جاباما
۳۱۹۰۵۸
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

شرط دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ گفت: افزایش سقف وام ازدواج، شامل همه متقاضیانی می‌شود که تا زمان ابلاغ این مصوبه وام دریافت نکرده اند.

خبرگزاری صدا و سیما: محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ به یکی از شبهات مطرح در مورد «افزایش سقف وام ازدواج» پاسخ داد.

وی افزود: بعضا پرسیده می شود آن دسته از متقاضیانی که برای دریافت وام ازدواج اقدام کرده و پرونده تشکیل داده اند اما هنوز موفق به دریافت وام نشده اند، می توانند مشمول افزایش سقف وام ازدواج شوند؟

پورابراهیمی ادامه داد: از زمان تصویب و ابلاغ مصوبه مجلس در مورد افزایش سقف وام ازدواج، واجدین شرایطی که تا آن زمان موفق به دریافت وام ازدواج نشده اند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: قاعدتا کسانی که نسبت به تشکیل پرونده اقدام کرده ولی تا زمان ابلاغ این مصوبه، موفق به دریافت وام نشده اند مشمول مصوبه جدید مجلس می شوند.

براساس مصوبه اخیر مجلس و به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی موظف شد کلیه بانک ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهد.

در تبصره یک این مصوبه آمده است: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۴ ساله افزایش می یابد.

تبصره دو نیز بانک مرکزی را موظف می کند اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به نحوی مدیریت کند که تعداد جوانان در صف وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از ۵۰ هزار نفر باشد.

براساس تبصره سه نیز بانک مرکزی وظیفه نظارت بر اجرای این قانون و جریمه بانک های متخلف در این زمینه را بر عهده دارد.

غلامرضا مصباحی مقدم به عنوان طراح این پیشنهاد گفت: در سال ۸۹ تعداد ۹۰۰ هزار ازدواج به ثبت رسیده که این رقم در سال ۹۴ به ۶۸۰ هزار مورد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ میلیون نفر جوان مجرد و در سن ازدواج در کشور وجود دارد که ۴ میلیون نفر آنها بالای ۲۸ سال سن دارند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای ازدواج جوانان تقدس قائل است.

وی در ادامه به محل پرداخت وام پیش بینی شده اشاره کرد و افزود: طبق آمار بانک مرکزی ، ۱۰۲ هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه موجود است که ۳۶ هزار میلیارد تومان آن پس انداز و ۶۲ هزار میلیارد تومان آن نیز جاری است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم گفت: بنابر این می توان از این محل وام ازدواج جوانان را از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان ارتقاء داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      بیخود شرط و شروط نگذارید که هیچ فایده ای نخواهد داشت و جوانان از خواب غفلت بیدار شده اند و بیخود خودشان را گرفتار بدبختی و فلاکت نمی کنند

      یک ازدواج 150 میلیون تومن هزینه داره (در حداقل مقدارش!!!!)

    • عباسی

      بنده سی وچهار ساله مجرد هستم

      پاسخ ها

      • عباسی

        34 ساله مجردی ؟ یعنی ازدواج انقدر سخت شده ؟ وای خدااا

    • بهروز

      سلام من 31/01/1395رفتم بانک ملی نازی اباد شعبه سرپرستی 109که وام ازدواجمو بگیرم گفت به ما اعلام نکردن که 10ملیونی بدیم 3ملیون بیشتر نمیدیم تکلیف چیه ریس بانک دروغ میگه یا این خبرا دروغه

    • بدون نام

      سلام٬ من واسه وام ازدواج اسمم رفته تو لیست دریافت ولی گفتن ۱۲ میلیون باید سفته بدی البته تو ی بانک خصوصی حساب باز کردم این شرایط همه جا یکسان؟؟؟

    • سید محمد طاها حسینی

      سلام خسته نباشید میخواستم بدونم مااسفند ۹۳ عقد کردیم یکبار نوبتمون رد شد امسال عید دوباره ثبتنام کردم الان تو نوبت ۳میلیونیی هستیم ایا ۱۰ میلیونی بهمون تعلق میگیره یا نه.
      اخه شنیده بودم ازدواج های بالای ۹۴ ۱۰ میلیونی میگیرن درسته یا نه؟

    • بدون نام

      مشکل از خودتونه.....من با ده میلیون کار ارزدواجم تموم شده ...الانم دارم زندگی میکنم ....شش ملیون هزینه خرید لوازم خونه شد ...چهار ملیون هزینه حلقه و عقد و عروسی که بسیار ساده و الهی برگزار شد .....دست خود انسانه که بخواد برای خودش زندگی کنه نه برای دیگران .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما منظورت از لوازم خونه چیه؟ آت آشغال خریدی بهش میگی لوازم خونه؟شش میلیون لوازم خونه خخخخخخخخ یه یخچال چهار میلیون توی سال 2016 زندگی بکن داداش نه عصر حجر

    • داود سبزعلی

      دولت محترم برای فروش ماشینای به درد نخور ایرانخودرو 25میلیون وام میده اما برای ازدواج تا حالا که 3تومن بوده و حالام میخاد 10تومنش کنه با هزار تا شرایط برای دولت ماشین مهمتر از ازدواجه ،،، روسیه به هر کسی که با یه خانم در کشورش ازدواج کنه اقامت کامل بعلاویه 50میلیون تومان به پول ایران پول میده

    • بدون نام

      بریم روسیه خخخ الکی دلمونو خوش کردن کو ده میلیون

    • بدون نام

      سلام اگه منتظر وام هستین میگم که زرشـــــک.بچتون ۱۰ساله میشه اون موقع میدن وامو.وام ازدواج ینی حدقل ده روز بعد از عقد

    • مرتضی

      سلام ما سال 95 ازدواج کردیم و وام سه تومنی رو دریافت کردیم آیا مابه التفاوت وام ده تومنی به ما پرداخت میشه؟؟

    • بدون نام

      ما دو هفته پیش عقد کردیم حالا برا بانک کشاورزی ضامن داریم که اونم فعلا وام نمیده ما هم پول لازم حالا چیکار کنیم؟

    • فرزانه

      سلام بنظرتون کسی که قبلا وام گرفته باشه وام ازدواج بهش میدن یا نه؟یکی از اشناهای ما وام ازدواج 10 میلیونیو 15 روزه بهش دادن بهترین باتک که وام ازدواجو میده بانک ملته من از هر کی شنیدم گرفته بانک ملت بوده

    • بدون نام

      من 11 ماه تو نوبتم بدون اینکه 1 بار هم تعیین شعبه بشم

    • یه دوست

      سلام ما خداروشکر خیلی راحت وام گرفتیم .
      باید ببینید توی شهرتون کدوم بانک زودتر وام میده.مثلا ما بانک مسکن یک ماه توی نوبت بودیم بعد یک ماه رفتیم پرسیدیم گفتن ماتازه بودجه وام های اسفند94 به دستمون رسیده....بانک ملت شهرمون خدا ازشون راضی باشه،زود وام میدادن.
      البته شانس باهامون یار بود و بانک ملت اومد توی لیست بانک ها...فردای روزی که بانکمونو تغییر دادیم تعیین شعبه شدیم.وقتی هم پرونده تکمیل شد نیم ساعت بعد پول به حسابمون بود...یعنی من تا رسیدم خونه smsبانک برام اومد.انشالله واسه همه وام زود جور بشه:)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج