جاباما
۳۱۶۵۶۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ساخت هواپیمای بدون سرنشین مین یاب

محققان انگلیسی در حال ساخت هواپیمای بدون سرنشینی هستند که قادر به تشخیص محل مین است. در حدود ۱۱۰ میلیون مین زمینی در سرتاسر دنیا وجود دارد که روزانه ۷۰ نفر به دلیل اصابت با آنها جان خود را از دست داده یا مجروح می شوند.

خبرگزاری مهر: محققان انگلیسی در حال ساخت هواپیمای بدون سرنشینی هستند که قادر به تشخیص محل مین است. در حدود ۱۱۰ میلیون مین زمینی در سرتاسر دنیا وجود دارد که روزانه ۷۰ نفر به دلیل اصابت با آنها جان خود را از دست داده یا مجروح می شوند.

ساخت هواپیمای بدون سرنشین مین یاب

محققین دانشگاه بریستول انگلیس هواپیمای بدون سرنشینی را طراحی کرده اند که می تواند ظرف مدت ۲ ساعت از میدان مینی به اندازه یک زمین فوتبال نقشه برداری کند تا عملیات پاکسازی آنجا را با سرعت بسیار بالا انجام داد این در حالی است که بدون این کار پاکسازی میدان مین با آن وسعت ماه ها زمان می برد.

این تیم تحقیقاتی در حال توسعه دوربین بسیار قوی بر روی این هواپیما هستند که قادر به تصویربرداری با وضوح بسیار بالا باشد ضمن اینکه از اشعه مادون قرمز در عکس های گرفته شده استفاده می شود.

به گفته سرپرست این تیم تحقیقاتی گیاهان زنده در برابر طیف اشعه مادون قرمز بازتاب ویژه ای از خود ایجاد می کنند که نشان دهنده سالم بودن آنها است این در حالی است که مواد شیمیایی موجود در مین ها توسط گیاهان جذب می شود و تغییراتی را در گیاه به همراه دارد که با طیف اشعه مادون قرمز قابل رویت است و این می تواند به تشخیص مکان مین بر روی زمین کمک کند.

همچنین با اشعه مادون قرمز که در دوربین این پهپاد است می توان مین های عمل نکرده و استتار شده در میان گیاهان را شناسایی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج