۳۱۸۷۸۲
۳ نظر
۵۳۷۵
۳ نظر
۵۳۷۵
پ

تتلو و آرمین (۲AFM)، استقلال و پیروزی دنیای موسیقی

کیان محمدی ها، مدیر موفقی است. می گوید بیزینس اش تا به امروز در حوزه دیگری بوده اما برحسب علاقه اش به موسیقی به یک باره شرکتش را واگذار می کند و با سرمایه شخصی اش به حوزه موسیقی وارد می شود تا تهیه کنندگی موسیقی را تجربه کند.

هفته نامه تماشاگران امروز - هاتف حسینی: کیان محمدی ها، مدیر موفقی است. می گوید بیزینس اش تا به امروز در حوزه دیگری بوده اما برحسب علاقه اش به موسیقی به یک باره شرکتش را واگذار می کند و با سرمایه شخصی اش به حوزه موسیقی وارد می شود تا تهیه کنندگی موسیقی را تجربه کند. محمدی ها در همان ابتدای کار، فعالیتش را با خواننده های چهره ای مثل امیرحسین مقصودلو (تتلو) و آرمین زارعی (تو ای اف ام) شروع کرده.

در هفته های اخیر نام او به شدت سر زبان ها افتاده و حرف و حدیث های بسیاری درباره او گفته شده. بسیاری اعتقاد دارند که او نمی تواند تهیه کننده موفقی باشد چرا که تاکنون چنین تجربه ای نداشته و این بازار را نمی شناسد اما دسته ای دیگر هم در مقابل این عقیده را دارند که محمدی ها تاِ پیش از این مدیر جوان موفقی بوده و می تواند در این عرصه هم شانسی داشته باشد. در این مطلب بر آن شدیم تا خود او را پیدا کنیم و در مورد حاشیه های پیش آمده در این روزها از زبان خودش بشنویم.

تتلو و آرمین (2AFM)، استقلال و پیروزی دنیای موسیقی

کیان محمدی ها از کجا پیدایش شد؟ اصلا چه شد که به تهیه کنندگی در موسیقی علاقه مند شدی؟

من که از بچگی کار موسیقی می کردم. در خانواده ام هم یا وکیل شدند یا دکتر و مهندس اما من از هشت سالگی گیتار می زدم و موسیقی را به عنوان رشته اصلی ام دنبال کردم. خیلی وقت هم بود که دوست داشتم چنین کاری را انجام دهم و خدا را شکر بالاخره موقعیتش برایم جور شد و الان ۹ ماهی ست که در این حوزه فعالیت می کنم.

بیزینس خودت چیز دیگری است؟

بیزینس خودم چیز دیگری بود ولی الان کر قبلی ام را کنار گذاشتم. من تولیدی کرم داشتم و آن را واگذار کردم و به حوزه موسیقی آمدم.

الان چند خواننده داری؟ درواقع تهیه کننده چند خواننده هستی؟

من خواننده هایم را به مجاز و غیرمجاز تفکیک نمی کنم و به نظرم همه شان مجاز هستند. در حال حاضر پنج خواننده دارم. امیرتتلو، آرمین تو ای اف ام، سینا شعبانخانی که انحصارا کنسرت های ارگانی یک سری از شهرستان هایش دست من است. حامد محضرنیا که بیشتر او را در صدا و سیما دیده ایم و حامد جواهری که کلاسیک می خواند.

ملاک و معیارت برای انتخاب خواننده هایت چیست؟

من سعی می کنم دنبال خواننده های درجه سه و چهار نباشم و بیشتر ترجیح می دهم با درجه یک ها کار کنم.

اما در خواننده هایت درجه سه هم پیدا می شود.

از دید من همه درجه یک هستند.

اینکه می گویی درجه یک هستند یعنی چه؟ برحسب طرفدار می گویی یا نوع موسیقی شان؟

هر سبک موسیقی طرفدار خودش را دارد. شاید اگر به کس دیگری بگویی آنها را دسته بندی کند طور دیگری درجه بندی کند اما برای من همه اینها درجه یک هستند. یک مادر یا پدر بین بچه های شان فرق نمی گذارند. من هم همه خواننده هایم را دوست دارم و این کار برایم دلی است.

مساله اینجاست که یک تهیه کننده شاید نتواند هیچ وقت دلی کار کند، چون اولین چیزی که برای یک تهیه کننده مهم است بازگشت سرمایه اش است.

نه نه من کاملا دلی کار می کنم و تا به حال بازگشت سرمایه ام هم اصلا برایم مهم نبوده. یک پلن کاری دارم که شاید خیلی زود جواب ندهد. شاید باید یکی دو سالی بگذرد تا سرمایه ام برگردد و تازه در این کار به سود برسم.

حداقل دو تا از خواننده هایت (امیر تتلو و آرمین تو ای اف ام) در حال حاضر روی بورس هستند و طرفداران خیلی زیادی هم دارند. قطعا قبل از شما تهیه کننده های باسابقه موسیقی هم به سراغ آنها رفته اند تا قرارداد ببندند. فکر می کنی چرا این دو خواننده با تهیه کننده دیگری قرارداد نبسته اند و شما را انتخاب کرده اند؟ من احساس می کنم آنقدر دست شان را در قرارداد باز گذاشته ای و راحت پول در اختیارشان قرار داده ای که آنها ترجیح داده اند با شما کار کنند.

نه اصلا این طور نبوده و خواهش می کنم این طور فکر نکنید. مثال می زنم؛ امیر تتلو دوستان محدودی دارد و کلا هم در کار آدم سختی است. واقعا اگر اتفاقی افتاده کاملا دلی بوده. بحث مالی را کنار بگذاریم. شاید روحیه و اخلاقم طوری است که راحت تر با من ارتباط برقرار می کنند. می دانند که دوست دارم کاری برایشان انجام بدهم و مجوزشان را بگیرم. برای همین با من دست دوستی داده اند و با هم جلو می رویم. درست است که بین ما قراردادی هم نوشته شده اما رابطه مان دلی است.

چون اعتقاد من این است که قرارداد داشتن به خودی خود کافی نیست و تنها زمانی یک تهیه کننده و خواننده می توانند موفق باشند که با هم دوست باشند. خیلی از تهیه کننده ها بوده اند که فقط روی قرارداد پافشاری کرده اند و در نهایت خواننده هم لج کرده و کار به مشکل خورده. ولی در کار ما این طوری نیست. ما اکیپ هستیم و کاملا دوستانه کار را جلو می بریم. بچه ها هم به من لطف داشته اند که من را انتخاب کرده اند.

تتلو و آرمین (2AFM)، استقلال و پیروزی دنیای موسیقی

گفتی قرار است برای شان مجوز بگیری؛ چطور می خواهی این کار را انجام بدهی؟

کاملا قانونی. از همان راهی که همه خواننده ها مجوز می گیرند. این بچه ها کاری نکرده اند که مجوز نگیرند. شما نگاه کنید خیلی از خواننده ها هستند که در ایران به شهرت می رسند و بعد تا برای مجوز گرفتن به مشکل می خورند سریع از ایران می روند. خیلی های شان هم الان در خارج از ایران کنسرت می گذارند و پول در می آورند اما بچه های من، چه امیر و چه آرمین، الان سال هاست معروف هستند و شاید خیلی راحت هم می توانستند از ایران خارج شوند و بیشتر از خیلی های دیگر هم پول در بیاورند اما شما می بینید که با همه مشکلاتی که دارند در ایران مانده اند و دوست دارند همین جا کارشان را ادامه بدهند. کار خلاف و غیرمجازی هم نکرده اند که مجوز نگیرند.

درست است؛ اما خیلی های دیگر هم بوده یا هستند که نه کار خلافی کرده اند و نه از ایران رفته اند اما هیچ وقت هم مجاز نشده اند. اصلا سرمایه گذاری روی شخصی که هنوز مشخص نیست مجوز بگیرد یا نه چقدر عقلانی است؟ چند وقت پیش یکی از تهیه کنندگان قدیمی موسیقی می گفت چرا من باید سرمایه ام را صرف خواننده ای کنم که هر لحظه ممکن است با یک رفتار نابجا تمام شهرت و محبوبیت خودش و سرمایه من را به خطر بیاندازد؟ در کل می خواهم بگویم کیان محمدی ها وقتی می خواهد با یک خواننده کار کند اصلا به این مسائل اهمیت می دهد؟

اولا که من خیلی روی خواننده هایم تعصب دارم. به خصوص روی امیر تتلو. اتفاقا امیر ثبات دارد و خوب هم بلد است خودش را حفظ کند. منتها چون خیلی خودش است و آدمی نیست که اهل سیاست بازی باشد این طور به نظر می آید. همان آقایی که شما می گویید و خیلی از تهیه کنندگان دیگر تا همین چند وقت پیش شدیدا دنبال قراردادبستن با امیر و آرمین بودند. به نظر من این پل را رد کردن کمی مهر و محبت می خواهند و خیلی نباید همه چیز را با سیاست نگاه کرد. بعضی چیزها پولی نیست.

یعنی قبول نداری که خواننده پرحاشیه ای داری؟

چرا قبول دارم.

پرحاشیه بودن شاید برای خواننده خوب باشد اما آیا برای تهیه کننده اش هم همین طور است؟

نه من با پرحاشیه بودن مشکل ندارم. شخصا همین جا اعلام می کنم که با حاشیه هایش اصلا مشکل ندارم چون امیر خودش است و کار خلاف شرعی انجام نداده و حتی همیشه دیگران را به کار خوب کردن تشویق می کند پایبند به ضوابط کشورش است. هر شب در پیج اینستاگرامش دعا می کند. تاکید اساسی روی حجاب دارد و خدا شاهد است که هیچ کدام از این حرف ها را از روی سیاست نمی زند و در زندگی شخصی اش هم واقعا به حرف هایش اعتقاد دارد.

همه اینها درست اما با یک سرچ ساده اینترنتی عکس های دیگری هم از این خواننده ها می بینیم که مغایر با حرف های شان است.

ببین اینها که دلیل نمی شود. خب یک سری از این عکس ها که خصوصی اند و یک سری شان مربوط به ۱۰ سال پیش هستند. این بچه ها آن زمان که معروف شده اند نوجوان بوده اند. الان بزرگ شده اند و خیلی از رفتارها و عقایدشان عوض شده. همین امیر تتلو بارها گفته من توبه کرده ام. دیگر طرف باید چه کار کند؟ در خود قرآن می گوید وقتی کسی توبه کرد گناهانش پاک می شود.

مهم این است که الان اینها چطور آدم هایی هستند. شاید من به نوعی گذشته کثیفی داشته باشم اما الان انسان عابد و زاهدی شده باشم. چه ایرادی دارد؟ کتاب مقدس مان گفته توبه کنید. این آقا هم بارها در پیجش جلوی میلیون ها آدم گفته من توبه کرده ام. چه در آهنگ هایش و چه در پیجش هم همه را به کار خوب، نمازخواندن، ورزش کردن و... تشویق می کند.

شما دیده اید که الان امیر دیگر اصلا مشکل امنیتی هم ندارد و راحت می تواند از مرز خارج شود. همان طور که دیده اید دو روز و برای یک سفر کاری به آنکارا رفت و برگشت. من نمی دانم چرا بعضی ها فقط دنبال حاشیه هستند. روی صحبتم با خبر ۲۰:۳۰ است که باز آقای علی رضوانی یک سری صحبت هایی کرده بود. اصلا نمی دانم چرا این طوری می کنند.

قضیه چیست؟ یک روز در ۲۰:۳۰ نشانش می دهند و یک روز شطرنجی اش می کنند؟

من نمی دانم به خدا. دفعه اول نشانش دادند و ما هم گفتیم چه خوب که صدا و سیما این رویکرد را دارد. البته ما اصلا به صدا و سیما کاری نداریم و برایمان هم مهم نیست. اصلا مگر قرار است به صدا و سیما برویم؟ اصلا مگر هرکه به صدا و سیما رفته به جایی رسیده که برای مان مهم باشد؟ ما کاری به صدا و سیما نداریم.

وضعیت آرمین تو ای اف ام چطور است؟ اصلا چه شد که آرمین و امیر را با هم گرفتی؟ همه می دانند این دو با هم زاویه دارند. این موضوع در کار تو مشکلی به وجود نمی آورد؟

اتفاقا رفاقت این دو با هم خیلی قدیمی است. بعدها رفقای مشترکی بین آنها قرار گرفتند که باعث شد این دو از هم دور شوند.

تتلو و آرمین (2AFM)، استقلال و پیروزی دنیای موسیقی

تا به حال تلاشی کرده ای مشکلات این دو را حل کنی؟

آخر اصلا مشکلی بین شان نیست. شاید در حال حاضر رفت و آمدی با هم نداشته باشند اما مشکی هم ندارند. به نظرم هوادارهای شان آنها را شبیه به استقلال و پرسپولیس کرده اند. تتلیتی- تو ای اف امی کرده اند و این دو را از هم جدا کرده اند.

خودت کدام یکی شان را بیشتر دوست داری؟

خب من این را نمی توانم بگویم. (می خندد)

در چند وقت اخیر جوی درست شده که می گویند کیان محمدی ها بچه مایه داری است که آمده تهیه کننده شده و...

یاد آن بنده خدایی افتادم که داشت اعتراف می کرد و می گفت: «به خدا قسم من یک کارگر ساده ام» (می خندد). اصلا فرض کنید من پولدار هستم. خب مرگ بقیه تهیه کننده ها پولدار نیستند؟

می گویند کیان محمدی ها تعادل بازار را به هم می ریزد چون زیاد برای خواننده هایش خرج می کند.

خب خدا را شکر. الان من خواننده هایی را دارم که خیلی ها غبطه می خورند و دوست دارند تهیه کننده آنها باشند. اگر امیر تتلو و آرمین مجوز بگیرند مسلما اتفاق های خوبی، هم برای آنها و هم برای من می افتد و خیلی ها به این داستان حسادت می کنند و سعی می کنند هر طور هست زیرآب ما را همه جا بزنند. شما حساب کن الان آرمین و امیر مجوز بگیرند و یکی شان در فلان شهر کنسرت بگذارد و در همان شهر یک خواننده مجاز دیگر هم کنسرت داشته باشد.

فکر می کنید مردم به کدام یکی از کنسرت ها می روند؟ این اتفاقی است که بارها بین خواننده ها و تهیه کنندگان شان ایجاد می کند. آنهایی که این حرف ها و حاشیه ها را درست می کنند هم با علم به این موضوع این کار را می کنند. ما مشخصا از طریق یک موسسه کارها را به ارشاد فرستادیم و الان هم منتظر جواب هستیم. به نظر من که این دو هیچ مشکل ممیزی ندارند اما اگر لازم باشد تعهدی هم بدهیم این کار را می کنیم. من فقط از رسانه های خواهش می کنم که ما را حمایت کنند.

رسانه ها که همه دارند حمایت تان می کنند. الان امیر و آرمین بیشتر از هر خواننده دیگری در صدر اخبار سایت ها و نشریه ها هستند.

درست است، اما حمایت داریم تا حمایت. حمایت با متلک که فایده ندارد. البته نمی گویم که همه رسانه ها این کار را می کنند اما این موضوعی بوده که به کرات شاهدش بوده ایم. مثلا در بحث فوتبال، امیر الان دارد به فوتبالش می رسد و قرار است در تیم ملی فوتسال هم بازی کند. من با آقای علی خسروی (داور منطقه یک) صحبت کرده ام و نظر مثبت ایشان را هم گرفته ام. آقای وحید شمسایی عزیز هم که الان دارند به امیر جان آموزش می دهند. الان امیر با بچه های تیم ملی بازی می کند و کلی هم گل می زند. خود آقا وحید هم از او راضی است. الان امیر ساعت ۱۰ شب می خوابد و صبح زود هم بیدار می شود و به تمریناتش می رسد.

بگذریم، تهیه کنندگی سخت تر است یا کار قبلی ات؟

به نظرم تهیه کنندگی سخت تر است. با خواننده ها کار کردن کار بسیار سختی است چون ممکن است این خواننده ناراحت شود که چرا با آن خواننده کار می کنی و آن یکی ناراحت شود که چرا با این یکی کار می کنی.

مگر این اتفاق برایت افتاده؟

نه به آن صورت. ولی بالاخره خواننده ها و کلا هنرمندان روحیات حساسی دارند و آدم باید در برخورد با آنها مراعات خیلی از مسائل شان را بکند. ما همه سوار یک کشتی هستیم و باید با هم همدل باشیم که یک اتفاق خوب بیفتد. به نظر من ایرادی ندارد که یک تهیه کننده ۱۰ تا خواننده داشته باشد. مسلما وقتی به سراغ خواننده ای رفته او را دوست داشته که انتخابش کرده اما حالا ممکن است آن تهیه کننده هم بین آن ۱۰ خواننده یکی دوتای شان را بیشتر دوست داشته باشد که به نظر من اگر در کار آنها خللی وارد نکند این هم عیب نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صدرا

      آرمین آهنگهای جذاب و شنیدنی زیادی داره به نسبت تتلوخان.همه آهنگهاشو دووست داریم

    • بدون نام

      ای جووووووووووووون تتل خوشگلم

    • بدون نام

      در جواب کسی که گفته تتلو خوش گل اصلا هم اینطور نیست تازه انقدر صداش بد که بهش مجوز هم ندادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج