۳۱۹۱۲۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

ایرانِ زیبای ما (۲۸)

حتماً بار ها با گالری ها و تصاویر مختلف از زیبایی های طبیعی، تاریخی و انسانی کشورهای مختلف برخورد داشته اید و از تماشای آن ها لذت برده اید، و حتماً حین تماشای آن گالری ها این سوال از ذهنتان عبور کرد که "ایران خودمان چه کم از این کشور ها دارد؟"

برترین ها: حتماً بار ها با گالری ها و تصاویر مختلف از زیبایی های طبیعی، تاریخی و انسانی کشورهای مختلف برخورد داشته اید و از تماشای آن ها لذت برده اید، و حتماً حین تماشای آن گالری ها این سوال از ذهنتان عبور کرد که "ایران خودمان چه کم از این کشور ها دارد؟"

ما برای پاسخ دادن به این سوال و تحقق این جمله شروع به گرد آوری سری مطالب جدیدی در مجله اینترنتی برترین ها کرده ایم، مطلبی که فقط شامل زیبایی های ایران زیبای ما می‌شود، از زیبایی های طبیعی کشور چهار فصل‌مان گرفته تا بناهای تاریخی و مذهبی و سایر زیبایی های قابل لمس کشورمان.

شما نیز میتوانید ما را در گرد آوری این مطلب کمک کنید، در هر کجای این سرزمین زیبا هستید، از شمال سرسبز گرفته تا جنوبِ زیبا، از چابهار تا بازرگان، از خرمشهر تا سرخس، هر کجا که هستید دوربین یا گوشی تان را وسیله ای برای ثبت این زیبایی ها کنید و زیبایی های شهر و روستای خود را برای ما بفرستید.

مثل همیشه منتظر نظرات سازنده شما عزیزان هستیم.

*****

1. عکسی رویایی از قوهای مهاجر و غروب دل انگیز خورشید شهرستان محمود آباد در استان مازندران. شهرستان محمودآباد یکی از شهرستان‌های استان مازندران است. این شهرستان از شمال به دریای مازندران، از شرق به شهرستان بابلسر، از غرب به شهرستان نور و از جنوب به شهرستان آمل محدود است و از راه آمل به تهران متصل می‌شود. شهرستان محمود آباد نزدیک‌ترین شهرستان ساحلی به پایتخت کشور است و هرسال زمستان میزبان قوهای مهاجر می باشد.

ایرانِ زیبای ما (28)


۲. چشم اندازی محسور کننده از شهر سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد. سی سخت شهری در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج و در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان دنا است. گویش مردم این شهر لری می‌باشد. سی سخت دارای مناطق تفریحی بی شماری می باشد. باغات این شهر در دامان کوه دنایا قاش مستان بلندترین کوه رشته‌کوه زاگرس با ارتفاع ۴۴۵۰ مترواقع می‌باشند و منطقه‌ای گردشگری وزیبابه‌شمار می‌آیند. برای مسافرت به این شهر می‌توان از جاده یاسوج به سی سخت استفاده کرد.و یا از اصفهان-سمیرم-سی سخت به این شهر رسید. علت انتخاب این نام سی سخت بر این است که کیخسرو پادشاه کیانی ایران همراه با سردار خود بیژن و ۲۹ تن از یاران خود در راه عبور از کوه قاش مستان بر اثر کولاک شدید جان خود را از دست دادند به یادبودی از آن ها نام این منطقه را سی سخت گذاشتند.

ایرانِ زیبای ما (28)


۳. تصویری از یک مسیر برفی- یخی از شهر بوئین و میاندشت در استان اصفهان.

ایرانِ زیبای ما (28)


۴. نمایی شگفت انگیز و دیدنی از کتابخانه ملی کرمان. کتابخانه ملی کرمان (کارخانه ریسندگی خورشید) مربوط به دوره پهلوی اول است و در کرمان، خیابان شهیدرجائی، خورشید واقع شده و این اثر در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۴۱۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ایرانِ زیبای ما (28)


۵. تصویری حیرت انگیز و بسیار زیبا از جنگل فندقلو در استان اردبیل. جنگل فندقلو در استان اردبیل در ۳۰ کیلومتری شهرستان اردبیل واقع شده‌است. منطقه فندقلو بخاطر داشتن جاذبه‌های منحصربه‌فرد جنگلی - مرتعی و گردنه زیبای حیران با جذابیتهای طبیعی متنوع، قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت اکوتوریسم دارد و به دلیل نزدیکی به شهر نمین، همواره به‌عنوان یک گردشگاه شناخته شده است. این جنگل دارای درختان مختلف میوه مانند فندق، سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل، به، تمشک و توت فرنگی است.

ایرانِ زیبای ما (28)


۶. نمایی زیبا از حیاط عمارت خسرو آباد در شهر سنندج استان کردستان. عمارت خسروآباد در بلوار خسرو آباد «شبلی» شهر سنندج قرار دارد. این عمارت در نوع خود بی نظیر و مرکز.حکومت اردلان به ویژه خسروخان اردلان بوده است. عمارت خسرو اباد در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردیده است.

ایرانِ زیبای ما (28)


۷. نمایی زیبا از دریای بندرخمیر در استان هرمزگان. بندر خمیر یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران است. بندرخمیر یکی از شهرهای قدیمی و توسعه پذیر، مهاجرپذیر و پرجاذبه استان هرمزگان است که وجود آثار تاریخی و اماکن توریستی و تفریحی همچون جنگل حرا، آبگرم‌های معدنی درمانی بندرخمیر، آبسر معدنی بندرخمیر، دیوار بلند سدار (Sedar)، برج قلعه بندرخمیر، آب انبارها و کوره‌های گچ و ساروج خمیر - که بالاخص ساروج خمیر گذشته‌های دور مورد توجه مهندسین و کارشناسان امور ساختمانی بوده و زبانزد عام و خاص است و با وجود معادن سیمان و گوگرد از جمله شهرهای مهم استان هرمزگان بشمار می‌آید.

ایرانِ زیبای ما (28)


۸. تصویری با صلابت از یک برج زیبای فراموش شده ی ( برج دیدبانی کاخ بابل) شهر بابل در استان مازندران. این برج دیدبانی کاخ بابل مربوط به دوره پهلوی است و در بابل، مرکز شهر واقع شده و این اثر در تاریخ ۸ دی ۱۳۵۲ با شمارهٔ ثبت ۱۵۲۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ایرانِ زیبای ما (28)


۹. نمایی گرما بخش از تشکوه یا کوه آتشین در رامهرمز. شهر رامهُرمُز در استان خوزستان و شهرستان رامهرمز قرار گرفته‌است. رامهرمز شهری از بناهای هرمز پادشاه ساسانی است در حوالی شوشتر، که در قدیم به آن «سمنگان» می‌گفته‌اند. تشکوه یا کوه آتشین از جاذبه‌های گردشگری رامهرمز می‌باشد که در فهرست میراث ملی نیز ثبت شده است.

ایرانِ زیبای ما (28)


۱۰. عکسی از یک خانه قدیمی و آرامش بخش در یزد.

ایرانِ زیبای ما (28)

11. عکسی هوایی از زیارتگاه خالد نبی در یک منطقه کوهستانی اطراف شهرستان کلاله در استان گلستان. مجموعه گورستان و زیارتگاه خالد نبی در یک منطقه کوهستانی و در فاصله ۹۰ کیلو متری شمال شرق شهرستان گنبد کاووس و ۵۵ کیلو متری شمال شرق شهرستان کلاله و ۶ کیلومتری روستای گچی سو - نزدیک آی تمر از توابع بخش مراوه تپه و بر فراز قله کوه گوگجه داغ واقع شده‌است.

ایرانِ زیبای ما (28)



۱۲.تصویری از یک بنای منحصر به فرد و ناب از بادگیر چپقی سیرجان. سیرجان شهری در جنوب غربی استان کرمان و مرکز شهرستان سیرجان است. بادگیر چپقی سیرجان یکی از منحصربه‌فردترین بادگیرهای ایران و جهان است که برای خانهٔ مرحوم دکتر سید علی‌اصغر رضوی (اولین پزشک شهرستان سیرجان) ساخته شده‌است. این بادگیر در دوران رضا شاه پهلوی توسط معماری به‌نام سید محمد شجاعی و به تقلید از دودکش‌ها و هواکش‌های کشتی‌های قدیمی ساخته شده‌است. بادگیر چپقی مربوط به دوره پهلوی اول است و در سیرجان، بلوار دکترصادقی، کوچه حاج رشید واقع شده و این اثر در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ایرانِ زیبای ما (28)


۱۳. عکسی از یک آسیاب قدیمی و تاریخی درشهرستان نهبندان خراسان جنوبی. آسبادهای خوانشرف یا آسیاب بادی خوانشرف مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان نهبندان، روستای خوانشرف واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ایرانِ زیبای ما (28)


۱۴. تصویری از یک فضای معنوی و آرامش بخش از داخل ضریح امام رضا علیه السلام.

ایرانِ زیبای ما (28)


۱۵. نمای داخلی آفتاب زده ی یک غار در استان زنجان. غار کتله‌خور غاری است خشکی -آبی که در استان زنجان، شهرستان خدابنده و در ۸۰ کیلومتری جنوب قیدار و ۱۷۳ کیلومتری شمال همدان و ۴۱۰ کیلومتری تهران و ۵ کیلومتری شهر گرماب واقع است.

ایرانِ زیبای ما (28)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج