جاباما
۳۱۷۹۰۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ترک‌ ها رفتارشان را با ایرانی‌ ها اصلاح کنند

معاون گردشگری کشور گفت: ایران مراتب اعتراض خود را از وضعیت نامتوازن مراودات گردشگری، به ترکیه اعلام کرد و اصلاح رفتار تُرک‌ها با مسافران ایرانی را خواستار شد.

خبرگزاری ایسنا: معاون گردشگری کشور گفت: ایران مراتب اعتراض خود را از وضعیت نامتوازن مراودات گردشگری، به ترکیه اعلام کرد و اصلاح رفتار تُرک‌ها با مسافران ایرانی را خواستار شد.

مرتضی رحمانی‌موحد که برای حضور در بیست‌وپنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران و ترکیه به آنکارا رفته بود، درباره‌ی جزییات مذاکرات صورت گرفته با مقامات گردشگری ترکیه در جریان برگزاری این اجلاس، اظهار کرد: در این اجلاس ریاست کمیته جامعی را به عهده داشتم که موضوعاتی چون امور فرهنگی، اجتماعی، زنان، کار،‌ ورزش و گردشگری با حضور نمایندگانی از دو کشور، بررسی و در بخش‌هایی میان طرفین مذاکره، تفاهم حاصل شد. مذاکرات جداگانه‌ای نیز با سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان گردشگری در ترکیه صورت گرفت که در جریان آن، پیشنهادهایی درباره‌ی برگزاری تور رسانه‌ای برای خبرنگاران ترک در ایران به منظور معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری کشورمان و همچنین اختصاص ظرفیتی از نمایشگاه‌های این کشور به معرفی ایران، مطرح شد.

وی با تاکید بر این‌که ترکیه باید کم‌کاری‌های گذشته خود را جبران کند، گفت: ما مراتب اعتراض خود را از وضعیت نامتوازن تعاملات گردشگری به مقامات این کشور اعلام کردیم و از تورساپ (اتحادیه آژانس‌های گردشگری ترکیه) و کمیسیون گردشگری این کشور خواستیم در این‌باره چاره‌اندیشی داشته باشند و برای حضور مؤثرتر در ایران و متوازن شدن تعداد گردشگران دو کشور، تلاش کنند.

او همچنین به برخی خواسته‌های ایران که در دیدار با وزیر حمل و نقل ترکیه مطرح شد، اشاره کرد و افزود:‌ به استناد گزارش‌هایی که از نحوه‌ی برخورد با ایرانی‌ها در فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی این کشور دریافت کرده‌ایم، صراحتا اعلام شد؛ به هیچ وجه از نوع تکریم و احترامی که تُرک‌ها برای مسافران ایرانی قائل‌اند، رضایت نداریم و باید به رفع این چالش، توجه جدی نشان دهند. از آن‌ها خواستیم در نوع برخوردشان با مسافران ایرانی حتما تجدید نظر کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی وگردشگری همچنین گفت: از وزیر حمل و نقل ترکیه درخواست شد؛ پرواز هواپیماهای حامل ایرانی‌ها در فرودگاه‌هایی که وضعیت نامطلوبی دارند و در فاصله زیادی از مقصد اصلی قرار گرفته‌اند، متوقف شود.

براساس تاکید رحمانی‌موحد، ایران به توسعه روابط گردشگری با ترکیه علاقه‌مند است، اما این تعاملات باید متوازن و در چارچوب احترام و تامین امنیت مسافران باشد.

او همچنین درباره‌ی مواضع ایران درباره‌ی سفر به ترکیه با توجه به هشدارهایی که نسبت به اوضاع ناامن این کشور داده می‌شود و از سوی دیگر رایزنی‌ها و مذاکراتی که برای گسترش تعاملات گردشگری با ترکیه صورت می‌گیرد، اظهار کرد: موضع ایران در قبال ترکیه کاملا شفاف است. روابط با همسایگان همیشه برای ایران اهمیت دارد، ولی مساله آن است که اراده برای تقویت و توسعه روابط باید دو جانبه باشد. این اراده نمی‌تواند یک‌جانبه باشد.

رحمانی‌موحد تاکید کرد: نمی‌توانیم همدیگر را بازار مناسبی تلقی کنیم، بدون آن‌که امکانات مساوی در اختیار یکدیگر بگذاریم. ترک‌ها نمی‌توانند گردشگر ایرانی را فرصت بدانند، ولی امنیت و احترام آن‌ها را تامین نکنند. این‌ها مواردی است که ما با تمام کشورها مطرح می‌کنیم.

وی همچنین اظهار کرد:‌ مردم ما همیشه به هشدارها و توصیه‌های دولت، متواضعانه احترام گذاشته‌اند و هنگام انتخاب مسیری برای سفر، به آن نظرات توجه نشان داده‌اند. وظیفه ما هم طبق مسؤولیت محول شده آن است که هدایت مردم را در مسیر سفر بدرستی انجام دهیم. در این میان اگر اراده‌ای دو جانبه از سوی کشورها وجود داشته باشد، این مسیر تقویت خواهد شد.

معاون گردشگری کشور همچنین تاکید کرد: درهای ایران برای تقویت همکاری با ترکیه باز است، ولی ما باید اعتراض‌های خود را به طرف ترک منتقل کنیم تا چالش‌ها برطرف شود، این انتظار را هم داریم که آن‌ها به خواسته‌های ما توجه نشان دهند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج