۳۱۷۹۳۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آمار عجیب قربانیان زلزله ۷ ریشتری ژاپن

در پی وقوع دو زمین لرزه ۶.۴ و ۷ ریشتری که شب گذشته مناطق وسیعی از جنوب غرب ژاپن را لرزاند به غیر از آمار ۹ کشته ای که پیشتر از سوی مراجع رسمی این کشور منتشر شده، گزارش ها فقط از افزایش شمار زخمی ها و وخیم بودن حال تعدادی از آنها حکایت دارد.

خبرگزاری ایرنا: در پی وقوع دو زمین لرزه ۶.۴ و ۷ ریشتری که شب گذشته مناطق وسیعی از جنوب غرب ژاپن را لرزاند به غیر از آمار ۹ کشته ای که پیشتر از سوی مراجع رسمی این کشور منتشر شده، گزارش ها فقط از افزایش شمار زخمی ها و وخیم بودن حال تعدادی از آنها حکایت دارد.

این دو زمین لرزه پنجشنبه شب و به ترتیب در ساعت ۲۱:۲۶ و ۲۲:۳۰ دقیقه در شرق شهر «كوماموتو» در جزیره «كیوشو» و در ۱۰ كیلومتر عمق زمین روی داد كه بر اساس گزارش ها تاكنون ۷۶۰ زخمی داشته است.

سازمان لرزه نگاری ژاپن در گزارشی آورده كه فعلا نیازی به صدور هشدار سونامی نیست اما این زمین لرزه باعث ویرانی های گسترده در برخی از مناطق ژاپن از جمله در شهر «كیوشو» در استان «كومو موتو» این كشور شده است.

از میان ۹ نفری كه در این حادثه جان خود را از دست داده اند، چهار تن مرد و پنج نفر زن بودند كه بین ۲۹ تا ۵۴ سال داشته اند.

دولت ژاپن احتمال داده است شمار تلفات این زمین لرزه با توجه به آنكه حال ۵۳ نفر از زخمی ها وخیم است، افزایش یابد.

در همین حال شبكه تلویزیون «ان اچ كی» گزارش كرده كه بیش از ۴۰ هزار نفر در ۵۰۰ نقطه از استان مذكور پناه داده شده و هزاران نفر در شبانه روز گذشته از خانه هایشان به مكان های امن برده شده اند.

این در شرایطی است كه از ساعت ۵ صبح امروز جمعه به وقت محلی تا ظهر امروز گزارش آماری جدیدی از سوی دولت ژاپن در باره كشته ها و زخمی ها منتشر نشده است.

مقام های محلی می گویند كه پس از زمین لرزه بسیاری، از خانه ها در سطح استان فرو ریخته و مردم زیر آوار گرفتار شده اند و در بسیاری از نقاط آتش سوزی رخ داده است.

سازمان لرزه نگاری ژاپن در بیانیه ای آورده كه از پایان زمین لرزه اول تا صبح جمعه دستكم ۱۰۳ پس لرزه بوقوع پیوسته كه برخی از آنها قدرتی بالاتر از ۶ ریشتر داشته است.

پلیس می گوید كه در ناحیه «ماشیكی» دستكم ۲۰ خانه فرو ریخته و برخی ساكنان زیر آوار هستند و در همین نقطه چند مورد آتش سوزی رخ داده است.

همچنین گزارش شده كه بسیاری از ساكنان این شهر كه در نزدیكی «كوماموتو» قرار دارد، شب را در هوای آزاد به صبح رساندند.
همچنین این زمین لرزه ها باعث شده تا برق حدود 16 هزار و گاز 38 هزار خانه قطع شود.

مرد مسنی كه ساكن این ناحیه است می گوید: «لرزش زمین را در حالت افقی و عمودی حس كردم. این زمین لرزه مرا به یاد زمین لرزه وحشتناك سال 2011 انداخته بود.»

آژانس پلیس ژاپن اعلام كرده كه دستكم یكهزار و 100 مامور را برای كمك رسانی از 19 اداره پلیس به استان اعزام كرده است.
وزارت دفاع ژاپن نیز می گوید، به دنبال وقوع این حادثه طبیعی شماری از بالگردها و هواپیماها را برای كمك رسانی به منطقه فرستاده است.

اگرچه به نیروگاه های اتمی اطراف این استان خسارتی وارد نشده اما برخی از ایستگاه های راه آهن به دلیل لرزش های پیاپی كار عبور و مرور قطارها را در خط آهن «سانیو شینكاسن» متوقف كرده اند.

زمین لرزه ای قدرتمند ۹ ریشتری كه در ماه مارس سال ۲۰۱۱ در ژاپن بوقوع پیوست ابتدا با قدرت ۷ ریشتر شروع شد و بتدریج افزایش یافت.

ژاپن یكی از مناطق زلزله خیز جهان است كه وقوع زمین لرزه های متعدد با قدرت های مختلف همواره در مناطق گوناگون این كشور رخ می دهد.

در زمین لرزه سال ۲۰۱۱ و سونامی بعد از آن كه به نیروگاه اتمی فوكوشیما نیز آسیب های جدی وارد شد، بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر كشته شدند كه هنوز هزاران نفر بر اثر این حادثه طبیعی ناپدید هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج