۳۱۷۷۸۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دستور ویژه روحانی درباره نرخ بیکاری

معاون وزیر کار با اعلام اینکه نظام جامع اطلاعات بازار کار ایجاد می‌شود، گفت: براساس دستور رئیس جمهور، نرخ بیکاری باید تا سال آینده تک رقمی شود.

خبرگزاری مهر: عیسی منصوری معاون وزیر کار با اعلام اینکه تا ۶ ماه آینده نظام جامع اطلاعات بازار کار ایجاد می شود گفت: زمینه های ایجاد این نظام از ابتدای امسال آغاز شده است. معاون وزیر کار اظهارداشت: در دولت یازدهم اولویت رشد فراگیر اقتصادی همراه با اشتغال و کاهش فقر است.

وی افزود: بر اساس دستور رئیس جمهور مبنی بر تک رقمی شدن نرخ بیکاری در پایان دولت یازدهم ما متعهد به انجام این کار هستیم. اکنون نبود تطابق میان تعداد نیروی ماهر و نیاز صنایع از مشکلات اشتغال زایی است.

منصوری ادامه داد: به عنوان نمونه در منطقه ای تعداد نیروهای ماهر در مقایسه با نیاز صنایع آن منطقه کمتر از ۱۰ درصد است و روند سیاست و قانونگذاری کشور کمتر به ظرفیت های اشتغال توجه دارد؛ بنابراین باید به ظرفیت هایی که خروجی آن نوآوری و کارآفرینی است توجه شود.

معاون وزیر کار اضافه کرد: بر اساس تجربه دو دهه اخیر در دنیا و تجربه ۱۵ ساله در ایران، رشد اقتصادی همیشه همراه با اشتغال زایی نبوده است. زمانی که طرح های عمرانی اجرا و ظرفیت بخش خصوصی فعال شود، اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از ظرفیت هایی که در مقایسه با دیگر زمینه ها سرعت دو و نیم برابری اشتغال زایی دارد طرح هایی با محوریت گردشگری است. شش ماه است طرح های گردشگری با محوریت گردشگری مذهبی و طبیعت گردی در استان سمنان اجرا می شود و نتایج خوبی داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج