۳۱۶۸۷۹
۱۶ نظر
۵۰۳۷
۱۶ نظر
۵۰۳۷
پ

جدول عرضه بنزین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومانی

جدول قیمت‌های جدید بنزین ( از ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان) با مصوبه امروز مجلس منتشر شد، ضمن اینکه با این مصوبه، کارت هوشمند سوخت ماندگار شد تا طرح وزیر نفت برای حذف این کارت هم عملا منتقی شود.

خبرگزاری مهر: جدول قیمت‌های جدید بنزین ( از ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان) با مصوبه امروز مجلس منتشر شد، ضمن اینکه با این مصوبه، کارت هوشمند سوخت ماندگار شد تا طرح وزیر نفت برای حذف این کارت هم عملا منتقی شود.

مجلس شورای اسلامی پس از تصویب تبصره مربوط به هدفمندی یارانه‌ها، پیشنهاد احمد توکلی به تصویب رسید و به تبصره هدفمندی الحاق شد.

با الحاق بندی به تبصره هدفمندی مقرر شد: کارت هوشمند سوخت الزامی شده و پرمصرف ها به صورت پلکانی عوارض بپردازند.

بر اساس این الحاقیه، دولت مکلف است حداکثر ۴ ماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین شامل بنزینی، گازوئیلی و دوگانه سوز را که کارت هوشمند سوخت ندارند، به این کارت مجهز نماید و از آن تاریخ عرضه هرگونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه صرفاً با استفاده از کارت مذکور بر اساس احکام زیر مجاز است:

۱ ـ وسایل نقلیه ای مشمول دریافت کارت هوشمند سوخت خواهند شد که دارای برگ معاینه فنی و بیمه نامه شخص ثالث بوده و عوارض سالانه خودرو را نیز پرداخت کرده باشند.

۲ ـ هزینه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو دریافت خواهد شد.

۳ ـ قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال ۹۴ خواهد بود. همه انواع سوخت تک نرخی خواهد بود.

۴ ـ در صورتی که وسیله نقلیه ای با استفاده از کارت سوخت جایگاه سوخت گیری کند، علاوه بر پرداخت بهای سوخت، به میزان قیمت تمام شده سوخت به عنوان عوارض استفاده کارت سوخت جایگاه از صاحب وسیله نقلیه دریافت خواهد شد.

۵ ـ از تاریخ الزامی شدن استفاده از کارت هوشمند سوخت، موضوع صدر این تبصره، دولت مکلف است از مصرف کنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به صورت پلکانی، عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساختهای کشور اعم از جاده ها و خیابان ها و تاسیسات مربوط و عوارض ایجاد ترافیک به روش مذکور در بند ۵ دریافت کند.

۶ ـ متوسط مقدار مصرف ماهانه بنزین برای یک ماه و بر اساس هر یک از انواع وسایل نقلیه با تعداد سیلندرهای مشابه (یک تا ۶ سیلندر) به عنوان پله اول تعیین می گردد و پلکان‌های بعدی به مقدار ۴۰ لیتر به پله ماقبل اضافه می شود.

برای هر لیتر مصرف مازاد در پله اول، نسبت به مقدار مصرف پایه، ۵۰۰ تومان و در پلکان های دوم و سوم به ترتیب ۷۵۰ و ۱۰۰۰ تومان و مازاد بر مصرف ۱۸۰ لیتر در ماه، قیمت تمام شده بنزین از مصرف کننده به عنوان عوارض موضوع بند ۴ فوق دریافت خواهد شد.

به گزارش مهر، با مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی، استفاده از کارت هوشمند سوخت الزامی شد تا طرح حذف کارت سوخت که چندی قبل توسط وزیر نفت مطرح شده بود، عملا منتفی شود.

جدول قیمت‌های جدید بنزین با مصوبه مجلس

نام پله

میزان مصرف ماهانه

میزان افزایش مصرف ماهانه

قیمت بنزین معمولی

قیمت بنزین سوپر

یک

۱۸۰ لیتر

-

۱۰۰۰ تومان

۱۲۰۰ تومان

دو

۱۸۱ تا ۲۲۰ لیتر

۵۰۰ تومان

۱۵۰۰ تومان

۱۷۰۰ تومان

سه

۲۲۱ تا ۲۶۰ لینر

۷۵۰ تومان

۱۷۵۰ تومان

۱۹۵۰ تومان

چهار

۲۶۱ لیتر به بالا

۱۰۰۰ تومان

۲۰۰۰ تومان

۲۲۰۰ تومان

استفاده از کارت جایگاه دار

-

قیمت آزاد

قیمت آزاد

قیمت آزاد


برخی مسئولان دولتی پیش از این با اشاره به مزایای حفظ کارت های سوخت توسط مالکان خودرو، گفته‌اند: در صورتی که مالکان خودرو مشکلی در زمان سوختگیری پیدا کرده و شکایتی داشته باشند تنها زمانی درخواست آنها قابل پیگیری خواهد بود که از طریق کارت های سوخت خودروی خود، سوختگیری کرده باشند.

به عنوان مثال گاهی اوقات مالکان خودرو شکایت می کنند که میزان سوخت تحویلی کمتر از پولی است که پرداخت کرده اند که از طریق بازبینی تراکنش کارت های سوخت آنها، می توان این موضوع را بررسی کرد و جلوی تضییع حقوق آنها را گرفت. در صورت استفاده از کارت سوخت عمومی جایگاه داران، امکان رسیدگی به این دسته از شکایات وجود ندارد.

آنان با بیان آنکه مزیت دیگر حفظ کارت های سوخت، تسریع در سوختگیری خودروها است، اضافه کرده‌اند: تنها ۲ عدد کارت سوخت همگانی به جایگاه داران تحویل می شود در حالی که چندین دستگاه نازل و تلمبه در جایگاه ها وجود دارد، بنابراین در صورتی که همه بخواهند از کارت جایگاه ها استفاده کنند زمان زیادی از آنها تلف می شود، ضمن اینکه درصورتی که جایگاه ها بخواهند کارت عمومی بیشتری را در اختیار بگیرند باید کارکنان بیشتری را استخدام کنند که برای آنها هزینه بر است.

برخی مسئولان دولتی، مزیت دیگر استفاده از کارت سوخت را مقابله با قاچاق بنزین عنوان کرده و اظهار داشته‌اند: با وجود اینکه نرخ هر لیتر بنزین یک هزار تومان تعیین شده اما هنوز فاصله قیمتی زیادی با نرخ سوخت در کشورهای همسایه وجود دارد، بنابراین انگیزه فراوانی برای قاچاق سوخت وجود دارد. در صورتی که افرادی با هدف قاچاق، بیش از حد سوخت‌گیری کنند این افراد از طریق کارت‌های سوخت قابل پیگیری خواهند بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • morteza

      این 2-3- روزه با زمزمه افزایش قیمت سوخت و بعد تکذیبش ذهن مردم رو آماده کردن و حالا تیر رو شلیک کردن...

    • امیر

      چه گرانی درراه است سال 95همه چیز داره گران میشه

    • يگانه سوز

      ههههههه مبارك باد .

    • اسي

      بيچاره مردم شما نماينده ها رو با هزار اميد و آرزو ميفرستن تو مجلس كه گره اي باز كنيد بعد شما ميريد اونجا تز ميديد چطور همه چيزو گرون كنيم آب از آب تكون نخوره

    • mohamaad

      میگم مطمئن هستید توافقی شده و رفع تحریم شده ؟؟

    • علی

      واقعا چرا ماشینهای ما گازوییل سوز نیستن که هرسال انقدر با افزایش قیمت بنزین بهمون فشار میاد .
      پژو 208 گازوییلی 2 لیتر گازوییل در 100 کیلومتر میسوزونه و میشه با 43 لیتر 2150 کیلومتر رفت یعنی از تهران تا بندرعباس

    • یه ایرانی الاصل

      چه عالی !!!!حالا با افزایش قیمت سوخت دوباره همه چیز گرون میشه

    • جمال

      ماکه به گرانی عادت کردیم واین خبرجدیدی نیست

    • علیرضا

      همه دنیا نرخ سوخت ارزون شد اما ایران ارزان نشد که هیچ حالا دارن معرکه میگیرن که گرون کنند. خدا از نمایندگان مجلس نگذره مردم را به روز سیا نشوندن

    • بدشانس

      . نمی دونم این پیشنهادهارو با جیب چه کسی میسنجین. ما اقشار کم درآمد زیر بار گرونی له شدیم و تو مایحتاج اولیه خودمون موندیم شماها چرا با مردم اینطوری بازی میکنید.اون دنیا باید پاسخگو باشید.

    • علي علي اوغلو

      ازاينكه نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي دردقايق بعداز90 وسپري شدن وقت اضافي دروقت تلف شده بفكر ملت افتادند تا يك زمينه فراهم شده براي سوء استفاده راخط بطلان بكشند جاي تشكر بسيارزيادي دارد بازهم غنيمت است كه حداقل چند صباحي فارغ از جنجالها وجنگولك بازي جناحي ملت مزه يك مجلس مردمي را به چشد دربرخي ازكشورها وبويژه براي اتومبيلهاي خدمت درورودي باك سوخت سنسور شناسائي هم نصب نمود اند كه علاوه بر كارت سوخت پولي كه درجا ازحساب طرف كسر ميگردد تا نيازي به حمل وجابجائي پول نقد نبوده وازمناقشات كم فروشي وصرفه جوئي درهزينه نيروي انساني ومعطلي پرداخت وجه وبقيه پول خرد وغيره هم جلوگيري ميشود كه اين نشان دهنده اهتمام متوليان امر برمسدود كردن گربه روهاي سوء استفاده ميباشد نميدانم چرا دركشورما براي هرماده قانوني 200 تبصره زده ميشود ودرنهايت گربه روها بقوت خود باقي ميماند علاوه بران متوليان تهيه وتوزيع سوخت مواد مورد نياز مصرفي را با استفاده ازامار دقيق جزء به جز ميتوانند بهترين وباصرفه ترين وكارامدترين برنامه تهيه وتوزيع را برنامه ريزي نمايند با وجود اين بنده باورم نميشود كه اقاي وزير نفت ودولت فخيمه روحاني با برقراري سيستم كارت سوخت كه هزينه ان قبلا ازجيب ملت پرداخت شده وچنين مزايائي را دربردارد را ملغا نمايند تا راه براي سوء استفاده چي ها مم وارگردد

    • ناصری شوش دانیال

      به نظر میرسد در این کشور 75 میلیون نفری هنوز کسی نتوانسته راهکار درستی برای قیمت گذاری سوخت در کشور وضع کند.و یا اگر کسی هم هست اجازه حضور رای ندارد.یقینا افراد خبره ای در این کار هستند که حتما باید نظرات آنان شنیده شود منجمله کارشناسان اقتصادی و فرهنگی و...

    • بدون نام

      موارد مطروحه درخصوص اعلام قیمت سوخت بنزین در داخل و تفاوت با قیمت آن در کشورهای همسایه مغایر با اظهارات رئیس اتحادیه جایگاه داران است که در همین سایت درج شده. به نقل از همین سایت نوشته شده قیمت فوب و کشورهای عربی حاشیه خلیج حدود 880 و 890 تومان میباشد

    • مهدی هاشمی

      اینکه سوخت باید به قیمت واقعی برسه شکی نیست ولی چرا سه معادله ی سه مجهولی و داستان مجدد کارت سوخت و... به امید حل شدن این موضوع با رضایت مردم.

    • حامد

      اينا تا امريكا و هم پيماناشون شيرفلكه رو ميبندن روشون و ميفتن به ريپ زدن ميان همه چيو گرون ميكنن كه دزديا و كمبوداشون از طريق ملت هميشه در صحنه جبران بشه!
      چرا فكري بحال اين آشغالايي كه خودروسازاي وطني ميچپونن تو حلق ملت نميكنيد؟
      چرا فكري بحال شرايط سخت مردم نميكنيد؟
      دليلش مشخصه البته!

    • سید جواد

      واقعا شورشو در آوردن یعنی از لوله ی مرکزی سوخت ۴ماه دوزدی بکنند هیچ کسی نفهمد یا هزاران لیتر سوخت از سیستان وبلوچستان به افغانستان میره یعنی خبر ندارند نگید که نمیتونن جلو گری کنند ..ولی تمام دوزدیها رو میکنند اب ار اب تکون نمیخوره ولی فقت زورشون به ما بدبخت بیچارهای که از قشره بی نام ونشون میرسه .که کل سرمایه من یک ماشین هست که با اون کرایه خونه میدم وبرایه دوفرزندم با کمال شرمندگی ارزونترین لباس رو هم نمیتونم بخرم وحالا باید چکاری بکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج