جاباما
۳۱۷۶۳۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جولان همسریاب‌های غیرمجاز

بر اساس گزارش‌ها نزدیک به یک هزار سایت در زمینه‌های مختلف همسان‌گزینی فعالیت می‌کنند که حدود ۳۵۰ سایت در زمینه جوانان و حدود ۲۰ کانال نیز در حوزه ازدواج فعال هستند که دامنه فعالیت نزدیک به ۱۰ کانال کشوری گزارش شده است.

روزنامه آرمان: بر اساس گزارش‌ها نزدیک به یک هزار سایت در زمینه‌های مختلف همسان‌گزینی فعالیت می‌کنند که حدود ۳۵۰ سایت در زمینه جوانان و حدود ۲۰ کانال نیز در حوزه ازدواج فعال هستند که دامنه فعالیت نزدیک به ۱۰ کانال کشوری گزارش شده است.

این در حالی است که حدود ۱۲ سایت فعال در زمینه ازدواج و خانواده در کشور وجود دارد که زیرنظر برخی از نهادها فعالیت می‌کنند. مدیر کل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ سایت و ۲۰ کانال در حوزه ازدواج و جوانان هم اکنون فعالیت دارند، گفت: متاسفانه اکثر این سایت‌ها و کانال‌ها مجوزهای لازم را ندارند و از افراد متخصص و باصلاحیت در آنها استفاده نشده است.

روز گذشته ناصر صبحی در جلسه هماهنگی‌، نظارت و ساماندهی سایت‌های همسان‌گزینی و فعالیت‌های مجازی گفت: تغییرات جهانی موجب تغییر سبک زندگی شده و امکانات جدیدی را فراهم کرده است که با استفاده از این امکانات شیوه زندگی دچار تغییرات مثبت و منفی شده است، فعالیت‌های مجازی وزارت ورزش و جوانان در حوزه ازدواج از نیمه دوم سال ۹۴ تشکیل شده است. او تصریح کرد: اگر بخواهیم درباره آمار سایت‌های همسان‌گزینی اطلاعاتی را مطرح کنیم باید گفت بر اساس گزارش‌ها نزدیک به یک هزار سایت در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند که حدود ۳۵۰ سایت در زمینه جوانان و حدود ۲۰ کانال نیز در حوزه ازدواج فعال هستند که دامنه فعالیت نزدیک به ۱۰ کانال کشوری گزارش شده است.

صبحی تصریح کرد: حدود ۱۲ سایت فعال در زمینه ازدواج و خانواده داریم که زیرنظر برخی از نهادها فعالیت می‌کنند. در این زمینه با دستگاه‌های مسئول سایت‌ها تعامل می‌کنیم تا خدمات‌رسانی آنها بهتر شود. مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان فعالیت این سایت‌ها را به سه دسته تقسیم‌بندی کرد و گفت: برخی از سایت‌ها از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مجوز گرفتند و فعالیت‌های آنها در راستای اساسنامه است، اما از افراد متخصصی استفاده نمی‌کنند، برخی دیگر مجوز فعالیت از دستگاه‌ها گرفته‌اند، اما خارج از حیطه مسئولیت خود عمل می‌کنند و اکثریت این کانال‌ها و سایت‌ها نیز مجوز ندارند و از افراد تخصصی و با صلاحیت لازم در کارهای خود استفاده نمی‌کنند.

او به فعالیت‌های سایت تبیان نیز اشاره کرد و افزود: در مجموع می‌توان گفت که فعالیت‌های سایت تبیان در زمینه همسان‌گزینی خوب بوده است. صبحی گفت: در سازمان ملی جوانان وقت به ۲۰۰ مرکز مشاوره مجوز داده شد و هم اکنون قرار شده است آن ۲۰۰ مرکز خود را به سازمان نظام روانشناسی معرفی کنند تا وضعیت آنها بررسی شود و خود را با شرایط موجود تطبیق دهند.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان افزود: هم اکنون بیش از هزار سمن از سوی وزارت ورزش و جوانان راه‌اندازی شده است که باید بر عملکرد آنها نظارت داشت، در زمینه ازدواج کانالی را شناسایی کردیم که بالای ۳۰ هزار نفر عضو دارد و هر فرد حداقل ۱۰ هزار تومان باید بپردازد. این در حالی است که فرد اداره‌ کننده این کانال تحصیلات مرتبط ندارد و از دستگاهی که مجوز فعالیت به این فرد داده است باید پرسید تحت چه شرایطی و برای چه منظوری مجوز داده شده است و آیا هم اکنون بر عملکرد آن نظارت دارید یا خیر؟

سایت‌ها در کنارهم قرار می‌گیرند

در ادامه رئیس اداره برنامه اجتماعی و امور فرهنگی و نماینده وزارت کشور گفت: سایت‌ها پدیده نویی هستند که هم اکنون مسیر خود را در جامعه طی می‌کنند و جامعه نیز مسیر حرکت خود را دارد. باید ابتدا خوب این پدیده را بشناسیم چرا که برخی از گردانندگان این سایت‌ها افرادی هستند که در این زمینه سرمایه‌گذاری کردند. ما نمی‌توانیم مانع این حرکت شویم،‌اما باید کاری کنیم که اینها در کنار هم قرار گیرند.

حسین کوچکیان ادامه داد: ما حاضر هستیم در دادن مجوز و تعریف سازمان‌های مردم‌نهاد همکاری داشته باشیم. نباید با اقدامات خود باری بر دوش مردم اضافه کنیم. اگر یک فرد از این سایت اطلاعاتی دهد و خانم‌ها و ‌آقایان را اغوا کند، آیا ما مسئولیتی در این زمینه نداریم!؟ قطعا مسئول هستیم و باید این فعالیت‌ها را بررسی کنیم تا موضوع کلاشی و کلاهبرداری در میان نباشد. او افزود: باید این افراد شناسایی شوند و عوارض سوء این فعالیت‌ها را در جامعه به حداقل برسانیم. از آنها بخواهیم بیایند و مجوز بگیرند و باید مراحل دادن مجوز نیز سهل باشد. کوچکیان افزود: باید این افراد شناسایی شوند وعوارض سوء این فعالیت‌ها را درجامعه به حداقل برسانیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج