۳۱۷۳۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تارت موزی تاتین

چیزی كه من همیشه از آن لذت می‌برم سادگی پخت یك غذاست. چیزی كه باید بخرید خمیر نان شیرینی و موز است. موزها را از وسط به دو نیم كرده و در فر بگذارید تا به چشم خودتان معجزه آشپزی را ببینید.

تارت موزی تاتین


برترین ها: چیزی كه من همیشه از آن لذت می‌برم سادگی پخت یك غذاست. چیزی كه باید بخرید خمیر نان شیرینی و موز است. موزها را از وسط به دو نیم كرده و در فر بگذارید تا به چشم خودتان معجزه آشپزی را ببینید. تنها نكته‌ای كه باید شما رعایت كنید این است كه حواستان به موزهای درون فر باشد چون مثل كارامل سریع آب می‌شوند و به صورت بدشكلی می‌سوزند. اگر موز دوست ندارید می‌توانید از میوه دیگری مثل سیب یا گیلاس استفاده كنید تا چیزی شود كه دوستش دارید.

تارت موزی تاتین

مواد لازم برای ۶ نفر:
  • كره: 60 گرم
  • شكر: 150 گرم
  • خمیر شیرینی: 250 گرم
  • موز: 4 عدد بزرگ
  • دارچین: یك‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • بستنی وانیلی و مقداری پودر نارگیل: اختیاری
  • پرتقال: یك عدد
  • آرد سفید: برای تكاندن روی شیرین
  • خامه: اختیاری

برای درست كردن موز:


فر را در دمای 180 درجه سانتی‌گراد یا 350 درجه فارنهایت قرار دهید. كره را برش داده و در سینی فری به اندازه 20 در 30 سانتی‌متر گذاشته و با یك قاشق آن را به كف سینی بمالید. سینی فر را روی حرارت كم گاز بگذارید تا كره‌ها آب شوند. در همین حین، شكر را كم‌كم به آن اضافه كرده و با قاشق آن را هم بزنید تا زمانی كه كاملا با هم مخلوط شود. بگذارید به مدت 5 دقیقه روی حرارت بماند تا كمی غلیظ شوند. در همین حال موزها را پوست كنده و از وسط 2 قسمت كنید و در سینی فری كه حاوی شكر و كره است بخوابانید سپس سینی را از روی گاز برداشته و كمی دارچین روی آن بریزید و در آخر پوست پرتقال را روی آن رنده كنید.


روش تهیه خمیر تارت:


روی یك تخته چوبی را تمیز كرده و آرد بپاشید. بعد خمیر نان شیرینی را روی آن گذاشته و با یك وردنه آن را روی تخته پهن كنید. سعی كنید تا آن را به اندازه سینی فر دربیاورید تا كار شما تمیزتر شود. ضخامت خمیر باید نیم سانتی‌متر باشد. چون اگر خمیر را نازك كنید زود پاره شده و تارت شما زیبا نمی‌شود. خمیر آماده شده را به آرامی روی كل مواد درون سینی بخوابانید. گوشه‌های خمیر را با انگشتان‌تان به راحتی فرم دهید تا همه جای آن پوشانده شود. با یك چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد كنید و بعد سینی را درون فری با حرارت متوسط به مدت زمان 25 تا 30 دقیقه قرار دهید. (تا زمانی كه كاملا طلایی‌رنگ شود)


برای سرو:


هنگامی كه تارت آماده شد آن را از درون فر بیرون آورده و بگذارید تا كمی سرد شود. بعد با یك چاقو گوشه‌های تارت را بلند كنید تا راحت‌تر بتوانید آن را دربیاورید. تارت تاتین را به شكل مستطیل برش زده و در ظرفی كه می‌خواهید سرو كنید، قرار دهید. می‌توانید این تارت را با بستنی وانیلی یا مقداری پودر نارگیل یا حتی خامه سرو كنید كه این بستگی به سلیقه شما دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج