۳۱۹۱۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آجیـل‌پلــو با چاشنی زعفران

برای تقویت حافظه، هوش و قدرت یادگیری دانش آموز خود دست کم هفته‌ای یک بار در برنامه غذایی او آجیل‌پلو را بگنجانید. به این ترتیب می‌توانید دانش‌آموز خود را به لحاظ جسمی و روحی برای سال تحصیلی جدید آماده کنید.

آجیـل‌پلــو با چاشنی زعفران


برترین ها: اگر شما هم در خانواده‌تان کودک یا نوجوانی دارید که آخرین روزهای تعطیلات تابستانی خود را پشت‌سر می‌گذارد و برای فرا رسیدن ماه مهر لحظه‌شماری می‌کند، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تقویت حافظه، هوش و قدرت یادگیری او دست کم هفته‌ای یک بار در برنامه غذایی او آجیل‌پلو را بگنجانید. به این ترتیب می‌توانید دانش‌آموز خود را به لحاظ جسمی و روحی برای سال تحصیلی جدید آماده کنید.

آجیـل‌پلــو با چاشنی زعفران

مواد لازم:
  • برنج: 3 پیمانه
  • کشمش پلویی: 100 گرم
  • آلبالوی تازه: 200 گرم
  • برگه زردآلو: 75 گر
  • ممغز گردو: 70 گرم
  • خلال بادام:70 گرم
  • خلال پسته: 70 گرم
  • پیازداغ: 3 قاشق سوپ‌خوری
  • گوشت چرخ‌کرده: 250 گرم
  • زعفران: یک قاشق چای‌خوری
  • روغن‌زیتون: به میزان لازم
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • دارچین: به میزان لازم

روش تهیه:

برای شروع، گوشت چرخ‌کرده را با پیازداغ، ادویه و نمک با مقدار اندکی روغن‌زیتون تف دهید تا رنگ آن برگردد، سپس آجیل‌ها را خرد کرده و با هم مخلوط کنید و با مقدار بسیار اندکی روغن زیتون -یک قاشق غذاخوری- تف دهید تا آجیل‌ها براق و نرم شوند.


پس از آماده شدن این ترکیب‌ها، برنج را طبق روال همیشه پخته و آبکشی کنید. بعد از آبکشی برنج، آجیل‌ها را لابه‌لای آن بریزید و بگذارید دم بكشد تا آماده شود.


برای تزیین این غذا می‌توانید مقداری از مخلوط مغزهای مختلف و برنج را با زعفران ترکیب کنید و به این ترتیب روی آجیل‌پلو را با برنج زعفرانی، خوش آب و رنگ کنید.

نکته:

برای تهیه این غذا بهتر است از آلبالوی تازه استفاده کنید و سراغ مربای آلبالو یا آلبالوی خشک شده، نروید چون این نوع از آلبالوها نمی‌تواند طعم واقعی آجیل‌پلو را برای شما به همراه داشته باشد.

گنجاندن گردو در آجیل‌پلو که سرشار از مغزهای مقوی و پرخاصیت است، می‌تواند به شهروندان تهرانی که مدت زمان زیادی را در شلوغی شهر و آلودگی ناشی از ترافیک می‌گذرانند، کمک کند.


آجیـل‌پلــو با چاشنی زعفران

تقویت سلول‌های مغزی دانش‌آموزان

بسیاری از درمانگران، مصرف غذاهایی نظیر آجیل‌پلو را در آستانه شروع فصل تحصیلی به خانواده‌ها توصیه می‌کنند. به اعتقاد این درمانگران گردو به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیراشباع شده و از همه مهم‌تر امگا۳ بهترین ماده غذایی برای تقویت و تغذیه سلول‌های مغز محسوب می‌شود. بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان، مصرف میوه تازه و خشک شده گردو را به نوجوانان و جوانان به ویژه آنهایی که به تمرکز و دقت بیشتری برای مطالعه و مرور درس‌هایشان نیاز دارند، توصیه می‌کنند.


آجیـل‌پلــو با چاشنی زعفران

بهبود عملکرد روده‌ها با کشمش

کندی عملکرد روده‌ها یکی از شایع‌ترین اختلال‌هایی است که بسیاری از مردم آن را تجربه می‌کنند، از این‌رو مصرف این غذا که در آن از گردو و کشمش به طور همزمان استفاده شده برای افرادی که می‌خواهند به‌طور طبیعی مشکل یبوست خود را درمان کنند، پیشنهاد می‌شود. توصیه می‌شود حتما هنگام تهیه و مصرف این غذا از گردو و کشمش‌های آن نیز استفاده کنید تا به این ترتیب با جذب میزان فیبر موجود در گردو و کشمش به افزایش عملکرد دستگاه گوارش به ویژه روده‌ها کمک کنید.

تاثیر گردو و افزایش اکسیژن‌رسانی

درمانگران طب چینی بر این باورند که گردو به دلیل طبیعت گرمی که دارد یکی از بهترین مواد خوراکی برای افرادی است که به اختلال در عملکرد ریه‌ها و دستگاه تنفس دچارند. معتقدند بیماران مبتلا به آسم، برونشیت یا تنگی نفس با خوردن گردو می‌توانند به افزایش حرارت ریه‌ها و بهبود جریان گردش خون در این ناحیه و همچنین به بهبود تنفس و اکسیژن رسانی به ریه‌ها کمک کنند، به این ترتیب گنجاندن گردو در آجیل‌پلو که سرشار از مغزهای مقوی و پرخاصیت است، می‌تواند به شهروندان تهرانی که مدت زمان زیادی را در شلوغی شهر و آلودگی ناشی از ترافیک می‌گذرانند، کمک کند.


آجیـل‌پلــو با چاشنی زعفران

کاهش کلسترول بد با بادام


افراد مبتلا به کم‌خونی به ویژه دختران و خانم‌های جوان می‌توانند با مصرف آجیل‌پلو که در آن از مغزهای مختلف به ویژه مغزپسته استفاده شده برای درمان کم‌خونی و افزایش خونسازی خود استفاده کنند. همچنین مصرف دانه‌ها و مغزهای گیاهی به دلیل داشتن چربی غیراشباع می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش میزان کلسترول بد خون داشته باشد و در عین حال احتمال ابتلا به برخی از بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

آجیـل‌پلــو با چاشنی زعفران

با این غذا چیبخوریم؟


یکی از بهترین چاشنی‌هایی که در کنار این غذا می‌توانید برای مهمانانتان سرو کنید، سالاد شیرازی است. به این ترتیب می‌توانید سفره‌ای غنی از مواد اصلی غذایی مانند غلات، سبزیجات و دانه‌های مغذی داشته باشید تا به این ترتیب آبرسانی و
فیبر​رسانی مناسبی رابه دستگاه گوارش ارائه دهید.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج