۳۱۸۴۹۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کولاک سندرز در مناظره با هیلاری

مناظره هیلاری کلینتون و برنی سندرز در نیویورک طوفانی تر از تمام رقابت های این دو نامزد دموکرات برگزار شد.

خبرآنلاین: مناظره هیلاری کلینتون و برنی سندرز در نیویورک طوفانی تر از تمام رقابت های این دو نامزد دموکرات برگزار شد.

هر چه تاکنون احترام و ملایمت در مناظره دموکرات ها دیده بودید را به فراموشی بسپارید. هیلاری کلینتون و برنی سندرز در مناظره سی ان ان هر چه در توان داشتند برای نابودی رقیب به کار بستند و چیزی از رقیب جمهوری خواه در مناظره های خود کم نداشتند.

برنی سندرز که برای موفقیت در نیویورک طلایی ترین فرصت را در اختیار داشت از همان ابتدا مناظره را هجومی آغاز کرد و تا می توانست به بانوی اول پیشین کاخ سفید تاخت. «باید سیستم و چارچوب قانونی برای انتخابات تغییر کند به نحوی که روش تامین مالی کمپین ها میلیونرها و میلیاردرها نتوانند انتخابات را بخرند. همچنین سیستم فاسد اقتصادی که به نفع یک عده خاص کار می کند باید زیر و رو شود.»

واضح بود که منظور سندرز از یک نفر خاص خانم کلینتون است. وزیر خارجه سابق اما نوع دیگری صحبت های خود را آغاز کرد. «خوشحالم که دوباره در نیویورک هستم. افتخار میکنم که هشت سال به عنوان سناتور نیویورک خدمت کردم و دو دوره متوالی رای شما را به دست آوردم.»

سندر اما کوتاه نیامد و دوباره صحبت های خود را با حمله به هیلاری ادامه داد. «واقعیت این است که بزرگترین مشکل این خانم تشخیص است. ایشان همان کسی است که به بزرگترین اشتباه سیاسی این کشور در دوران معاصر رای مثبت داده است. بله خانم کلینتون کسی است که موافق حمله آمریکا به عراق بود. ایشان همان کسی است که میلیاردها دلار از سیستم فاسد بنگاه های بزرگ برای تامین هزینه های مالی کمپین انتخاباتی اش بیرون می کشد.»

هیلاری که در موضع ضعف قرار گرفته تلاش می کند به حملات پیاپی سندرز پاسخ دهد. «جالب است. اینجا در نیویورک که کانون توجهات است سناتور سندرز من را فاقد صلاحیت خطاب کرد، خیلی ها در طول عمرم به من حرف های زیادی زدن اما اولین بار است که کسی تشخیص و صلاحیت بنده را زیر سوال می برد. در واقع ایشان مردم نیویورک را هم زیر سوال می برند که من را دو دور به عنوان سناتورشان انتخاب کردند. ایشان همچنین پرزیدنت اوباما را هم زیر سوال بردند که من را به عنوان وزیر خارجه معرفی کرد. خانم ها و آقایان متوجه باشید که او با این صحبت هایش به پرزیدنت اوباما هم حمله می کند.»

کلینتون بعد از این ماجرا حمله به سندرز را آغاز می کند و از او می خواهد درباره مصاحبه هفته پیشش با نیویورک دیلی توضیح دهد. «سناتور سندرز شما حتی نمی توانید جزئیات برنامه سیاسی تان را برای یک روزنامه نگار شرح دهید. در مورد سیاست خارجی هم چیز زیادی برای گفتن ندارید و در مواجهه با چند خبرنگار ساده کم می آورید. از مردم می خواهم مصاحبه سناتور سندرز با نیویورک دیلی نیوز را مطالعه کنند تا دریابند ایشان تا چه اندازه در پاسخ به سوالات درمانده هستند.»

موضوع اسلحه و لابی اسلحه بخش دیگر بحث های مناظره جنجالی طرفین بود. جایی که دو نامزد بر سر تدوین سیاست های آن با یکدیگر اختلاف نظر دارند. هیلاری از محدود کردن کمپانی های تولید اسلحه است و آنها را هم در ماجرای افزایش جنایت های شهری مقصر می داند در حالی که سندرز نظر مخالف دارد.

هیلاری با اشاره به همین موضوع می گوید: «شما که ادعا می کنید با همه کمپانی ها و شرکت های بزرگ روابط بدی دارید و دشمن آنها هستید چگونه است که با اصلی ترین لابی اسلحه در آمریکا روابط نزدیکی دارید؟»

سندرز در تمام طول صحبت های هیلاری پوزخند می زند و سعی دارد رقیب خود را عصبی کند.

سیاست خارجی

موضوع سیاست خارجی و نگاه متفاوت دو نامزد بخش دیگر مناظره جنجالی دو نامزد دموکرات بود. سندرز بار دیگر به موضوع عواقب ناخواسته تصمیمات اشاره کرد و اظهار داشت: «همین عواقب ناخواسته شماست که چنین اوضاعی را در لیبی به وجود آوده است. شما همان کسی هستید که می گفتید باید در سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد شود. در حالی که پرزیدنت اوباما با آن تصمیم مخالف بود. اتفاقا من هم مخالف بودم. چون اعلام منطقه پرواز ممنوع می توانست و می تواند ما را درگیر جنگی ابدی در سوریه و منطقه بنماید.»

هیلاری که سعی دارد همچون همیشه با ادعاهای عوام فریبانه مخاطبان و طرفداران خود را تحت تاثیر قرار دهد پاسخ می دهد: «من از آن ایده حمایت کردم چون نمی خواستم تعداد بیشتری زنان و کودکان بیگناه کشته شوند.»

بخش دیگر بحث در مورد سیاست خارجی به موضوع خاورمیانه رسید. جایی که سندرز جمله طلایی خود را به کار برد. وقتی ماجرا به انتقادات سندرز از اقدامات اسرائيل در قبال فلسطینی ها رسید، سناتور ایالت ورمانت ادامه داد: «پاسخ اسرائيل در مقابل تهدید فلسطینی ها اصلا تناسب ندارد. باید قاطعانه بگوییم که همیشه حق با نتانیاهو نیست. »

سندرز ادامه صحبت هایش در مورد اسرائيل را با حمله به هیلاری آغاز کرد. «شما چند هفته پیش سخنرانی بسیار مهمی در ایپک داشتید و در طول حدود ۴۵ دقیقه صحبت، حتی یک بار هم نامی از فلسطین نبردید، چرا؟ البته حق اسرائيلی ها برای دفاع از خود محفوظ است. اما این روش شما هم سازنده نیست. برای رسیدن به صلح باید عیناً به کرامت انسانی فسطینی ها احترام بگذاریم و بر مبنای شرافت و انصاف با فلسطین برخورد کنیم.»

پایان بندی با شکوه برای سندرز

هر چه به پایان مناظره می رسیم صدای تشویق های کر کننده حاضران برای صحبت های سندرز بیشتر می شود و حتی کار را برای شنیدن جملات این پیرمرد ۷۴ ساله دشوار می کند. سناتور ایالت ورمانت صحبت های خود را با این جملات به پایان می رساند: «اگر نگذاریم دونالد ترامپ های دنیا بین ما فاصله بندازند قطعاً خواهیم توانست: بیمه همگانی را به عنوان حقی طبیعی محقق کنیم. فساد اقتصادی را از بین ببریم و اقتصادی به وجود بیاریم که برای همه کار کند نه فقط برای قشر محدودی از سرمایه داران و در نهایت کاری کنیم که بنگاه های بزرگ سهم عادلانه خود را از مالیات پرداخت کنند. »

با پایان یافتن صحبت های سندرز، سالن تقریبا منفجر می شود و ۳۰ ثانیه به صورت مداوم برنی را تشویق می کنند.

پس از پایان تشویق ها، هیلاری هم صحبت های خود را با جملاتی شبیه ورودی خود به پایان رساند. «بار دیگر از مردم نیویورک تشکر میکنم که دو دوره به من افتخار دادند و من را به عنوان نماینده خود انتخاب کردند تا به عنوان سناتور به آنها خدمت کنم. من بار دیگر از مردم نیویورک درخواست میکنم روز سه شنبه دوباره به من اعتماد کنند تا همین راه را ادامه دهم.»

پس از پایان و نظرسنجی ها

با این جملات مناظره طوفانی دو ساعته دو نامزد دموکرات به پایان می رسد. از حدود ۲۶ هزار نفر شرکت کننده آنلاین نظرسنجی مجله تایم، بیش از ۸۵ درصد برنی سندرز را پیروز این مناظره دانسته اند و تنها ۱۵ درصد هیلاری را موفق تر دانسته اند. وب سایت تحلیلی پولیتیکو هم در مطالب مختلف، کفه ترازو را به سود سندرز سنگین تر دانسته و در مجموع سناتور ایالت ورمانت را موفق تر از وزیر خارجه پیشین معرفی کرده است. این در حالی است که روزنامه واشنگتن پست در مطلبی با عنوان برندگان و بازندگان مناظره دموکرات ها، هیلاری کلینتون را پیروز و سندرز را مغلوب معرفی کرده است.

همچنین فاکس نیوز که نظرسنجی های ملی و در سطح کل کشور منتشر می کند، در آخرین نظرسنجی خود اعلام کرده فاصله هیلاری و سندرز در کل کشور به کمترین حد از ابتدا تا کنون رسیده و کلینتون ۴۸ درصد و برنی سندرز ۴۶ درصد آرا را دارد.

جمله معروف سندرز در این مناظره «همیشه حق با نتانیاهو نیست» هم غوغایی در فضای مجازی به پا کرده بسیاری از کاربران توییتر این جمله سندرز را توییت و ریتوییت کرده اند.

به هر ترتیب باید تا روز سه شنبه منتظر ماند و دید سندرز می تواند همچنان برای ادامه امیدوار بماند یا بانوی اول پیشین کاخ سفید در ایالت خودش، کار سندرز را به پایان می رساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج