جاباما
۳۱۷۲۹۹
۱ نظر
۵۱۴۷
۱ نظر
۵۱۴۷
پ

ببرهای چاقو دندان؛ حیوانات ما قبل تاریخ

بیایید با هم به بیش از ده هزار سال پیش زمین سفر کنیم و در دشت ها و چمنزارهای پر آب و علف آن گشتی بزنیم و با یک حیوان درنده به نام ببر چاقودندان یا اسمایلودون Smilodon آشنا شویم.

وبسایت تابناک باتو - سعیده ملایی: تحقیقات بر روی فسیل های به جا مانده از این حیوانات نشان می دهد که سرعت آن ها از حیواناتی نظیر شیرها، ببرها و گربه سانان امروزی کمتر بوده است. در نتیجه حیواناتی را هم که شکار می کرده اند، سرعت پایینی داشته اند و از حیوانات جوان، کند حرکت و زخمی تغذیه می کرده اند.

بیایید با هم به بیش از ده هزار سال پیش زمین سفر کنیم و در دشت ها و چمنزارهای پر آب و علف آن گشتی بزنیم و با یک حیوان درنده به نام ببر چاقودندان یا اسمایلودون Smilodon آشنا شویم.

ببر چاقو دندان، حیوانی است که با دندان های تیز بلند، بدن عضلانی و آرواره های بسیار قوی در ردیف خطرناک ترین و جالب ترین حیوانات تاریخ زمین قرار می گیرد؛ حیوانی متعلق به دوران پیش از تاریخ.

ببرهای چاقو دندان؛ حیوانات ما قبل تاریخ

بنا بر این گزارش، این حیوانات حدود ۴۲ میلیون سال پیش زندگی می کرده اند و آخرین گونه های این ببر حدود ده هزار سال پیش و تا پایان عصر یخبندان بر روی کره ی خاکی یافت می شدند‌.

این حیوانات در کجا زندگی می کرده اند؟

در همه قاره های کره ی زمین جز در استرالیا و قطب جنوب، فسیل های ببر چاقو دندان یافت شده است.

وزن این حیوانات از ۶۸ کیلوگرم تا ۴۵۴ کیلوگرم متغیر بوده است.

ببرهای چاقو دندان؛ حیوانات ما قبل تاریخ

تحقیقات بر روی فسیل های به جا مانده از این حیوانات نشان می دهد که سرعت آن ها از حیواناتی نظیر شیرها، ببرها و گربه سانان امروزی کمتر بوده است. در نتیجه حیواناتی را هم که شکار می کرده اند، سرعت پایینی داشته اند و از حیوانات جوان، کند حرکت و زخمی تغذیه می کرده اند.

علت انقراض این حیوانات چه بوده است؟

دانشمندان تغییرات آب و هوایی ناشی از دوران پایانی عصر یخبندان، خورده شدن توسط حیوانات بزرگتر را از جمله دلایل انقراض این حیوانات عنوان می کنند. متأسفانه یکی دیگر از دلایل انقراض ببر چاقو دندان، شکار بی رویه این حیوانات توسط انسان های اولیه بوده که از آن ها به عنوان منابع غذا استفاده می کرده اند.

چند نکته درباره ببر چاقو دندان

این حیوانات از دندان های تیز خود برای سوراخ کردن بدن شکارهایشان استفاده می کردند.
نکته ی جالب توجه اینکه این دندان های تیز و بلند به راحتی شکسته می شدند و این برای ببر چاقو دندان خطر بزرگی به شمار می رفت، زیرا آنها بدون داشتن دندان های تیز نمی توانستند شکار کنند و در نتیجه از گرسنگی می مردند. به همین دلیل، زندگی این ببرها تا حد زیادی متأثر از دندان های نیش فک بالا بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کربلایی سید جعفر

      من دوش در خواب ی ببر بزرگ چاقودندانی دیدم که دمبال فرج همسرم براه افتاده بود و از شدت ترس جنب شدم وگرنه سکته میکردم میفتادم رو همسرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج