جاباما
۳۱۷۹۸۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

افزایش قیمت به بهانه بیمه شخص ثالث

افزایش نرخ بیمه در حالی عامل افزایش قیمت ۱۵۰ تا ۲۸۰ هزار تومانی قیمت خودرو توسط شرکت‌های خودروساز اعلام شده است که بیمه مرکزی در واکنشی این افزایش به بهانه بیمه را غیرقانونی اعلام کرده است.

خبرگزاری فارس: هفته گذشته با افزایش نرخ بیمه شخص ثالث و الزام به اخذ الحاقیه بیمه توسط صاحبان خودرو، شرکتهای خودروساز نسبت به افزایش قیمت محصولاتشان اقدام کردند.

بر این اساس، قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت. بدین ترتیب که قیمت انواع پراید و تیبا حدود ۱۳۰ هزار تومان بالا رفت و این رشد قیمت برای تندر ۹۰، ساندرو، پارس تندر، وانت پیکاپ ریچ و برلیانس حدود ۱۵۰ هزار تومان بود.

همچنین قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو حدود ۱۴۹ هزار تا ۱۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت. به این ترتیب، قیمت محصولات سواری ایران خودرو ۱۴۹ هزار تومان و قیمت وانت ۱۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

دلیل این افزایش قیمت، بالارفتن نرخ بیمه اعلام شد اما پس از این اعلام قیمت‌های جدید از سوی خودروسازان، شرکت بیمه مرکزی اعلام کرد که مرتبط کردن افزایش قیمت خودرو‌های صفرکیلومتر به بیمه بی‌معنی است و موضوعیت ندارد.

طبق اعلام بیمه مرکزی، بر اساس بخشنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، انعقاد هرگونه قرارداد برای صدور بیمه‌نامه شخص ثالث خودروهای صفرکیلومتر، بین شرکت‌های بیمه و شرکت‌های خودروساز و یا موسسات وابسته به آنها از ابتدای فروردین امسال ممنوع شده است و شرکت‌های بیمه موظف شده‌اند بیمه‌نامه شخص ثالث خودروهای صفرکیلومتر را صرفاً به نام خریدار خودرو صادر و میزان حق‌بیمه دریافتی از خریدار را در بیمه‌نامه قید کنند.

به این ترتیب مشخص نیست خودروسازان برای چه نسبت به افزایش قیمت محصولاتشان اقدام کرده‌اند و چرا هزینه اختلاف شرکت‌های خودروساز و بیمه باید از جیب خریداران پرداخت شود؟

در این زمینه اظهار نظر دستگاه‌های ناظر نقش مهمی خواهد داشت تا خریداران نیز از بلاتکلیفی خارج شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج