۳۱۶۹۰۹
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

یورو ۲۰۱۶، ناجی رمضانی تلویزیون؟

همزمانی مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا با ماه رمضان، شرایط ویژه ای را برای کنداکتور ماه رمضان تلویزیون ایجاد می کند. احتمال کاهش تعداد سریال ها و برنامه های مناسبتی وجود دارد. هفت صبح این مسئله را بررسی می کند

روزنامه هفت صبح: به نظر می رسد بعد از پایان نوروز و حواشی پیرامون آن، حالا مدیران تلویزیون کار سخت تری برای ماه رمضان داشته باشند. از یک طرف موج انتقادات به سریال ها و برنامه های نوروزی همچنان ادامه دارد و از طرف دیگر، وضعیت تلویزیون برای ماه رمضان امسال یک مقدار عجیب و پیچیده است. همزمانی رمضان با مسابقات یورو ۲۰۱۶ قطعا برنامه ریزی برای این ایام را سخت تر می کند اما از طرف دیگر، به خاطر کاهش تعداد سریال ها و برنامه ها، این رسانه را در وضعیت خوشایندی قرار می دهد. در شرایطی که تلویزیون تصمیم بگیرد کل مسابقات یورو را به صورت زنده از شبکه سه پخش کند، قطعا در پخش سریال ها و برنامه های ماه رمضان، تغییرات عجیبی به وجود می آید.

طبق برنامه ریزی اعلام شده، به وقت ایران، بازی ها در ساعت ۲۰:۱۵ و ۲۳:۱۵ روی آنتن می روند و طبیعتا تلویزیون باید طوری کنداکتور بچیند که در فاصله میان پخش این بازی ها، سریال هایش را روی آنتن بفرستد. البته هنوز دقیقا مشخص نیست چه سریال هایی قرار است در این ایام روی آنتن بروند اما با توجه به شرایطی که وجود دارد، می شود گمانه زنی کرد.

یورو 2016، ناجی رمضانی تلویزیون؟

احتمال پخش دو سریال

از آنجایی که امسال، ساعت اذان مقرب به حوالی ۲۱ می رسد، عملا برای پخش سریال، زمان زیادی وجود ندارد. از طرف دیگر همزمانی یورو ۲۰۱۶ با رمضان هم وضعیت را کاملا تغییر می دهد. مدیران از یک طرف فقط دو سه ساعت برای پخش سریال زمان دارند و از طرف دیگر باید حواس شان باشد که بین فوتبال و سریال ها، همزمانی ایجاد نشود. بنابراین از آنجایی که ساخت پخش فوتبال، ۲۰:۱۵ و ۲۳:۱۵ است، به احتمال زیاد پخش سه سریال در ایام ماه رمضان منتفی است چون با این وضعیت، شبکه سه عملا امکان پخش سریال را ندارد.

شبکه پنج هم که چند سال است سراغ ساخت سریال مناسبتی رمضان نمی رود و نهایتا همان «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را روی آنتن می فرستد که با توجه به شرایط جدید، همین هم بعید به نظر می رسد. در این وضعیت، حتی شبکه های یک و دو هم برای پیدا کردن زمان مناسب پخش سریال به زحمت می افتند. بنابراین به احتمال زیاد تلویزیون برای رمضان ۹۵ فقط دو سریال تولید می کند.

برادر، فعلا گزینه قطعی

در حال حاضر تنها سریالی که تکلیفش برای ماه رمضان به طور کامل مشخص شده، سریال «برادر» جواد افشار است. این سریال از همان روز اول، تحت عنوان سریال رمضانی کلید خورد و تا اینجا گزینه قطعی این مناسبت است. البته ۹ماجرای بیرون آمدن «پادری» از کنداکتور نوروز امسال نشان داد که اصولا هیچ قطعیتی در تلویزیون وجود ندارد. اگر به خاطر داشته باشید از روز اول «دودکش ۲» گزینه اصلی نوروز ۹۵ بود و تا چند روز مانده به عید هم خود صدا و سیما روی قطعی بودن پخش آن صحه می گذاشت اما یکمرتبه دم آخر از کنداکتور خارج شد و برنامه کاملا تغییر کرد.

یورو 2016، ناجی رمضانی تلویزیون؟

احتمال پخش پریا در رمضان

در صورتی که تلویزیون تصمیم نهایی اش را برای پخش «برادر» جواد افشار برای رمضان شبکه دو بگیرد، فقط می ماند شبکه یک که باید درباره سریال مناسبتی به قطعیت برسد. تا اینجای کار گزینه احتمالی شبکه یک برای رمضان ۹۵، سریال «پریا»ی حسین سهیلی زاده است. این سریال قرار بود اردیبهشت امسال روی آنتن برود اما از آنجایی که به لحاظ کیفی، خیلی خوب از آب درآمده، این احتمال وجود دارد که به جای اردیبهشت، در کنداکتور ماه رمضان قرار بگیرد.

اگر مقدم بیاید...

تا پیش از این اعلام شده بود که سیروس مقدم به احتمال زیاد می خواهد «سنگ پا» را برای ماه رمضان بسازد اما تا الان که سه ماه تا شروع این ماه باقی مانده، هنوز هیچ خبری از شروع تولید این سریال به گوش نمی رسد.

چند روز قبل، روزنامه صبا در خبری به نقل از یک منبع آگاه نوشت که مقدم «سنگ پا» را کنار گذاشته و جمعه هفته گذشته، «علی البدل» را در سکوت خبری جلوی دوربین برده. البته این خبر فعلا در حد یک نقل قول است و به هیچ عنوان تایید نشده.

خبرنگار هفت صبح روز گذشته برای مشخص شدن صحت این خبر با الهام غفوری، تهیه کننده مجموعه تماس گرفت ما به این تماس پاسخی داده نشد. به هر حال در صورتی که این خبر موثق باشد، قطعا شبکه یک، آنتن رمضان اش را در اختیار سریال سیروس مقدم می گذارد و تکلیف از همین حالا روشن است.

گزینه آخر، شاید هم اصلی

جدای از دو گزینه «پریا» و سریال سیروس مقدم که احتمال شان برای قرار گرفتن در کنداکتور رمضان زیاد است، یک گزینه دیگر هم برای این شبکه وجود دارد. آنطور که شنیده می شود، مرگز گسترش فیلمنامه نویسی سیما، یک فیلمنامه آماده شده برای این مناسبت در دست دارد. احتمال اینکه این فیلمنامه در دست تولید قرار بگیرد و برای رمضان آماده شود هم زیاد است.

مخصوصا اینکه تجربه نوروز امسال نشان می دهد تلویزیون برای تولیدات این مرکز اهمیت زیادی قائل است و در صورتی که تا قبل از ماه رمضان آماده شود، به احتمال زیاد، به عنوان گزینه اصلی آن را در کنداکتور قرار می دهد.

یورو 2016، ناجی رمضانی تلویزیون؟

مینی سریال شب های قدر!

در صورتی که سریال «پریا» و «برادر» در کنداکتور رمضان قرار بگیرند، خیال تلویزیون از بابت ساخت مینی سریال مناسبتی شب های قدر هم راحت است چون این دو سریال، کمدی نیستند و اصلا نیازی نیست که تلویزیون بخواهد برای ایام سوگواری شب های قدر، پخش شان را متوقف کند.

در این صورت به نفع تلویزیون می شود. در صورتی که سیروس مقدم، مشغول ساخت «علی البدل» باشد، از آنجایی که سریالی کمدی است، باید فکری هم برای مینی سریال مناسبتی آن ایام انجام داد. البته با توجه به رویکردی که تلویزیون برای ساخت سریال در نظر گرفته و اعلام کرده که از این به بعد برای هر فصل، فقط دو سریال روی آنتن می فرستد، بعید است مسئله ای به اسم مینی سریال مناسبتی هنوز هم در دستور کار تلویزیون وجود داشته باشد.

شاید فقط یک سریال

از آنجایی که تلویزیون به طور کلی، بودجه خاصی برای ساخت سریال ندارد و همین حالا هم تمایلی به تولید در این سازمان دیده نمی شود، آخرین احتمال این است که برای فاصله کوتاهی که میان افطار تا ساعت ۲۴ وجود دارد، عملا از قید پخش دو سریال هم بگذرد یعنی به بهانه تداخل برنامه ها، صرفا یک سریال روی آنتن ببرد و سایر سریال ها را برای ایام دیگر نگه دارد؛ که البته در این شرایط هم اگر سریال مرکز گسترش فیلمنامه نویسی آماده پخش باشد، قطعا روی همان دست می گذارند.

تداخل فوتبال با برنامه ها

همزمانی بازی های «یورو ۲۰۱۶» با ماه رمضان، روی پخش برنامه های مناسبتی این ایام هم اثرگذار است. از آنجایی که یکی از بازی ها ساعت ۲۰:۱۵ شروع می شود، عملا برنامه «ماه عسل» شبکه سه هم نمی تواند تا لحظه افطار ادامه پیدا کند، در صورتی که برنامه «خندوانه» هم قرار باشد مثل سال گذشته، به قبل از افطار موکول شود، این همزمانی ها، پخش آن را هم با مشکل روبرو می کند. در این شرایط به احتمال زیاد، تلویزیون در عرصه برنامه سازی هم زیاد نمی تواند وارد عمل شود.

یورو 2016، ناجی رمضانی تلویزیون؟

منوط به پخش فوتبال

البته تمام این شرایط در صورتی اتفاق می افتد که تلویزیون تصمیم بگیرد بازی های فوتبال یورو ۲۰۱۶ را به طور زنده از شبکه سه پخش کند چون در غیر این صورت عملا شرایط به همان سبک و سیاق قبل پیش می رود و احتمالا شبکه های یک، دو و سه باید سریال هایشان را روی آنتن ببرند. در حال حاضر راجع به هیچ کدام از این مسائل نمی شود اظهار نظر کرد. هنوز سه ماه تا رمضان باقی مانده و تا آن زمان، ممکن است هر اتفاقی را شاهد باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دنیا

      یعنی تو این ساعتایی که شما گفتین کل ملت ایران میشینن فوتبال ببینن
      مگه داریم؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • setareh

        بله پس چی :)

    • setareh

      یورو ک دیگه تکرار نمیشه امیدوارم واسش خوب برنامه ریزی کنن .. بقیه برنامه ها مُهم نیست :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج