۳۱۸۳۷۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ساختمان‌های ضدزلزله با الیاف کربن!

این الیاف در عین حال که بسیار مقاوم و محکم هستند، بسیار سبک هم هستند و مثل تار عنکبوت ساختمان را در بر می‌گیرند.

مجله دیجی کالا - فرشته سلیمانی: اگر بخواهیم یک ساختمان را در برابر زلزله مقاوم کنیم، طبعا باید عملیاتی را روی آن انجام دهیم که البته اغلب نیاز به پیگیری‌ها و یک‌سری اقدامات بعدی هم دارد. این کار در موارد خاصی مثل بناهای تاریخی یا ساختمان‌هایی با معماری ظریف واقعا مشکل‌ساز می‌شود و ممکن است منجر به تخریب ساختمان شود. برای جلوگیری از این تخریب‌های احتمالی آزمایشگاه Komatsu Seiren Fabric راه‌حلی تازه پیدا کرده و آن استفاده از الیاف کربن است.

ساختمان‌های ضدزلزله با الیاف کربن!

راهکار این آزمایشگاه با ارایه‌ی ‌میله‌هایی به نام CABKOMA معرفی شده که از طریق متصل کردن سقف به کف، در مقابل لرزش از ساختمان محافظت می‌کند. به این ترتیب در هنگام زلزله کل ساختمان می‌لرزد پس چیزی هم فرو نمی‌ریزد.

این الیاف در عین حال که بسیار مقاوم و محکم هستند، بسیار سبک هم هستند (طوری‌که یک انسان به‌راحتی می‌تواند نزدیک به ۱۶۰ متر از این الیاف را حمل کند). درواقع انگار ساختمان با یک سری تار عنکبوت به زمین متصل شده است.

با این وجود همان‌طور که در تصویر هم می‌بینید این تکنولوژی محدودیت‌هایی هم دارد. از جمله این‌که به کار ساختمان‌های بلند یا محیط‌های با تراکم جمعیت بالا نمی‌آید و بیش‌تر برای ساختمان‌هایی با ارتفاع متوسط مناسب است. همچنین در اطراف این ساختمان‌ها باید به‌اندازه‌ی کافی فضای خالی وجود داشته باشد.

به‌هر صورت این دستاورد جدید می‌تواند برای مناطق و بناهایی که راهکارهای رایج محافظت در برابر زلزله برای آن‌ها جواب نمی‌دهد بسیار مناسب باشد. از این منظر حفظ جان انسان‌هایی که در این محیط‌ها زندگی می‌کنند و البته دست نبردن در ساختار کلی این‌طور ساختمان‌ها کار بزرگ و درخور توجهی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج