۳۱۸۸۵۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اپل بار دیگر درخواست FBI را رد کرد

اندکی پیش تصور می شد که مجادله حقوقی اپل و FBI به پایان رسیده اما در حال حاضر، با اینکه فضا کمی آرام تر شده اما این ماجرا تا رسیدن خود به انتهای راه، فاصله ای بسیار زیاد دارد.

وب‌سایت دیجیاتو - امیر مستکین: اندکی پیش تصور می شد که مجادله حقوقی اپل و FBI به پایان رسیده اما در حال حاضر، با اینکه فضا کمی آرام تر شده اما این ماجرا تا رسیدن خود به انتهای راه، فاصله ای بسیار زیاد دارد.

اپل بار دیگر درخواست FBI را رد کرد

پس از رمزگشایی اف بی آی از آیفون مورد استفاده در پرونده تروریستی سان برناردینو، FBI اپل را ملزم کرده است تا آیفون یک متهم مرتبط با قاچاق مواد مخدر در نیویورک را رمزگشایی کند. اپل اما از سوی دیگر بیان می کند که حالا، مقامات دولتی آمریکا موفق بوده اند که آیفونی را بدون کمک او رمز گشایی کنند و گویا از همان ابتدای کار، نیازی هم به دخالت اپل نبوده است: «دولت در مشخص کردن مرزهای همکاری با اپل و نیازش به این شرکت برای رمزگشایی از آیفون، به شدت ناموفق بوده است.»

اپل در ادامه دادخواست خود، استفاده از قانون «All Writs Act» را برای این پرونده زیر سوال می برد و اظهار می کند که این قانون در قرن هجدهم وضع شده و اکنون نمی تواند برای شرکت های تکنولوژیک مورد استفاده قرار گیرد (به طور خلاصه، All Writs Act شرکت های ساکن آمریکا را ملزم می کند تا برای حفظ امنیت این کشور، موظف به انجام همکاری کامل با دولت باشند).

اپل در ادامه دادخواست خود خبر می دهد که دولت پیشتر یک بار آیفون را رمزگشایی کرده اما این بار هیچ نشانه ای وجود ندارد که FBI با، یا بدون کمک نیروهای دیگر و شخص ثالث، تلاشی در این زمینه برای رمزگشایی آیفون مرتبط به پرونده نیویورک کرده باشد.

در انتها اپل می نویسد:

«در حالی که اپل به شدت از نیروهای قانونی برای کاهش اقدامات مجرمانه پشتیبانی کرده و می کند، تفسیر فراگیر مقامات دولتی از All Writs Act به شکل دردناکی اشتباه است و همین تفسیر باعث می شود تا مقامات، هیچ مرزی برای دستورات خود مشاهده نکنند. این دقیقا همان چیزیست که دولت آمریکا در پی آن است: داشتن قدرت دستور دهی بدون مرز، جهت ملزم نمودن اپل برای همکاری.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج