۳۱۶۵۶۴
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

ایرانِ زیبای ما (۲۷)

حتماً بار ها با گالری ها و تصاویر مختلف از زیبایی های طبیعی، تاریخی و انسانی کشورهای مختلف برخورد داشته اید و از تماشای آن ها لذت برده اید، و حتماً حین تماشای آن گالری ها این سوال از ذهنتان عبور کرد که "ایران خودمان چه کم از این کشور ها دارد؟"

برترین ها: حتماً بار ها با گالری ها و تصاویر مختلف از زیبایی های طبیعی، تاریخی و انسانی کشورهای مختلف برخورد داشته اید و از تماشای آن ها لذت برده اید، و حتماً حین تماشای آن گالری ها این سوال از ذهنتان عبور کرد که "ایران خودمان چه کم از این کشور ها دارد؟"

ما برای پاسخ دادن به این سوال و تحقق این جمله شروع به گرد آوری سری مطالب جدیدی در مجله اینترنتی برترین ها کرده ایم، مطلبی که فقط شامل زیبایی های ایران زیبای ما می‌شود، از زیبایی های طبیعی کشور چهار فصل‌مان گرفته تا بناهای تاریخی و مذهبی و سایر زیبایی های قابل لمس کشورمان.

شما نیز میتوانید ما را در گرد آوری این مطلب کمک کنید، در هر کجای این سرزمین زیبا هستید، از شمال سرسبز گرفته تا جنوبِ زیبا، از چابهار تا بازرگان، از خرمشهر تا سرخس، هر کجا که هستید دوربین یا گوشی تان را وسیله ای برای ثبت این زیبایی ها کنید و زیبایی های شهر و روستای خود را برای ما بفرستید.

مثل همیشه منتظر نظرات سازنده شما عزیزان هستیم.

*****

۱. در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان رامیان در استان گلستان، چشمه ای با ژرفای بیش از ۸۰ متر هست، مشهور به گل رامیان. گل رامیان در میان ذخیره گاه بین المللی سروهای زربین واقع شده. رامیان از معدود نقاط کره زمین است که به طور خودرو گونه های نادری مثل زربین و سرخدار در نزدیکی هم می روید.

ایرانِ زیبای ما (27)


۲. از جاذبه هاي طبيعي و بسيار ديدني گرگان. به واقع، حس خوب اين طبيعت سبز در بيان كادر دوربين نميگنجد.

ایرانِ زیبای ما (27)


۳. آنچه به نام شهر زیرزمینی نوش آباد (اویی) معروف است در واقع ساختارهای متراکم، پیچیده و گسترده‌ای چون دالان های باریک تودرتو و اتاقهایی با ابعاد کوچک است. شهر نوش آباد پاِیتخت انوشیروان پادشاه ساسانی می‌باشد که در شمال شهر کاشان و در غرب شهر آران و بیدگل و در ۱۰ کیلومتری کاشان قرار دارد. لازم به ذکر است این مجموعه دارای قدمت ۱۵۰۰ ساله می‌باشد و به دوره ساسانیان مربوط می‌گردد و روشنایی این فضاها بوسیله پیه‌سوزهای سفالی بوده است.

ایرانِ زیبای ما (27)


۴. کشک تازه از محصولات عشایر رابر. شهرستان رابر یکی از شهرستان‌های استان کرمان در جنوب شرق ایران است از آنجا که شهرستان رابُر دارای ذخایر طبیعی بکر فراوانی است و بصورت عام، این شهرستان را با طبیعت و محصولات طبیعی اش می‌شناسند. شناخت منابع طبیعی این شهرستان زیبای کوهستانی، ضروری به نظر می‌رسد.

ایرانِ زیبای ما (27)


۵. آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است. این آبشار به معنی "سایه درخت بید" است که در ۱۶ کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر واقع شده و همچون نگینی در دل جنگلهای زیبایی این منطقه می درخشد. ویسادار به معنی سایه درخت بید است و ابهت این پدیده طبیعی زمانی بیشتر می شود که از پایین به آن نگاه کنند، صدای ریزش آب از ارتفاع ۲۰ متری و نیم دایره ای که آب در دل سنگ و صخره برای رسیدن به رودخانه ایجاد می کند، منظره ی فوق العاده دیدنی است.

ایرانِ زیبای ما (27)


۶. سد شهید رجایی که از آن با عنوان سد سلیمان تنگه نیز یاد می‌شود در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی ساری واقع در بخش دودانگه می‌باشد. کاربری اصلی این سد تامین آب کشاورزی زمینهای اطراف و تامین آب آشامیدنی است.

ایرانِ زیبای ما (27)


۷. تصویری زیبا از حیاطی پر از زنگلاجو در شاهرود. زنگلاجو یعنی چغاله (زردآلوی نرسیده).

ایرانِ زیبای ما (27)


۸. خانه ای رویایی در بافت قديمى شهر گرگان در استان گلستان. لحظاتی پس از بارش باران.

ایرانِ زیبای ما (27)


۹. طبيعت برفى روستايى در مرز بين ايران و تركيه.

ایرانِ زیبای ما (27)


۱۰. كاروانسراى قصر بهرام مربوط به دوره ساسانی در جنوب گرمسار استان سمنان.

ایرانِ زیبای ما (27)


۱۱. دریاچه اُرومیه نام دریاچه‌ای در شمال غربی ایران، بين دو استان آذربايجان غربى و شرقى. دریاچهٔ ارومیه، بزرگ‌ترین دریاچهٔ داخلی ایران و دومین دریاچهٔ بزرگ آب‌شور دنیا است. این دریاچه "چیجست" به معنای درخشنده (به دلیل املاح معدنی که در سواحل بصورت کریستال) یافت می‌شود نامیده شده است.

ایرانِ زیبای ما (27)


۱۲. عکسی زیبا از مجسمه ی عکاس در رشت. رَشْت یکی از کلان‌شهرهای ایران، مرکز استان گیلان در شمال ایران، و مرکز شهرستان رشت است و مادرشهر استان گیلان و بخش‌هایی از استان‌های همجوار است. رشت سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.

ایرانِ زیبای ما (27)


۱۳. منظره ای دلچسب از امامزاده قاسم شهسوار در تنکابن. شهرستان تنکابُن یکی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است. این شهرستان از سمت غرب به شهرستان رامسر، از شرق به شهرستان چالوس، از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز و از شمال به دریای خزر متصل است. مرکز این شهرستان شهر تنکابن است. شهرستان تنکابن چهارمین شهرستان بزرگ مازندران است و پرجمعیت ترین شهرستان غرب مازندران است. این شهرستان به عنوان مرکز جذب گردشگری مازندران تایید شده است.

ایرانِ زیبای ما (27)


۱۴. باغ محتشم عمارت کلاه فرنگی در شمال گیلان استان رشت.

ایرانِ زیبای ما (27)


۱۵. شهرداری رشت یک نهاد عمومی اما غیردولتی است در شهر رشت تاسیس شد. شهرداری رشت سابقه‌ای همتراز با شهرداری تهران دارد. پس از شکل گیری مشروطیت در ایران با تصویب قانون بلدیه در ۱۲۸۶ خورشیدی رسما تاسیس شد و در زمره اولین بلدیه‌های ایران است.

ایرانِ زیبای ما (27)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افسانه عاملی

      واقعا شهرهای ایران قشنگند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج