جاباما
۳۱۷۳۴۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

طلا عقب نشینی کرد

طلای جهانی در پی صعود ارزش دلار که تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، از بالاترین قیمت سه هفته اخیر عقب نشست.

خبرگزاری ایسنا: طلای جهانی در پی صعود ارزش دلار که تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، از بالاترین قیمت سه هفته اخیر عقب نشست.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۵۲.۲۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه تا سطح ۱۲۶۲.۶۰ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در سه هفته اخیر بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با ۱۰.۵۰ دلار یا ۰.۸ درصد کاهش، به ۱۲۵۰.۴۰ دلار رسید در حالیکه روز گذشته با ۲.۹۰ دلار یا ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۲۶۰.۹۰ دلار بسته شد.

در شرایطی که دلار با صعود به سطح بالاتر بخشی از ضرر روزهای اخیر در برابر ین ژاپن را جبران کرد و همچنین شاخصهای سهام مثبت شدند، نگرانیها نسبت به اوضاع اقتصاد جهانی، میزان ضرر طلا را محدود کرد.

به گفته یک معامله گر طلا در سیدنی، طلا نرخ برابری دلار و ین را دنبال می‌کند اما همچنان توان صعود به سطح بالاتر را دارد زیرا نگرانیهای اقتصادی و ابهام درباره زمان افزایش نرخهای بهره آمریکا از قیمت طلا در این سطوح حمایت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، طلا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ با ضعیف شدن احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا که ارزش دلار را تحت فشار قرار دارد، بیش از ۱۶ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد قیمت سه ماهه در ۳۰ سال اخیر بود.

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ امسال بیش از چهار درصد ریزش کرده است.

سیاستگذاران فدرال رزرو در دسامبر پس از اینکه نخستین افزایش نرخهای بهره در حدود یک دهه اخیر را تصویب کردند از چهار دور افزایش نرخها در سال ۲۰۱۶ خبر دادند با اینهمه در نشست ماه مارس به دلیل نگرانی از تاثیر ریسکهای اقتصاد جهانی بر رشد داخلی، تعداد دفعات افزایش نرخهای برنامه ریزی شده را به دو دور کاهش داد. افزایش نرخها عامل تعیین کننده در جهت حرکت قیمت در بازار طلاست اما اظهارات اخیر مقامات بانک مرکزی آمریکا که رویکرد محتاطانه برای عادی سازی سیاست پولی را مورد تاکید قرار داده اند بر ابهام درباره زمان افزایش نرخها افزوده است. پایین ماندن نرخهای بهره به نفع طلاست و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز که دارایی بدون بازده است را در برابر دارایی‌های رقیب مانند سهام و اوراق قرضه افزایش می‌دهد.

در میان سایر فلزات ارزشمند قیمت نقره پس از اینکه روز سه شنبه به بالاترین سطح در پنج ماه و نیم گذشته صعود کرد، با کاهش روبرو شد و با ۰.۴ درصد اُفت، ۱۶.۰۸۴ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش، به ۹۹۲.۵ دلار رسید و هر اونس پالادیم با ۰.۲ درصد افزایش، ۵۴۶.۰۵ دلار بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج