۳۱۷۷۶۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

«متیو رنزی» در موزه‌ ملی ایران +عکس

نخست‌ وزیر ایتالیا در بازدید از موزه‌ی ملی ایران و با اشاره به نمایشگاه «پیکره‌ای برای صلح: تندیس‌های پنه‌لوپه از تخت جمشید تا رم» گفت: امیدوارم حرکت‌های فرهنگی مشترک بین ایران و ایتالیا تداوم یابد.

خبرگزاری ایسنا: نخست‌وزیر ایتالیا در بازدید از موزه‌ی ملی ایران و با اشاره به نمایشگاه «پیکره‌ای برای صلح: تندیس‌های پنه‌لوپه از تخت جمشید تا رم» گفت: امیدوارم حرکت‌های فرهنگی مشترک بین ایران و ایتالیا تداوم یابد.

«متیو رنزی»، نخست وزیر ایتالیا عصر روز گذشته (چهارشنبه ۲۵ فروردین) به همراه محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب دو گروه از دو موزه ایران باستان و دوران اسلامی بازدید کردند.

«متیو رنزی» به همراه سفیر ایتالیا در ایران و «جبرئیل نوکنده» مدیر موزه ملی ایران، از موزه ایران باستان و نعمت‌زاده به همراه خانم «استفانیا جیانینی»، وزیر آموزش و پژوهش و هیات همراه از موزه دوران اسلامی بازدید کردند.

«رنزی» در موزه ایران باستان از بخش‌های شهرسوخته، چغازنبیل، شوش، آثار دوره هخامنشی چون نقش برجسته، تندیس داریوش، تندیس پنه‌لوپه و درنهایت از تندیس اشکانی شمی، مرد نمکی و آثار ساسانی شهر بیشاپور به صورت ویژه و با تامل بیشتری بازدید کرد.

وی در مقابل نقش برجسته هخامنشی که شخصی در برابر شاه دست بر مقابل دهان دارد و آن را نشانه‌ایی از احترام می‌دانند، گفت: امروزه زمانی‌که ما در حضور خبرنگاران یا در جمع صحبت می‌کنیم و کلام خصوصی داریم، دست در برابر دهان می‌گذاریم که طرف مقابل متوجه حرف‌های ما نشده و لب خوانی نکند.

نخست‌وزیر ایتالیا در کنار ویترین پنه‌لوپه پس از دریافت اطلاعات جزیی از نمایشگاه مشترک اخیر بین ایران و ایتالیا با عنوان «پیکره‌ای برای صلح: تندیس‌های پنلوپه از تخت جمشید تا رم» اظهار کرد: امیدوارم این حرکت‌های فرهنگی مشترک بین دو کشور تداوم یابد.

وی در پایان بازدیدش از موزه ملی با تعدادی گردشگر هموطن ایتالیایی برخورد کرد و گپی دوستانه با آنها داشت.

«متیو رنزی» در دفتر یادبود موزه ملی ایران نوشت: «باعث افتخار اینجانب است که از سوی دولت ایتالیا مراتب احترامم را ابراز نمایم. این موزه برگی از تمدن بی نظیر ایران، مرجعی برای دانش پژوهان و مردم کل دنیا است. امید که زیبایی‌های این مکان کمکی باشد به تمدن عصر حاضر، صلح، گفتمان و ایستادگی در برابر افراطی‌گری‌های تروریستی. پاینده باد دوستی ایران و ایتالیا.»

«متیو رنزی» در موزه‌ ملی ایران +عکس

«متیو رنزی» در موزه‌ ملی ایران +عکس

«متیو رنزی» در موزه‌ ملی ایران +عکس

«متیو رنزی» در موزه‌ ملی ایران +عکس

«متیو رنزی» در موزه‌ ملی ایران +عکس

«متیو رنزی» در موزه‌ ملی ایران +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج