۳۱۸۹۹۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پیش بینی بروز سیلاب در ۴ استان کشور

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از احتمال بروز سیلاب در جنوب استان همدان، شمال استان لرستان، شرق استان تهران و خراسان رضوی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از احتمال بروز سیلاب در جنوب استان همدان، شمال استان لرستان، شرق استان تهران و خراسان رضوی خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگویی درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوایی کشور در سه روز آینده اظهارکرد: با توجه به آخرین اطلاعات هواشناسی با عبور امواج کم دامنه تراز میانی جو و همراهی آن با نفوذ هوای سرد شمالی بر روی دریای خزر و مناطق شمالی کشور، طی امروز و فردا کاهش دما و بارش باران در شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر رخ خواهد داد، به طوریکه بارش در برخی مناطق کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی این مدت در پاره‌ای از مناطق و در برخی ساعات غربی و شرقی کشور ابرناکی افزایش می‌یابد، گفت: همچنین در پاره‌ای از نقاط رگبار باران و وزش‌باد شدید به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب رخ می دهد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه برای روز سه شنبه پدیده قابل توجهی در غرب کشور پیش‌بینی نمی‌شود، ادامه داد: اما در این روز در مرکز، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش‌هایی به صورت پراکنده رخ خواهد داد و دمای هوا نیز در شمال کشور روند افزایشی خواهد داشت.

به گفته وظیفه از امروز نیز در برخی ساعات در استان‌های اصفهان، قم، تهران، البرز و سمنان وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد و طی سه روز آینده نیز وزش‌باد شدید در شمال شرق، شرق وجنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

وی درباره پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای تهران در روز دوشنبه نیز گفت:‌ در این روز بیشینه و کمینه دمای هوای تهران به ترتیب ۱۸ و ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده و آسمان نیز کمی ابری همراه با وزش‌باد و درپاره ای از نقاط همراه با بارش‌پراکنده خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به گذر سامانه بارشی از عرض‌های شمالی کشور طی امروز تا سه شنبه به ایسنا گفت: از همین رو انتظار می رود این سامانه موجب بارش باران در برخی نقاط به شکل رگبار و رعد وبرق شده و با وزش باد شدید در دامنه های البرز و زاگرس در غرب کشور همراه باشد.

وظیفه ادامه داد:‌ با بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید احتمال وقوع سیلاب در روز دوشنبه و در جنوب استان همدان و شمال استان لرستان، شرق استان تهران و طی دوشنبه تا سه شنبه در خراسان رضوی پیش بینی می‌شود. همچنین از امروز تا سه شنبه در جاده‌های کوهستانی در البرز مرکزی و ارتفاعات البرز در شمال غرب خراسان رضوی گاهی بارش برف و باران موجب لغزندگی جاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه خلیج فارس از عصر امروز و روزهای دوشنبه به سبب وزش باد شدید مواج و توفانی پیش بینی می شود، گفت: از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه شنبه به سبب وزش باد شدید پدیده گردوخاک در جنوب شرق و شرق کشور در استان های و بلسلاموچستان ، شرق کرمان، شرق یزد و هرمزگان باعث افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش دید افقی خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج