۳۱۶۸۹۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کادیلاک XT۵، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

کادیلاک SRX در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان یک کراس اوور/SUV متوسط لوکس و برای رقابت با بزرگانی جون مرسدس بنز ML و ب ام و X۵ به بازار آمد.

وب سایت پدال: کادیلاک SRX در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان یک کراس اوور/SUV متوسط لوکس و برای رقابت با بزرگانی جون مرسدس بنز ML و ب ام و X۵ به بازار آمد. نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۰۹ معرفی‌شده و با مدل ۲۰۱۰ عرضه شد. این نسل ۱۲ سانتیمتر کوتاه‌تر از نسل قبلی شده و بر روی پلت فرم دیفرانسیل جلوی Theta جنرال موتورز شکل‌گرفته بود.

درحالی‌که نسل اول از پلت فرم دیفرانسیل عقب Sigma جنرال موتورز استفاده می‌کرد. درهرحال STX به موفق‌ترین محصول کادیلاک تبدیل شد به‌گونه‌ای که از سال ۲۰۱۰ به بعد پرفروش‌ترین خودروی کادیلاک در ایالات‌متحده محسوب می‌شود. این کراس اوور لوکس در آخرین سال فروشش یعنی سال ۲۰۱۵ موفق به فروش حدود ۱۰۰ دستگاه در سراسر جهان شد.

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

حال جنرال موتورز به‌تازگی از جانشین این کراس اوور محبوب بانام XT۵ پرده‌برداری کرده است. XT۵ اولین کراس اوور کادیلاک است که بانام سری XT به بازار می‌آید. درحالی‌که دومین محصول کادیلاک پس از CT۶ بشمار می‌رود که از شیوهٔ نام‌گذاری جدید این شرکت استفاده می‌کند و کادیلاک امید زیادی به موفقیت آن دارد.

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

XT۵ همانند SRX نسل دوم بر روی پلت فرم دیفرانسیل جلو شکل‌گرفته و در دو گزینهٔ دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ متحرک قابل خریداری است. شاسی جدید بکار رفته در این خودرو موجب شده که در حدود ۱۳۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبلی شود.

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

طراحی XT۵ را می‌توان تکامل‌یافتهٔ SRX دانست. چراکه در عین این‌که کلیت طراحی SRX را حفظ کرده، مدرن‌تر و زیباتر شده است و بیشتر یک SRX پالایش‌شده را برای بیننده تداعی می‌کند. در جلو چراغ‌ها متفاوت از گذشته شده و جلوپنجره بزرگ‌تر شده است و در عقب نیز چراغ‌های بومرنگ شکلی طراحی‌شده‌اند که قبلاً مشابه آن‌ها را در مدل‌های ELR و CT۶ دیده بودیم.

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

هرچند طراحی خارجیِ XT۵، کادیلاک بود آن را فریاد میزند اما وقتی پا به داخل خودرو می‌گذارید بیشتر با یک طراحی آلمانی مواجه می‌شوید. طراحی داشبورد که طبق شیوهٔ طراحی داخلی جدید کادیلاک شکل‌گرفته کاملاً جلب‌توجه می‌کند. صفحه‌نمایش آن در مقایسه با رقبایی چون ولوو XC۹۰ بیش‌ازحد کوچک است و منوهایی به‌هم‌ریخته و شلوغ دارد اما از وضوح خوبی برخوردار است.

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

اگر با طراحی داخلی مدل جدید CT۶ آشنایی داشته باشید، در XT۵ هم همان نوع طراحی، رنگ و کیفیت را مشاهده می‌کنید و به نظر می‌رسد کادیلاک به هدف خود که جلب خریداران SUVهای لوکس هم‌کلاس از شرکت‌هایی چون آئودی، ب ام و، لکسوس و مرسدس بنز به سمت XT۵ است موفق عمل کرده است.

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

از مبحث طراحی خارجی و داخل که بگذریم به بخش مشخصات فنی و قوای محرکه می‌رسیم. XT۵ فعلاً برای ایالات‌متحده تنها با یک موتور ۳.۶ لیتری V۶ تنفس طبیعی با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۷ نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شود که انتقال نیروی آن توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک انجام می‌گیرد. هرچند ۳۱۰ اسب بخار قدرت برای رقابت با بسیاری از SUVهای لوکس متوسط کافی به نظر می‌رسد اما در برابر رقبای اسپرت خود حرفی برای گفتن ندارد.

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

البته کادیلاک می‌تواند با به‌کارگیری پیشرانه ۳ لیتری V۶ دو توربو ۴۰۰ اسب بخاری متعلق به CT۶ در XT۵ این نقص را جبران کند. XT۵ برای عرضه در بازار چین به موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. هردوی این موتورها به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ متحرک قابل سفارش هستند.

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

رانندگی با XT۵ بی‌روح و بی هیجان است و ترمزها نیز حالتی اسفنجی دارند؛ اما با انتخاب حالت رانندگی اسپرت و همین‌طور سفارش سامانهٔ چهارچرخ متحرک، هیجان به رانندگی افزوده می‌گردد؛ هرچند که تأخیری قابل‌توجه از زمانی که یک حالت رانندگی را انتخاب می‌کنید تا زمانی که خودرو آن را اجرا می‌کند وجود دارد. به دلیل قدرت نسبتاً کم پیشرانه برای یک کراس اوور متوسط، همواره مجبور بودیم بر پیشرانه فشار وارد آورده و آرزو کنیم که کاش XT۵ قدرتمندتر بود.

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

بازار SUVهای لوکس متوسط بسیار رقابتی است و حریفان قدرتمندی چون آئودی Q۵، ب ام و X۳ ، مرسدس بنز GLC و به‌تازگی جاگوار F-Pace در آن حضور دارند درحالی‌که لینکلن MKX و لکسوس RX از رقبای مستقیم XT۵ بشمار می‌روند. هرچند XT۵ با کروز کنترل فعال، سامانه‌های ایمنی زیاد و امکانات لوکسی مانند آینهٔ داخلی مبتنی بر دوربین، مجهزتر از لینکلن MKX است و انتخاب بهتری نسبت به آن محسوب می‌شود اما به‌سختی می‌توان عملکردی اسپرت از آن انتظار داشت.

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

جدول مشخصات فنی

پیشرانه

V6 3.6 لیتری

قدرت

310 اسب بخار

گشتاور

367 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

حداکثر سرعت

205 کیلومتر در ساعت

محور محرک

جلو

وزن خالص

1807 کیلوگرم

ظرفیت سرنشین

2+3

مصرف سوخت شهر/ جاده

12.38 / 8.71 لیتر

قیمت پایه

39990 دلار

قیمت نمونۀ مورد آزمایش

58000 دلار


کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی

کادیلاک XT5، هیبت و زیبایی طراحی آمریکایی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج