۳۱۷۹۲۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اولین عقب‌ نشینی بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته با تشدید کاهش قیمت ها و افت تقاضا اولین هفته منفی خود در سال ۱۳۹۵ را رقم زد و از روزهای جهشی سال گذشته فاصله گرفت.

خبرگزاری ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته با تشدید کاهش قیمت ها و افت تقاضا اولین هفته منفی خود در سال ۱۳۹۵ را رقم زد و از روزهای جهشی سال گذشته فاصله گرفت.

بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته روند اصلاحی و کاهشی خود را آغاز کرد و برای اولین بار در سال جدید وارد محدوده ی زیان شد.

افزایش فشار فروش از سوی حقوقی‌ها، نزدیک شدن به زمان تسویه معاملات اعتباری و همچنین برخی ابهامات سیاسی در کنار پیش خور شدن اخبار مثبت شرکتها در سال گذشته موجب شد تا بورس تهران با رفتن به فاز اصلاح و احتیاط دست از مسیرهای جهشی بردارد و کمتر به خبرهای مثبت توجه کند.

این در حالی است که در هفته گذشته قیمت نفت تا سطح ۴۲ دلار افزایش پیدا کرد و خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت جهانی کالا منتشر شد که با انتشار این اخبار انتظار می رفت تا فضای بورس به خصوص شرکتهای متاثر از قیمت های جهانی مثبت شود اما این اتفاق رخ نداد و بورس به ادامه مسیر کاهشی خود اصرار کرد.

این اتفاقات موجب شد تا شاخص بورس تهران در هفته گذشته افت ۱.۵ درصدی را تجربه کند و با افت قیمت سهام اکثر شرکتها و نیز تشکیل صف های فروش در گروه لیدر بازار یعنی گروه خودرویی به کار خود پایان دهد و در کانال ۷۹ هزار واحد متوقف شود.

نزول شاخص بورس از سطح ۸۰ هزار و ۷۵۲ واحد به ۷۹ هزار و ۵۸۸ واحد در حالی رقم خورد که بورس تهران اولین هفته منفی خود در سال ۱۳۹۵ را ثبت کرد و با کسب میانگین زیان ۰.۸ درصدی از ابتدای سال تاکنون، رسما وارد محدوده زیان شد.

در این شرایط تداوم روند نزولی قیمت‌ها و کاهش سودآوری سهامداران موجب خروج حقیقی‌ها از بازار سرمایه شده و سرعت خروج آنها را افزایش داده است ؛ بر این اساس در هفته گذشته تعداد خریداران سهم ۸ درصد کاهش پیدا کرده و به ۱۶۲ هزار نفر بالغ شده است.

همچنین ارزش و حجم معاملات هم از رونق چندانی برخوردار نبود به طوری که حجم سهام معامله شده با ۱.۲ درصد افزایش به ۶ هزار و ۵۱۳ میلیون سهم رسید و ارزش کل معاملات هم با ۱.۵ درصد کاهش در رقم ۱۶ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال متوقف شد.در این میان دفعات معاملات هم افت۴.۷ درصدی را تجربه کرد و به کمتر از ۴۹۵ هزار دفعه رسید.

در این شرایط برخی کارشناسان روند فعلی بورس را طبیعی و منطقی دانسته و معتقدند که به دلیل رشد زیاد بورس در سال گذشته، این روند طبیعی است و بورس تهران با توجه به متغیرهای مثبت اقتصادی و همچنین ورود سرمایه‌گذاران خارجی به زودی روند رو به رشد خود را آغاز می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج