۳۱۷۷۹۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نامزدهای نهایی جایزه بوکر ۲۰۱۶

شش رمان از جمله جدیدترین اثر از نویسنده تُرک برنده نوبل، یک رمان سیاسی ممنوعه و رمان جدید از پدیده ادبیات ایتالیا به عنوان نامزدهای نهایی جوایز ادبی «من بوکر» بین‌الملل در سال ۲۰۱۶ انتخاب شدند.

خبرگزاری ایسنا: شش رمان از جمله جدیدترین اثر از نویسنده تُرک برنده نوبل، یک رمان سیاسی ممنوعه و رمان جدید از پدیده ادبیات ایتالیا به عنوان نامزدهای نهایی جوایز ادبی «من بوکر» بین‌الملل در سال ۲۰۱۶ انتخاب شدند.

مسئولان برگزاری جایزه معتبر ادبی «من بوکر» شش رمان بین‌المللی را به عنوان نامزدهای نهایی این جایزه مهم ادبی معرفی کردند.

بر این اساس «بیگانگی در ذهنم» از «اورهان پاموک» نویسنده مطرح و برنده نوبل از ترکیه‌، «داستان یک بچه گمشده» از «النا فرانته» ،نویسنده ایتالیایی که با نام مستعار می‌نویسد، «چهار کتاب» نوشته «یان لیانکه»، نویسنده مخالف دولت چینی، «گیاه‌خوار» نوشته «هان کانگ» از کره حنوبی، «زندگی کامل» اثر «رابرت سیتالر» از اتریش و «نظریه عمومی فراموشی» نوشته «خوزه ادواردو آگوالوسا» از آنگولا برای جایزه ۵۰ هزار پوندی «من بوکر» بین‌الملل در سال ۲۰۱۶ رقابت خواهند کرد که به صورت مساوی میان نویسنده و مترجم تقسیم می‌شود.

نامزدهای نهایی جایزه بوکر 2016

به گزارش گاردین، شش نامزد نهایی از فهرست اولیه جوایز من‌بوکر شامل ۱۳ رمان انتخاب شده و فهرست اولیه نیز از مجموع ۱۵۵ رمان بین‌المللی انتخاب شده بود.

سال ۲۰۱۶ چند اتفاق برای اولین‌بار در جوایز «من بوکر» بین‌الملل رخ می‌دهد: این اولین سالی است که جایزه من بوکر بین‌الملل با جایزه مستقل ادبیات داستانی خارجی ادغام شده و همچنین برای اولین بار این رویداد ادبی به شکل سالانه برگزار می‌شود و دارای فهرست اولیه نامزدها بود.

پیش از این جایزه ادبی «من بوکر» بین‌الملل به صورت دو سالانه به مجموعه آثار یک نویسنده اعطاء می‌شد، اتفاقی که به عقیده «جاناتان تیلور»، رئیس بنیاد بوکر موجب از دست رفتن اعتبار این جایزه می‌شود و بر این اساس این جایزه از امسال به یک اثر برجسته از نویسنده/ مترجم برگزیده تعلق خواهد گرفت و جایزه نیز بصورت برابر میان نویسنده و مترجم تقسیم می‌شود.

فهرست نامزهای نهایی جایزه «من بوکر» بین‌الملل در سال ۲۰۱۶ از این قرار است:

۱- «بیگانگی در ذهنم» از «اورهان پاموک»؛ مترجم «اکین اوکلاپ»

۲- «داستان یک بچه گمشده» از «النا فرانته»؛ مترجم «ان گلدستین»

۳- «چهار کتاب» نوشته «یان لیانکه»؛ مترجم «کارلوس روجاس»

۴- «گیاه‌خوار» از «هان کانگ»؛ مترجم «بورا اسمیت»

۵- «زندگی کامل» اثر «رابرت سیتالر»؛ مترجم «شارلوت کالینز»

۶- «نظریه عمومی فراموشی» نوشته «خوزه ادواردو آگوالوسا»؛ مترجم «دنیل هان»

نویسندگان و مترجمان راه یافته به جمع نامزدهای نهایی هر کدام ۱۰۰۰ پوند جایزه دریافت می‌کنند و برنده نهایی جایزه ۵۰ هزار پوندی نیز روز ۱۶ می (۲۷ اردیبهشت) معرفی خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج