جاباما
۳۱۷۴۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بیکاری در ایران بیشتر شد

صندوق بین‌المللی پول از افزایش نرخ بیکاری در ایران طی سال گذشته خبر داد و اعلام کرد ایران در رده‌بندی جهانی رتبه ۲۴ را از این نظر به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری تسنیم: نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۱۰.۶ درصد اعلام شده بود که بر اساس برآوردهای صندوق بین المللی پول این رقم در سال ۲۰۱۵ به ۱۰.۸ درصد افزایش داشته است.

با وجود افزایش نرخ بیکاری ایران در سال گذشته، جایگاه ایران در رده‌بندی جهانی از این نظر بهبود داشته است. ایران بین ۱۰۶ کشور جهان از نظر نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۵ رتبه ۲۴ را به دست آورده است.

ایران در سال ۲۰۱۴ با نرخ بیکاری ۱۰.۶درصدی در رتبه ۳۱ جهان قرار گرفته بود که بر این اساس رتبه ایران از نظر نرخ بیکاری در سال گذشته (۲۰۱۵) ۷ پله بهبود داشته است.

بوسنی و هرزگوین با نرخ بیکاری ۲۷.۷درصدی بالاترین نرخ بیکاری را بین کشورهای جهان طی سال گذشته داشته است. مقدونیه با بیکاری ۲۷.۲درصدی و آفریقای جنوبی با بیکاری ۲۵.۳درصدی به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش برخی کشورهای صنعتی و اروپایی نرخ بیکاری بیشتری نسبت به ایران در سال ۲۰۱۵ داشته‌اند. از جمله این کشورها عبارتند از اسپانیا با نرخ بیکاری ۲۲درصدی، یونان با نرخ بیکاری ۲۵درصدی و ایتالیا با نرخ بیکاری ۱۱.۸درصدی.

فرانسه نیز با نرخ بیکاری ۱۰.۳درصدی تنها یک پله پایین‌تر از ایران قرار داشته و رتبه ۲۵ را بین کشورهای جهان از نظر نرخ بیکاری داشته است.

نرخ بیکاری برخی کشورهای دیگر عبارت است از: ترکیه ۱۰.۲ درصد، فنلاند ۹.۳ درصد، سوئد ۷.۴ درصد، اندونزی ۶.۱ درصد، روسیه ۵.۵ درصد، آمریکا ۵.۲ درصد، آلمان ۴.۶ درصد، مصر ۱۲.۸ درصد، الجزایر ۱۱.۲ درصد، قبرس ۱۵.۳ درصد.

کمترین نرخ بیکاری نیز مربوط به تایلند گزارش شده است. نرخ بیکاری این کشور در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۰.۸۷۷ درصد اعلام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید امین

      بیکاری همونه فقط معیارهایی که مشخص میکردن یه شخص بیکاره یا نیست عوض شده دولت قبل دانشجو محصل خانم های خانه دار و... رو شاغل محسوب میکردن واینطوری امار میومد پایین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج