۳۱۸۷۹۱
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

حجم آب سدهای پنج گانه تهران

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهاي پنج گانه تهران بيش از ۷۳۳ ميليون متر مكعب است كه اين ميزان در مقايسه با سال گذشته ۹۵ ميليون مترمكعب بيشتر مي باشد اما در مقايسه با حجم نرمال و سال هاي پرآبي ۵۳ ميليون متر مكعب كمتر است.

خبرگزاری ایرنا: مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهاي پنج گانه تهران بيش از ۷۳۳ ميليون متر مكعب است كه اين ميزان در مقايسه با سال گذشته ۹۵ ميليون مترمكعب بيشتر مي باشد اما در مقايسه با حجم نرمال و سال هاي پرآبي ۵۳ ميليون متر مكعب كمتر است.

«خسرو ارتقايي» با اشاره به پيش بيني سازمان هواشناسي درخصوص وقوع بارش و احتمال سيلاب، اظهارداشت: اين شركت بر اساس پيش بيني هايي كه درخصوص آوردهاي سدها به صورت روزانه، هفتگي، ماهانه و بلندمدت انجام مي گردد نسبت به برنامه ريزي جهت آبگيري مخازن سدها و كنترل سيلاب هاي بهاري اقدام مي نمايد.
وي افزود: در همين راستا خروجي سدها با هماهنگي مراكز مرتبط از جمله مديريت بحران استانداري هاي تهران و البرز و با اعلام قبلي افزايش مي يابد.

ارتقايي ادامه داد: در حال حاضر حجم آب موجود در مخزن سد اميركبير 167 ميليون مترمكعب مي باشد كه به منظور كنترل سيلاب، خروجي آب اين سد طي روزهاي گذشته به تدريج افزايش يافته كه روز شنبه به 40 مترمكعب در ثانيه رسيد.

به گفته ارتقايي، اين در حالي است كه ميزان ورودي آب به مخزن اين سد حدود 55 متر مكعب در ثانيه است.

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران همچنين حجم آب موجود در سد لتيان را معادل 68.5 ميليون متر مكعب اعلام كرد و گفت: در حال حاضر دبي ورودي به اين سد حدود 50 متر مكعب در ثانيه است و به همين ميزان نيز از خروجي سد، در رودخانه جاجرود رهاسازي مي شود.

وي تاكيد كرد: لازم به ذكر است حجم كل مخزن سد لتيان 76 ميليون مترمكعب است و هم اكنون به منظور مديريت سيلاب ميزان ورودي و رهاسازي در اين سد يكسان شده است تا در صورت تداوم بارش ها و سيلاب هاي بعدي امكان كنترل آنها وجود داشته باشد.

ارتقايي در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر سدهاي طالقان و ماملو هيچگونه سرريزي ندارد، گفت: در زمان كنوني، 90 درصد حجم مخزن سدهاي اميركبير و لتيان، 67 درصد مخزن سد طالقان و 61 درصد حجم مخزن سد ماملو پر شده است و كليه رهاسازي ها به شكل برنامه ريزي شده و به منظور كنترل سيلاب انجام مي گيرد.

وي همچنين با اشاره به بارش هاي ثبت شده در استان تهران، اظهارداشت: حجم بارش هاي استان تهران از ابتداي سال آبي جاري تاكنون به حدود 215 ميليمتر رسيده است كه اين ميزان در مقايسه با 180 ميليمتر سال گذشته 19 درصد افزايش يافته است. با اين حال، حجم بارش هاي سال جاري در استان تهران همچنان در مقايسه با دوره بلند مدت 48 ساله، چهار درصد كاهش نشان مي دهد.

ارتقايي در پايان تاكيد كرد: با توجه به شرايط بارشي در فصل بهار و وقوع بارش باران، لذا امكان سيلاب هاي مخرب در سطح حوضه هاي آبريز، رودخانه ها و مسيل هاي استان تهران وجود دارد.

وي گفت: گردشگراني كه قصد تفريح در اطراف رودخانه ها و مسيل هاي اطراف تهران را دارند بايد نسبت به هشدارهايي كه از سوي سازمان هاي مربوطه اعلام مي شود توجه جدي داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر امسال تابستون بگید کم آبی داریم با پشت دست همچین میزنم ...

    • بدون نام

      پس سد لار چی؟!

    • INFO

      هشدار! بنا به تجربه شخصی که داشته ام عرض میکنم که بستر مخزن سد لتیان انباشته از لای فشرده بوده و ظاهر پرآب دریاچه بسیار گول زننده است. در ارتباط با سدهای دیگر اطّلاعی ندارم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج