جاباما
۳۱۸۸۹۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شتاب منفی بورس کم شد

بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با وجود افت ۴۶۸ واحدی شاخص و روند منفی قیمت‌ها، اندکی از رشد شتابان منفی خود کاست و آماده توقف روند اصلاحی شد.

خبرگزاری ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با وجود افت ۴۶۸ واحدی شاخص و روند منفی قیمت‌ها، اندکی از رشد شتابان منفی خود کاست و آماده توقف روند اصلاحی شد.

بورس اوراق بهادار تهران در ادامه روند ریزشی و اصلاحی خود که منجر به افت بی سابقه ۱۶۰۰ واحدی شاخص در روز گذشته شده بود، امروز نیز افت کرد و با کاهش ۴۶۸ واحدی شاخص و رسیدن این متغیر به نیمه ۷۷ هزار واحد به کار خود پایان داد.

ادامه افت قیمت و افزایش فشار فروش در سهام لیدر بازار یعنی شرکتهای خودرویی موجب شد تا شرکتها و صنایع دیگر هم روند منفی به خود بگیرند اما روند حرکتی سایر شرکتها نسبت به روز گذشته اندکی متعادل تر بود و نویدبخش این بود که بورس در حال توقف روند اصلاحی و ریزشی خود است.

کارشناسان معتقدند بورس تهران به دلیل جهش های تند و پرشتاب خود در سال گذشته اکنون وارد فاز اصلاحی شده و با توجه به اینکه خبر منفی خاصی وجود ندارد، بازار سرمایه به زودی روند اصلاحی خود را متوقف می کند و به مدار مثبت باز می گردد.

به این ترتیب در بازار امروز شرکتهای کشتیرانی، مپنا، ملی مس، تاپیکو، فولاد خوزستان، بانک صادرات و تجارت با رشد محدود خود تلاش کردند تا شاخص بورس را مثبت کنند اما روند نزولی شرکتهای مطرح بازار یعنی پالایشگاه بندرعباس، ایران خودرو، گل گهر، سایپا، پالایشگاه اصفهان، بانک پارسیان، توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه، ارتباطات سیار و ایران ترانسفو بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص بورس بگذارند.

در معاملات دومین روز هفته تالار شیشه‌ای شرکتهای تولید محور خودرو و پشم شیشه ایران از تقاضای خرید برخوردار شدند و اغلب شرکتهای خودرویی از جمله ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل، سرمایه گذاری سایپا، ایران خودرو، کنتور سازی و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بیشترین تقاضای فروش بازار را از آن خود کردند.

در معاملات امروز بورس تهران با وجود روند نزولی بورس حجم و ارزش معاملات به نسبت روز گذشته اندکی بهبود پیدا کرد و در مجموع بیش از یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون سهم به ارزش ۲۹۵ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به ۳۳۴ هزار میلیارد تومان رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج