۳۱۶۶۷۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رایزنی لاریجانی با ۲۰۰ منتخب مجلس دهم

حسن زمانی، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری تسنیم گفته است كه ٢٠٠ تن از منتخبان مجلس دهم با رئیس قوه مقننه از ابتدای امسال تاکنون دیدار کرده‌اند.

روزنامه شهروند: حسن زمانی، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری تسنیم گفته است كه ٢٠٠ تن از منتخبان مجلس دهم با رئیس قوه مقننه از ابتدای امسال تاکنون دیدار کرده‌اند.

به گفته حسن زمانی این دیدارها به‌طور فشرده همه روزه ادامه داشته است و پیرامون نحوه اداره مجلس، ترکیب فراکسیون‌های مجلس دهم و نیز هیأت‌رئیسه پارلمان آینده بحث و تبادل‌نظر می‌شود. همزمان با نزدیک شدن به آغاز کار مجلس دهم، علی لاریجانی، رئیس مجالس هشتم و نهم به‌عنوان عمده‌ترین نامزد برای کسب کرسی ریاست در مجلس دهم شناخته می‌شود.

تاکنون از میان اصلاح‌طلبان کسی خود را به‌عنوان نامزد ریاست مجلس دهم معرفی نکرده است. عده‌ای از اصلاح‌طلبان معتقدند محمدرضا عارف، منتخب مردم تهران که در انتخابات مجلس دهم در هفتم اسفند ‌سال گذشته رأی اول پایتخت شد، باید برای ریاست مجلس نامزدی خود را اعلام کند.

در همین حال سیدحسین نقوی حسینی هم روز گذشته به رسانه‌ها گفته است که آقای لاریجانی برای پیوستن به فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم ابراز تمایل کرده است. نقوی حسینی گفته بود كه قرار است بعد از جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نشست کمیته هفت نفره اصولگرایان به منظور هماهنگی‌های بیشتر برای تشکیل فراکسیون برگزار شود.

وی درباره دیدار اعضای این کمیته با رئیس مجلس افزود: هنوز زمانی برای دیدار اعضای این کمیته با آقای لاریجانی مشخص نشده است.

سخنگوی کمیته هفت نفره اصولگرایان مجلس دهم درباره این سوال که این احتمال وجود دارد که آقای لاریجانی تمایلی به پیوستن به فراکسیون اصولگرایان در مجلس آینده و برگزاری نشست با کمیته هفت نفره داشته باشد، تاکید کرد: به هیچ وجه این‌طور نیست و آقای لاریجانی خودش برای پیوستن به این فراکسیون ابراز تمایل کرده و جلسه‌ای که قرار بود چندی پیش برگزار شود به دلیل جلسه اضطراری وی لغو شد و هنوز زمان دیگری برای برگزاری نشست کمیته هفت‌نفره با آقای لاریجانی تعیین نشده است.

به احتمال زیاد قیمتی از تصمیم اصلاح‌طلبان برای نامزدی محمدرضا عارف پس از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شود. سرنوشت ٥١ کرسی به دور دوم انتخابات موکول شده که این میزان از نمایندگان به هر جناحی که تعلق داشته باشند تاثیر قابل توجهی در سرنوشت کرسی‌های هیأت‌رئیسه خواهند داشت. تاکنون از میان منتخبان دور دهم مجلس علی مطهری اعلام کرده است که برای یکی از صندلی‌های نواب رئیس نامزد خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج