۳۱۶۷۱۳
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

۸ توصیه برای تبدیل شدن به یک هکر رشد

هک رشد یک نوع جنون است. شما برای تبدیل شدن به یک استارتاپ موفق، یک بازاریاب ماهر، و یک نیروی حرفه ای که همه چشمشان به دنبال شما باشد، باید شم هک رشد را در خود پرورش دهید.

وب‌سایت دیجیاتو - پیام ادیب: هک رشد یک نوع جنون است. شما برای تبدیل شدن به یک استارتاپ موفق، یک بازاریاب ماهر، و یک نیروی حرفه ای که همه چشمشان به دنبال شما باشد، باید شم هک رشد را در خود پرورش دهید.

سؤال اینجاست که چگونه؟ احتمالاً مزایای تبدیل شدن به یک هکر رشد واضح است، اینکه هیچگاه بدون شغل نمی مانید، اینکه قادر هستید شرکت ها را به مقیاس بزرگ تری برسانید، و البته حقوق و پاداش های کلانی دریافت کنید. هک رشد برای خیلی ها یک رؤیای مجسم است.

اما برای رسیدن به اوج این قله، چند کار هست که ابتدا باید انجام دهید. شما باید با تمام وجودتان به یک هکر رشد بدل شوید؛ به حرف ساده به نظر می رسد اما در مقام عمل بی نهایت دشوار، اما شدنی است. ۸ نمونه از بهترین کارهایی که برای تبدیل شدن به یک هکر رشد می توانید انجام دهید از این قرار اند:

8 توصیه برای تبدیل شدن به یک هکر رشد

۱- در مورد هک رشد هر چقدر که می توانید مطلب بخوانید

این مرحله، مرحله ی یادگیری است. شما باید هر چقدر که می توانید در این زمینه بخوانید.

فقط به مطالعه ی این دست مطالب بسنده نکنید، بلکه آن ها را انجام دهید. در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که دانش تازه ی خود را در ذهنتان محبوس کنید و هیچ گاه آن را در عمل به کار نگیرید. هر کاری که برای محقق کردن خوانده ها و دانسته های خود در این زمینه می توانید انجام دهید را عملی کنید.

۲- کسی را پیدا کنید که قبلاً این کار را انجام داده و از او راهنمایی بگیرید

اگر یک راهنما برای خود پیدا کنید، سال ها دردسر و استیصال او را صرفه جویی خواهید کرد. داشتن یک یا حتی چند راهنما به شما کمک خواهد کرد از پس چالش های ذهنی متعددی بر بیایید، موانع بسیاری را پشت سر بگذارید و فوت و فن های هک رشد را یاد بگیرید.

کسی را پیدا کنید که واقعاً این کار را با موفقیت انجام داده باشد؛ نه اینکه صرفاً در این باره حرف بزند.

۳- همه چیز را در ذهن خود به هک رشد گره بزنید

این به نوعی بازی ذهنی شباهت دارد، اما مهم است. هک رشد بیشتر از تاکتیک و تکنیک های مختلف، یک نوع چارچوب ذهنی است.

برای آنکه واقعاً به یک هکر رشد تبدیل شوید باید در وهله ی اول انگیزه ی بی نهایت استوار و خدشه ناپذیری برای رشد داشته باشید. این انگیزه باید بر هر کاری که انجام می دهید تأثیر بگذارد. اگر نمی توانید کارهای خود را با رشد پیوند بزنید، می توان گفت کارهای مذکور با هدف هایی که برای خود در نظر دارید ارتباط مناسبی ندارند.

هر کاری که در زندگی حرفه ای خود انجام می دهید باید مستقیماً به جستجوی تمام وقت شیوه های دستیابی به رشد ارتباط پیدا کند.

۴- روی یک حوزه از هک رشد تمرکز کنید و در آن متبحر شوید

8 توصیه برای تبدیل شدن به یک هکر رشد

یکی از دلایل دلسرد شدن افراد و کنار گذاشتن هک رشد گستردگی زیاد آن است. مثل این است که بدون رفتن به دانشگاه و نشستن در کلاس درس سعی داشته باشید درس بخوانید. به دنبال چه باید بود؟ از کجا باید شروع کرد؟ چه مطالبی باید خواند؟ چطور باید این مطالب را خواند؟

به همین دلیل است که باید این حوزه ی گسترده را به بخش های قابل مدیریت تر تقسیم کنید و هر بار به یک بخش بپردازید.

یک بخش از این حوزه را انتخاب کنید؛ بخشی که بیشتر از همه شما را به وجد می آورد و یا کنجکاوی تان را بر می انگیزد. در مورد آن مطالعه کنید و یافته های خود را به کار ببندید. اگر روی یکی از حوزه های هک رشد متمرکز شوید و در آن مهارت بالایی کسب کنید، در مسیر تبدیل شدن به یک هکر رشد شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت.

۵- اصول پایه و مقدماتی بازاریابی را مطالعه کنید

هک رشد زیرمجموعه ای از حوزه ی گسترده تر بازاریابی است. بنابراین اگر می خواهید در آن به موفقیت دست پیدا کنید، باید بازاریاب قابلی از خود بسازید. اصول پایه ی این حوزه را فرا بگیرید، زیرا هر کاری که به عنوان یک هکر رشد باید انجام دهید از آن اصول نشأت می گیرند.

تاکتیک های هک رشد با بازاریابی سنتی تفاوت دارند. اما در سطح مفاهیم و اصول پایه باید بدانید بازاریابی یعنی چه. شما باید چرایی، چگونگی و مفاهیم اولیه ی بازاریابی را بلد باشید.

۶- تحلیل، ابزار ها و تحلیل آماری را یاد بگیرید

8 توصیه برای تبدیل شدن به یک هکر رشد

تمام هکر های رشد به شدت انسان هایی آماری و تحلیلی به حساب می آیند. معنای این حرف این نیست که فقط قرار است با اعداد و ارقام سر و کار داشته باشید. معنایش به بیان ساده این است که باید قدر داده هایی که در اختیارتان قرار می گیرد را بدانید و بر اساس آنچه که همین داده ها به شما می گویند عمل کنید.

داده همان چیزی است که به شما نشان می دهد کدام شیوه اثربخش است و کدام نیست. داده ها شما را با خودتان روراست نگه می دارند. رشد و یا پسرفت شما را همین داده ها مشخص می کنند. این داده ها اطلاعات خامی که برای طرح ریزی قدم های بعدی خود به آنها نیاز خواهید داشت را برایتان فراهم می کنند و اطلاعات لازم برای شناخت کاربرانتان را در اختیارتان می گذارند. پیشرفت شما به عنوان یک هکر رشد به واسطه ی همین داده هاست که مشخص می شود.

اگر تصمیم به نادیده گرفتن دیتا بگیرید، پیشرفت خود در مسیر تبدیل شدن به هکر رشد را با خطری جدی مواجه خواهید کرد. داده را بفهمید، تا بتوانید در هک رشد مهارت پیدا کنید.

۷- کاری کنید کنجکاوی تان در این مسیر سیری ناپذیر باشد

کنجکاوی همان چیزی است که باعث می شود به عنوان یک هکر رشد به فعالیت ادامه دهید. هک رشد مقوله ای است که همواره در حال تغییر و تحول خواهد بود. برای پیاده سازی موفقیت آمیز آن هیچ راه درست یا غلطی وجود ندارد. تنها شاخص رشد است که به شما می گوید کدام کار درست است و کدام غلط.

بنابراین هر طور که شده، کنجکاوی خود را حفظ کنید. به دنبال کشف علل هر چزی باشید. سؤال هایی که در ذهنتان دارید را بپرسید. افکار خود را توسعه دهید و آنها را به مرحله ی آزمون بگذارید. کنجکاوی باعث پیشرفت شما به عنوان یک بازاریاب می شود.

۸- دغدغه ی این کار را داشته باشید

هیچ کس نمی تواند این مورد را کنار بگذارد و به یک هکر رشد بدل شود. رابطه ی دغدغه ی رشد داشتن با هکر رشد، مثل رابطه ی تنفس و انسان است؛ حیات دومی بدون اولی امکانپذیر نیست.

اگر بتوانید از کنجکاوی منفعلانه به داشتن دغدغه ی دیوانه وار برای رشد برسید، می توانید اطمینان حاصل کنید در مسیر درستی قرار گرفته اید.

باید رؤیای تبدیل شدن به یک هکر رشد سراسر وجود شما را فرا بگیرد. تمام فکر و ذکر شما باید رشد باشد، در گردهمایی های مربوطه شرکت کنید، تاکتیک هایی که یاد گرفته اید را به اجرا در بیاورید، سؤال بپرسید، آزمون و خطا کنید، با دیگر هکر های رشد تعامل داشته باشید، با متخصصین این حوزه ارتباط بگیرید، و خلاصه خواب و خوراکتان به نوعی هک رشد باشد؛ هیچ راه دیگری وجود ندارد.

نتیجه گیری

بهترین راه برای تبدیل شدن به یک هکر رشد دست به کار شدن است. حتی اگر دانش شما در این باره ناچیز به نظر می رسد باز هم می توانید کاری در این زمینه انجام دهید. بنابراین آستین ها را بالا بزنید و وارد گود شوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج