۳۱۷۵۹۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

هشدار موسویان درباره توطئه عربستان

حسین موسویان گفت ریاض با ترفند جدید به‌دنبال این است که کل ناتو را درقالب یک تعهد الزام‌آور در خلیج‌فارس در مقابل ایران قرار دهد بنابراین ما هم باید درک کنیم که برای دفع این توطئه بزرگ رزمایش نظامی کافی نیست.

دیپلماسی ایرانی: حسین موسویان گفت ریاض با ترفند جدید به‌دنبال این است که کل ناتو را درقالب یک تعهد الزام‌آور در خلیج‌فارس در مقابل ایران قرار دهد بنابراین ما هم باید درک کنیم که برای دفع این توطئه بزرگ رزمایش نظامی کافی نیست.

سیدحسین موسویان عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دوره اصلاحات در پاسخ به «نسیم آنلاین» استاد دانشگاه پرینستون آمریکا با بیان اینکه «عربستان و امارات با همکاری فوق‌العاده‌ای در حال پایه‌ریزی یک تهدید بزرگ و درازمدت علیه امنیت ملی ایران هستند و می خواهند ناتو را به‌طور رسمی و تعهدآور در خلیج‌فارس در مقابل ایران قرار دهند» از مسوولان امنیت ملی ایران خواست که هرچه سریعتر این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

موسویان اعلام کرد: تردیدی نیست که ایران در مورد توان دفاعی خود معامله نمی‌کند و این خط قرمز باید باشد، منتهی ابعاد توطئه جدید بسیار گسترده‌تر از این حرف‌ها است، چون عربستان خوب درک کرده که آمریکا نه بنای ورود به جنگ جدید در منطقه را دارد و نه بنای حضور درازمدت، زیرا آمریکا دیگر نیازی به نفت خلیج‌فارس ندارد که خون و پول برای آن هزینه کند.

بنابراین ریاض با ترفند جدید به‌دنبال این است که کل ناتو را درقالب یک تعهد الزام‌آور در خلیج‌فارس در مقابل ایران قرار دهد بنابراین ما هم باید درک کنیم که برای دفع این توطئه بزرگ رزمایش نظامی کافی نیست.

دیپلمات ایرانی مقیم آمریکا در پایان گفت‌وگوی خود با ارائه پیشنهادی به دستگاه سیاست خارجی دولت یازدهم گفت: «پیشنهاد من این است که دولت ایران از پنج عضو دائمی شورای امنیت فورا بخواهد که جلسه مشترکی بین اعضای دائم شورای امنیت و هشت کشور حاشیه خلیج‌فارس تشکیل شود و براساس قطعنامه ۵۹۸ «سیستم همکاری‌های منطقه ای در حوزه خلیج‌فارس» با حضور ایران و عراق و ۶ کشور عرب حاشیه خلیج‌فارس در دستور کار قرار گیرد.

این مصوبه شورای امنیت حدود ۲۸ سال است که بایگانی شده است. ایران باید با اقدامات فوری این طرح را جایگزین طرح سعودی‌ها و اماراتی‌ها در مورد طرح «پیمان ناتو و شش کشور عرب» کند چراکه تعلل در این زمینه موجب نهادینه شدن یک تهدید جدید دائمی علیه امنیت ملی ایران خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      توکلت علی الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج