۳۱۶۹۲۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ایران و ایتالیا ۷ سند همکاری امضا کردند

ایران و ایتالیا در جریان سفر ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا به تهران ۷ سند همکاری در زمینه های مختلف امضا کردند.

خبرگزاری ایرنا: ایران و ایتالیا در جریان سفر ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا به تهران ۷ سند همکاری در زمینه های مختلف امضا کردند.

این اسناد در دو بخش دولتی و خصوصی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا به امضا رسید.

از جمله اسناد امضا شده می توان به یادداشت تفاهم همكاری در زمینه گردشگری و فعالیت های فرهنگی، تفاهم نامه همكاری صنعتی، بین وزارت نیروی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و همچنین چهارچوب همكاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن دولتی ایتالیا اشاره كرد.

یادداشت تفاهم همكاری بین شركت انل و شركت ملی صادرات گاز ایران، یادداشت تفاهم همكاری بین شركت فرودگاه های ایران و شركت فرودگاه های میلان ایتالیا و یادداشت تفاهم همكاری بین شركت، یادداشت تفاهم همكاری بین شركت كارگاز سیستم ایران و شركت دانیلی ایتالیا در زمینه تولید انواع مفتول، میلگرد و تسمه مورد نیاز صنایع خودرو از دیگر اسنادی است كه بین ایران و ایتالیا امضا شد.

نخست وزیر ایتالیا بامداد امروز - سه شنبه- برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد و ساعاتی پیش مورد استقبال رسمی روحانی قرار گرفت.


رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ایتالیا پس از مراسم استقبال رسمی در مذاكرات هیات های عالی رتبه دو كشور شركت كردند.

بر اساس این گزارش، یك هیات بزرگ 250 نفری سیاسی و اقتصادی با دستور كار گسترش و ارتقای روابط دوجانبه در دوران پساتحریم نخست وزیر ایتالیا را در سفر به تهران همراهی می كنند.


علاوه بر دیدار با رییس جمهوری؛ دیدار و گفت و گو با دیگر مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، توسعه همكاری های اقتصادی و تجاری دو كشور در دوران پسا تحریم و حضور فعال شركت ها و سرمایه گذاران ایتالیایی در ایران از اهداف سفر رنتزی بیان شده است.

وزیر آموزش و پرورش و دانشگاه ها، برخی معاونان وزارتخانه ها، روسای موسسه بیمه ضمانت صادرات «ساچه»، شركت نفت «انی» و اتحادیه صنایع «كنفیندوستریا»، موسسه تجارت خارجی «ایچه» ، نمایندگان شركت های كوچك و متوسط، صاحبان صنایع و مدیران ارشد بانك های بزرگ ایتالیا نخست وزیر این كشور را در سفر به تهران همراهی می كنند.

تبادل هیات های دولتی و تجاری میان دو كشور نیز در سال ۱۳۹۴ افزایش چشمگیری داشت. آغاز فرآیند برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه ایران در نتیجه مذاكرات هسته ای و توافق نهایی، صاحبان صنایع در ایتالیا را امیدوار كرده است تا به جایگاه پیشین خود به عنوان نخستین شریك تجاری ایران در اروپا بازگشته و آلمان را پشت سر بگذارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج