جاباما
۳۱۸۶۶۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حاضران و غایبان بزرگ کن ۲۰۱۶

گرچه جشنواره کن وفاداری خود را به سینماگران محبوبش چون «وودی آلن»، «کن لوچ» و .. حفظ کرده اما فهرست فیلم‌های امسال شامل حاضران و البته غایبان بزرگ دیگری نیز هست.

خبرگزاری ایسنا: گرچه جشنواره کن وفاداری خود را به سینماگران محبوبش چون «وودی آلن»، «کن لوچ» و .. حفظ کرده اما فهرست فیلم‌های امسال شامل حاضران و البته غایبان بزرگ دیگری نیز هست.

«وودی آلن» برای سومین بار می‌تواند امسال جشنواره کن را با فیلم جدیدش «کافه سوسایتی» افتتاح کند،‌ «اسپیلبرگ» با «BFG» در بخش غیر رقابتی حضور خواهد داشت و «پدرو آلمادوار» نیز با فیلم «جولیتا» برای کسب نخل طلا رقابت خواهد کرد اما این تمام داستان نیست.

امسال سال «جیم جارموش» کارگردان باسابقه آمریکایی است که با فیلم «پترسون» در بخش اصلی رقابتی حضور دارد و فیلم «به من خطر بده» از وی در بخش نمایش نیمه شب به روی پرده خواهد رفت.

از دیگر کارگردانان و ستاره‌های امسال کن در بخش رقابتی می‌توان به «نیکلاس وندینگ رفین» با فیلم هیجانی «شیطان نئون»، برادران سرشناس بلژیکی با فیلم «دختر ناشناخته» و «الیور آسایاس» با فیلم «خریدار شخصی» با بازی «کریستین استوارت» اشاره کرد.

حاضران و غایبان بزرگ کن 2016

غایبان بزرگ

به گزارش «ایندی وایر»، از مهمترین و تعجب‌ برانگیز‌ترین غایبان امسال جشنواره می‌توان به اصغر فرهادی کارگردان برنده اسکار ایرانی اشاره کرد که فیلم بدون عنوان او از پرامیدترین فیلم‌ها برای حضور در کن بود، همچنین از فیلم «سفر زمان» ساخته «ترنس مالیک» کارگردان مطرح آمریکایی نیز خبری نیست که انتظار می‌رفت در بخش رقابتی حضور داشته باشد.

بسیاری از فیلم‌هایی شاخصی که احتمال حضور آنها در کن امسال می‌رفت بدلیل آماده نشدن و یا عدم جلب توجه کمیته انتخاب فیلم جشنواره به این رویداد سینمایی راه نیافتند و جشنواره امسال غایبان بزرگی دارد.

همان طور که پیش بینی می‌شد فیلم «سکوت» ساخته جدید «مارتین اسکورسیزی» به کن نرسید و «بن ویتلی» کارگردان نوظهور سینمای انگلیس نیز فیلم جدیدش تحت عنوان «سقوط آزاد» با بازی «بری لارسن» را در زمان دیگری از سال به نمایش خواهد گذاشت. از جمله دیگر فیلم‌هایی که به کن نرسیدند و به احتمال فراوان در پائیز رونمایی می‌شوند می‌توان به «نور میان اقیانوس‌ها» ساخته «درک سیانفرانس» با بازی «آلیسا ویکاندر» و «مایکل فاسبندر» و همچنین فیلم «سالی» جدیدترین ساخته «کلینت ایستوود» با بازی «تام هنکس» نام برد.

«پابلو لارین» کارگردان شیلیایی نیز از شانس‌های اصلی حضور در بخش رقابتی کن با فیلم «نرودا» بود و «آمات اسکالانته» مکزیکی نیز با فیلم «رام نشده» به کن امسال راه نیافت.

جای «الخاندرو ژودوروفسکی» کارگردان معروف شیلیایی نیز با فیلم «شعر بی‌پایان» در بخش اصلی خالیست و این فیلم احتمالا در بخش جنبی «دو هفته کارگردانان» به نمایش گذاشته می‌شود.

اما فیلم «اسنودن» ساخته «الیور استون» که تاریخ اکران خود را از سال گذشته به امسال موکول کرد به راحتی می‌توانست میهمان امسال کن باشد اما بنا بر گفته «تیری فرمائو» به سبب چشم انداز اسکار، رونمایی از این فیلم در جشنواره کن اندکی زود بوده است. احتمال دیگر این است که «استون» که چندین سال است فیلم بلند نساخته فیلمی در حدود اندازه‌های کن تولید نکرده باشد.

گروهی دیگر از فیلمسازان برجسته و با سابقه حاضر در کن که پروژه‌های آنها در مراحل گوناگون ساخت قرار دارند و امسال در کن غایب‌اند شامل «فاتح آکین»،«برتنارد بونلو» ،«مارکو بلوچیو»، «فرانسواوزون»، «یواخیم لافوسه»، «امیر کاستاریتسا»، «ویم وندرس»، «استفن فریرز»، «کیوشی کوراساوا»، «کیت شاترلند»، «جیمز گری»، «دیوید ویلنوو» و «دیوید میچود» می‌شود.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۱ می (۲۲ اردیبهشت) با حضور «جورج میلر»، کارگردان استرالیایی فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» در راس هیات داوران رقابتی و با نمایش فیلم «کافه سوسایتی» جدیدترین اثر «وودی آلن» آغاز به کار خواهد کرد و تا ۲۲ می (دوم خرداد) ادامه خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج