۳۱۷۸۲۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فینال لیگ برتر بسکتبال

پتروشیمی، یک گام تا قهرمانی لیگ بسکتبال

تیم بسکتبال پتروشیمی با کسب سومین پیروزی مقابل نفت آبادان در آستانه قهرمانی در لیگ برتر قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا:‌ تیم بسکتبال پتروشیمی با کسب سومین پیروزی مقابل نفت آبادان در آستانه قهرمانی در لیگ برتر قرار گرفت.

پتروشیمی و نفت آبادان سومین دیدارشان از فینال لیگ برتر بسکتبال را در شهر آبادان برگزار کردند که پتروشیمی در این مسابقه نیز برنده شد و در یک قدمی قهرمانی قرار گرفت.

شاگردان شاهین طبع در این مسابقه که زیر نظر محمود مشحون، رییس فدراسیون برگزار می شد، با نتیجه ۷۶ به ۷۲ به برتری رسیدند و در صورت پیروزی در مسابقه فردا، قهرمان لیگ می شوند. نکته جالب توجه در ابتدای این مسابقه این بود که تماشاگران آبادانی ابتدا علیه حدادی بودند و سپس تشویقش کردند.

کوارتر اول را آبادانی ها بهتر آغاز کردند و با حمایت هواداران خود در همان ابتدا ۶ بر صفر پیش افتادند. محمد حسن زاده روز خوبی را شروع کرده بود و در دفاع و حمله عملکرد خوبی داشت. سعید داورپناه بالاخره قفل سبد میزبان را باز کرد اما همچنان نفتی ها تیم برتر میدان بودند. اشتباه های پتروشیمی در دفاع و حمله کار دست این تیم داده بود و ستاره های این تیم نمی توانستند امتیازآوری کند. البته کاملا مشخص بود در ابتدا هنوز به جو بازی عادت نکرده بودند؛ چهار دقیقه تا پایان کوارتر یک مانده بود و نفت ١٤ بر پنج پیش بود که بالاخره شاهین طبع اولین زمان استراحت را برای پتروشیمی اعلام کرد.

بازگشت به زمین دو تیم همراه با شروع خوب پتروشیمی بود و مهمان توانست فاصله امتیازی را کاهش دهد. شوت های حدادی و داورپناه فاصله را کاهش می داد و در ادامه بهنام یخچالی بعد از یک بلاک شات موقعیت حمله ساخت و به کمک داورپناه، شوت سه امتیازی اش را وارد سبد نفت کرد تا این بار حماد سامری برای بازیکنانش وقت استراحت بگیرد. بازگشت دو تیم به میدان این بار با امتیاز آوری میزبان همراه بود. دقایق پایانی برای نفت آبادان بود و در نهایت کوارتر دوم با نتیجه ٢٢ بر ١٦ به سود این تیم به پایان رسید. در ثانیه های پایانی این کوارتر بهنام یخچالی ملی پوش پتروشیمی مصدوم شد و از بازی بیرون رفت.

سه دقیقه نخست کوارتر دوم امتیازی نداشت و شاهین طبع نیز با آوردن نبی پور و تاکوان دین به زمین، فرصت استراحت به حدادی داد. این کوارتر بدون امتیاز پیش می رفت که اسلم دانک محمد حسن زاده، سالن آبادان را به وجد آورد. این ملی پوش روز خوبش را سپری می کرد و در میان بازیکنان نفت می درخشید. توپ برای نفتی ها می چرخید که شوت سه امتیازی حامد حسین زاده می توانست جریان بازی را به سود پتروشیمی تغییر دهد اما خیلی سریع توسط مهراد آتشی پاسخ داده شد.

آتشی یک سه امتیازی دیگر هم زد که آن را تاکوان دین برای پتروشیمی بی پاسخ نگذاشت اما اسلم دانک عبدالله اندوی دوباره فضا را به سود نفتی ها کرد. هفت دقیقه از کوارتر دوم گذشته و نفت ٣٣ بر ٢٨ از مهمانش پیش بود؛ شاهین طبع حدادی را به میدان فرستاد. او همان ابتدا دو امتیاز کسب کرد و در ادامه نیز ماهشهری ها فاصله را به حداقل رساندند و نیمه نخست ٣٣ بر ٣٢ به سود میزبان به پایان رسید اما پتروشیمی در کوارتر دوم ١٦ بر ١١ به برتری رسید.

کوارتر پایانی بازی اوج حساسیت بود و دو تیم با ترکیب اصلی خود بازی را شروع کردند. در شرایطی که مسولان دو باشگاه تصمیم گرفته بودند تماشاگران از هیچ گونه وسایل برای ایجاد صدا استفاده نکنند اما اندک اندک صدا های زیادی سالن آبادان را فرا گرفت.

کوارتر پایانی با دو امتیاز حدادی و سه امتیاز سوسا آغاز شد و پتروشیمی دوباره پیش افتاد؛ ٥٨ بر ٥٦.

دو تیم در این کوارتر بسیار نزدیک پیش می رفتند و توپ ها به ترتیب وارد سبد پتروشیمی و نفت می شد که شوت سه امتیازی جمشیدی وارد سبد شد و میزبان را ٦٤ بر ٦٠ پیش انداخت.

در حالی که پتروشیمی می توانست با امتیاز حدادی نبض بازی را به سود خود عوض کند سه امتیازی زلاتکو این اجازه را نداد. با این حال پتروشیمی کوتاه نیامد و بالاخره با درخشش ادگار سوسا بازی را تساوی کرد؛ این بازیکن دومینیکنی می توانست حتی تیمش را پیش بیندازد اما این اتفاق نیفتاد و فرصت در اختیار نفت قرار گرفت تا دوباره جلو بیفتد.

در دو دقیقه پایانی بازی هیجان به اوج خود رسید و مسوولان پتروشیمی به شدت به شعار تماشاگران و لیز بودن کفپوش سالن اعتراض می کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج