در ادامه مي‌خوانيد.

مهران غفوریان قول می دهد که تغییر کند

مهران غفوريان يك دهه پيش يكي از موفق‌ترين و پرمخاطب‌ترين سريال‌هاي طنز پس از انقلاب با نام «زير آسمان شهر» را كارگرداني كرد، الان بعد از ۱۰ سال به عنوان بازيگر در «خانه اجاره‌اي» بازي مي‌كند. خودتان فكر مي‌كنيد جنس كارهايي كه در آن حضور داريد چقدر در اين ۱۰ سال فرق كرده است؟

فضاي كمدي حداقل براي من خيلي فرق نمي‌كند. من يكسري اصول در مغزم براي ساخت يا بازي در كارهاي كمدي دارم كه همان اصول با پشت دوربين رفتنم تبديل به زير آسمان شهر شد و زماني هم كه جلوي دوربين حضور داشتم همان اصول تبديل به نقش‌هايي شد كه تا امروز در آنها بازي كرده‌ام. سعي كرده‌ام از آن اصول هيچ وقت جدا نشوم. در خانه اجاره‌اي هم در زمينه‌هاي مختلف پيشنهادهاي زيادي به شاهد احمدلو مي‌دهم كه خدا را شكر شاهد تقريبا با همه آنها موافق است. در زمينه بازيگري هم يك بخشي از كار را خودم با تجربه‌هاي گذشته‌ام جلو مي‌برم و بخشي را هم شاهد به عنوان كارگردان از من مي‌خواهد كه اجرا كنم. در كل فكر مي‌كنم رابطه و تعامل خوبي بين من و شاهد احمد‌لو برقرار است كه ‌اين مسئله باعث مي‌شود احساس كنم كه هم كيفيت بازي خودم و هم كل كار نتيجه قابل قبولي خواهد داشت.

و فكر مي‌كني مخاطب چقدر از اين سريال راضي خواهد بود؟

فكر مي‌كنم از مرز ۶۰ درصد خوب بودن گذشته‌ايم و كار حداقل با همين درصد در بين مخاطب بيننده خواهد داشت.

خيلي‌ها معتقدند تله‌فيلم‌ها و حتي بسياري از سريال‌ها و فيلم‌هاي سينمايي كمدي در چند سال اخير فيلمنامه ندارند و همان گونه كه خودتان هم گفتيد كار با بداهه‌گويي انگشت‌شمار بازيگران كمدي سينما و تلويزيون جلو مي‌رود. خودتان تا به حال چنين چيزي را تجربه كرده‌ايد؟

واقعا يادم نمي‌آيد براي خودم چنين اتفاقي افتاده باشد. حداقل در كارهاي تلويزيوني‌ام مطمئنم. در تلويزيون هر سال عيد با سعيد آقا‌خاني يك سريال كار كرده‌ام، كه «زن بابا»، «عيد امسال» و «راه در رو» بودند و اتفاقا همه فيلمنامه داشتند و خودم هم فيلمنامه‌ها، هم نقشم و هم نتيجه سريال‌ها را دوست داشتم. در باقي كارها واقعا اگر هم چنين چيزي بوده الان يادم نمي‌آيد.

مهم‌ترين انتقادي كه مردم به شما مي‌كنند اين است كه مدت‌هاست مهران غفوريان متفاوتي نديده‌اند. همه نقش‌هاي شما با تكرار همان كارهاي قبلي است. خيلي از تكيه‌كلام‌ها، ري اكشن‌ها و شوخي‌ها يكي است. انگار فقط يك مهران غفوريان وجود دارد كه از يك سريال به يك سريال ديگر منتقل مي‌شود.

مهران غفوریان قول می دهد که تغییر کند

من در كارگرداني مي‌توانم متفاوت باشم نه در بازيگري. شما فيلم خوابم مي‌آد به كارگرداني رضا عطاران را ببينيد. همان چيزي است كه هميشه بوده و مردم هم ازش توقع دارند. جنس كمدي‌اش هم به همان صورت است. ما عوض نمي‌شويم. مگر اينكه بتوانيم فرمت جديدي پيدا كنيم كه بتواند كار ما را متفاوت كند. اگر روزي اين فرمت را پيدا كنم حتما از آن استفاده خواهم كرد. همان گونه كه زمان ساخت زير آسمان شهر من اين فرمت جديد را پيدا كردم. تا آن زمان هميشه طنزهاي آيتمي‌ داشتيم ولي آن كار تبديل شد به يك قصه ادامه‌دار و شبانه. با يك خط داستاني و لوكيشن مشخص و بازيگران ثابت كه شخصيت داشتند ولي در حال حاضر هيچ فرمت جديدي ندارم كه به مخاطب ارائه كنم.

يعني شما تلاشي نمي‌كنيد كه در زمينه بازيگري چهره متفاوتي از مهران غفوريان را نشان دهيد؟

نه مسئله ‌اين نيست كه تلاش نمي‌كنم. اگر موقعيت خوبي پيش بيايد، فيلم خوبي ساخته شود و من را هم دعوت كنند خيلي هم استقبال خواهم كرد ولي تا امروز كه چنين اتفاقي نيفتاده است.

تا به حال به ‌اين فكر كرده‌ايد كه روزي نقش غيركمدي هم بازي كنيد؟

من دنبال چنين نقش‌هايي نمي‌روم. اگر روزي دغدغه‌ام شود قطعا اول به دنبال كارگرداني چنين كاري خواهم رفت تا بازي كردن در آن. اگر خودم كار جدي بسازم در آن بازي هم خواهم كرد. ضمن اينكه اگر از من دعوت شود كه در چنين جنس نقش‌هايي بازي كنم بازي خواهم كرد و اتفاقا استقبال هم مي‌كنم ولي اينكه خودم بروم دنبال نقش جدي، هرگز اين كار را نخواهم كرد.

مهران غفوریان قول می دهد که تغییر کند

ابتداي دهه ۸۰ با موفقيت زيادي براي مهران غفوريان همراه بود كه ‌اين موفقيت‌ها در طول اين دهه تداوم نداشت. با توجه به ‌اينكه مي‌گوييد به زودي مي‌خواهيد پشت دوربين قرار بگيريد، چقدر مخاطب مي‌تواند انتظار داشته باشد كه در آغاز دهه ۹۰ بازگشت موفقيت‌آميزي از مهران غفوريان را شاهد باشد؟

خيلي اميدوارم كه ‌اين‌گونه شود. خدا را شكر تهيه‌كننده خوبي پيدا كرده‌ام كه احتمالا در توليد شراكت هم خواهم داشت چون معمولا كارهايي كه خودم هم تهيه‌كننده‌اش باشم قابل قبول‌تر است. كم‌كم شرايط خوبي براي كارگرداني كردنم در تلويزيون به وجود آمده است. تمام تلاشم هم اين است كه از اول پايه و اساس كار را درست بچينم، اين قول را به مخاطبان مي‌دهم كه در شروع مجدد كارگرداني‌ام در هر كاري از بهترين و درجه يك‌ترين عوامل اين گونه كارها در سينما و تلويزيون استفاده كنم. خيلي از اين بچه‌ها كه امروز كار مي‌كنند و من مي‌خواهم دوباره در كارهايم از آنها استفاده كنم از دوستان قديمي ‌و هم‌كلاسي‌هاي من هستند، زماني كه من بازيگر بودم خيلي از آنها هنوز به دنبال اين بودند كه كار خودشان را شروع كنند ولي خدا را شكر الان همه آنها از بهترين آدم‌هاي رشته‌هاي خود هستند. مطمئنم وقتي شما از بهترين عوامل استفاده كنيد و نسبت به اثري كه مي‌خواهيد ارائه دهيد سختگير باشيد نتيجه‌اش خيلي بهتر خواهد بود.

در اين سري كار جديدي كه قرار است كارگرداني كنيد، تركيب بازيگران هم متفاوت خواهد بود يا باز هم به سراغ همين داشته‌هاي موجود سينما و تلويزيون در زمينه كمدي خواهيد رفت؟

سعي مي‌كنم تركيب متفاوت‌تري از بازيگران را در كارهاي جديدم استفاده كنم ولي قطعا از بازيگران خوب و موفق فعلي هم استفاده خواهم كرد.

مهران غفوریان قول می دهد که تغییر کند

خودتان هم بازي مي‌كنيد؟

با اينكه شرايط من خيلي سخت است كه هم كارگرداني كنم هم بازي ولي اميدوارم بتوانم كارهايم را به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنم و جلو ببرم كه بتوانم خودم هم در آنها بازي كنم.

مخاطب كي مي‌تواند شاهد كارهاي جديد شما در زمينه كارگرداني باشد؟

اگر روال به همين گونه پيش برود احتمالا پس از اينكه سريال خانه اجاره‌اي تمام شود، مراحل پيش‌توليد كار جديدم را آغاز خواهم كرد. انشاالله كه همه چيز خوب باشد و مردم كارهاي جديد را بپسندند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sanaz

      آخی عزییییییییییییییییییییییییییییییییزمممممممممممممممم

    • mehrnoosh

      tooye film ha kheili bach bazi dar miare. kheili ham bi shakhsiat khodesh ro jelve mide

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج