۳۱۸۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

خواننده شدن افراد مشهور

بهرام رادان هم خواننده شد!

رادان، که طی سال های اخیر همواره یکی از سوپراستارهای سینمای ایران بوده، این بار قصد دارد با ورود به عرصه موسیقی در این رشته هنری نیز خود را ستاره ای تمام عیار مطرح کند.

اگر به کارنامه آقای بازیگر نگاه کنیم متوجه می شویم که بهرام رادان در انتخاب های سینمایی اش در سال های اخیر بسیار هوشمندانه و مدبرانه عمل کرده تا خود را بازیگر بالغ سینمایی معرفی کند، از این رو می توان حضور او در عرصه موسیقی را ریسک بزرگی تلقی کرد؛ چرا که اگر نتواند موفقیتی به بزرگی توفیقی که در بازیگری نصیب او شده است، کسب کند بدون شک جایگاهش در مقام بازیگری هم تنزل خواهد داشت و از طرفی اگر بتواند در آسمان موسیقی مثل بازیگری، بدرخشد خود را هنرمند درجه یک چندمنظوره معرفی خواهد کرد.

بهرام رادان هم خواننده شد!


به نظر می رسد علاقه آقای بازیگر به مقوله موسیقی و خوانندگی ریشه در گذشته های نه چندان دور دارد؛ علاقه ای که باعث شد بهرام برای به نتیجه رسیدن موضوع مجوز اکران فیلم سنتوری جای محسن چاوشی پشت میکروفون قرار بگیرد و آهنگ های سنتوری را دوباره اجرا کند. البته این آهنگ ها با صدای بهرام هیچ وقت شنیده نشد، چون نسخه ای از فیلم منتشر شد که در آن محسن چاوشی قطعاتی را با آهنگسازی اردوان کامکار برای مهرجویی خواند و البته بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت.

همان طور که می دانید رضا یزدانی یکی از دوستان نزدیک بهرام رادان است و شاید به همین علت هم رضا مشاور رادان در تولید اولین آلبوم موسیقی اش است. برای جویا شدن از جزئیات این خبر با رضا یزدانی تماس گرفتیم، رضا فقط به همین جمله بسنده کرد که بله، من در مقام مشاور با بهرام رادان در تولید اولین آلبوم موسیقی اش همکاری خواهم داشت. یزدانی از توضیحات بیشتر در این باره خودداری کرد و گفت بگذارید خبرها فعلاً محفوظ بماند. اما جالب است بدانید که بهرام رادان برای رسیدن به این مقصود همکاری مشترکی را با آریا عظیمی نژاد آغاز کرده و آهنگسازی بیشتر قطعات آقای بازیگر برعهده عظیمی نژاد است.

کارهای فنی در ترکیه

آلبوم رادان در حال حاضر مرحله میکس و مسترینگ را در کشور ترکیه طی می کند و پس از آن راهی بازار موسیقی خواهد شد. نکته دیگر درباره فعالیت موسیقایی آقای رادان این است که علاوه بر این آلبوم موسیقی، رادان قصد دارد کلیپ یکی از ترانه های این آلبوم را نیز تولید و به همراه آلبوم خود به بازار عرضه کند. اما شاید برجسته ترین ویژگی آلبوم بهرام رادان، که هنوز برای آن اسمی هم انتخاب نشده، دوزبانه بودن آن است، به طوری که شنیده می شود هشت قطعه به زبان انگلیسی و حدود شش قطعه به زبان فارسی است.

البته این اولین باری نیست که یک بازیگر سینما علاقه خود را به خوانندگی با تهیه و تولید یک آلبوم موسیقی اعلام می کند! پیش از این چهره های برجسته ای چون محمدرضا گلزار، شهاب حسینی، امین حیایی، حامد بهداد، مهران مدیری، محمدرضا هدایتی، برزو ارجمند و امیرحسین مدرس نیز توانایی های خود را در عرصه موسیقی محک زده اند. شاید قضاوت درباره آثار موسیقایی این افراد در این فرصت میسر نباشد، اما با نگاهی گذرا به این آثار می توان به این نتیجه رسید که اغلب آلبوم ها با استقبال چندان خوبی مواجه نشده اند ولی در کنسرت هایی که با حضور بازیگران روی صحنه و به عنوان خواننده برگزار می شود موضوع کاملاً متفاوت است و جمعیت زیادی برای شنیدن صدا یا دیدن بازیگر محبوب خود روی صحنه به سالن می آید. بهرام رادان که دوستی عمیقی هم با مهران مدیری دارد، احتمالاً از تجربه گرانبهای او برای تهیه آلبوم و اجرای کنسرت بهره خواهد برد. در این فرصت کم به بررسی گذرای چهار تن از بازیگران حضار در عرصه موسیقی می پردازیم. با نگاهی گذرا به فعالیت موسیقی بازیگران در عرصه موسیقی می توان گفت این هنرمندان نتوانستند موفقیت فوق العاده خود در سینما را در موسیقی تکرار کنند. باید دید بهرام رادان با دیدن تجربه همکارانش آیا می تواند در بازار آشفته موسیقی کشور اثری قابل قبول ارائه کند یا خیر. این سوالی است که جواب آن موکول می شود به بعد از ارائه آلبوم موسیقی آقای رادان.

شهاب حسینی

شهاب حسینی به همراه امیرحسین مدرس، امین زندگانی و تعدادی دیگر، گروهی موسوم به «هفت» را راه اندازی کرد تا با این گروه خود را در عرصه موسیقی نیز محک بزند. چهار آلبوم از این گروه منتشر شده است که در دو آلبوم اول شهاب دکلمه اشعار را برعهده داشت و در دو آلبوم بعدی خوانندگی را نیز تجربه کرد. می توان گفت کیفیت این چهار مجموعه موسیقی قابل قبول بود، اما چرا آن طور که باید و شاید از آن استقبال نشد و چرا فعالیت این گروه ادامه پیدا نکرد. شهاب حسینی در این باره می گوید: «فکر می کنم موسیقی در ایران فایده ای ندارد، ما در فعالیت موسیقی که انجام دادیم ضرر بسیار زیاد مالی را متحمل شدیم. به هر حال کاری کردند که من عطای موسیقی را بلقایش بخشیدم. موسیقی را همیشه به عنوان یک هنر شخصی دوست داشتم و چیزی که بتوانم از آن در کنار چند آدم همفکر و هم سطح خودم استفاده کنم».

بهرام رادان هم خواننده شد!

حامد بهداد

حامد بهداد را می توان یکی از موفق ترین بازیگران حاضر در عرصه موسیقی دانست. او هیچ وقت آلبوم مستقل منتشر نکرد و فقط خواننده گروه دارکوب بود. ناگفته نماند حامد در آخرین آلبوم رضایزدانی خواننده میهمان بود و در همان یک قطعه که با رضا یزدانی همخوانی داشت توانست رضایت مخاطبان را جلب کند. بهداد پیش از این هم با خواندن در فیلم «مجنون لیلی» علاقه خود را به موسیقی فریاد زده بود!


بهرام رادان هم خواننده شد!

مهران مدیری

مهران مدیری، که عنوان مرد شماره یک طنز ایران را با خود یدک می کشد، هم جزو اولین نفراتی بود که از صنف بازیگران، پا به عرصه جذاب خوانندگی گذاشت. مدیری در سال ۱۳۷۸ اولین آلبوم موسیقی پاپ خود را منتشر کرد، آلبومی که «از روی سادگی» نام داشت و بزرگانی چون بابک بیات و فردین خلعتبری کار آهنگسازی آن را برعهده داشتند. می توان به جرأت گفت استقبال از کنسرت هایی که مدیری در آن در مقام خواننده روی صحنه رفته است بسیار پرشورتر از استقبالی است که مخاطبان موسیقی از آلبوم های موسیقی آقای طنز ایران انجام داده اند. ناگفته نماند مهران مدیری چند بار هم دست به خواندن تیتراژ سریال های تلویزیونی زد که در اکثر آنها موفق عمل کرد و با استقبال خوبی مواجه شد.

بهرام رادان هم خواننده شد!


محمدرضا گلزار

رد پای محمدرضا گلزار این روزها همه جا هست. از اسکی بگیرید تا والیبال و البته برگزاری کنسرت! حضور محمدرضا گلزار در عالم موسیقی البته به پیش از مطرح شدنش به عنوان بازیگر سینما بازمی گردد، زمانی که به همراه گروه آریان گیتار می نواخت و البته به موفقیت های زیادی هم با این گروه دست پیدا کرد. این همکاری اما دوام چندانی نداشت و گلزار بنا به دلایلی از آریان جدا شد.

بهرام رادان هم خواننده شد!

در سال های بعد خبرهای متفاوتی از تصمیم او برای بازگشت به موسیقی به گوش می رسید و چند بار هم تمرینات او با گروه دارکوب و آمادگی اش برای برگزاری کنسرت با این گروه خبرساز شد که البته هیچگاه به نتیجه نرسید.

او برای مدتی از موسیقی فاصله گرفت تا اینکه اسفند ۸۸ تصمیم به برگزاری کنسرتی متفاوت و البته گران در مجتمع اریکه ایرانیان گرفت؛ کاری که یک بار دیگر و این بار در اواخر سال ۸۹ در برج میلاد آن را تکرار کرد. وجه مشترک در هر دوی این کنسرت ها این بود که آقای سوپراستار به همراه دو یا چند خواننده دیگر روی صحنه می رفت! به هر حال گلزار فقط یک قطعه در کنسرت خود اجرا کرد و آن هم «همه چی آرومه» حمید طالب زاده بود. با این تفاسیر بعید به نظر می رسد گلزار بخواهد به طور جدی دوباره به موسیقی بازگردد و شاید برگزاری این دو کنسرت هم برای او چیزی شبیه به تفریح است.

منبع: روزنامه تماشا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج