جاباما
۳۱۹۱۸۶
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

کارشکنی تازه عربستان در حج تمتع

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مذاکراتِ در جریان مقامات سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان از احتمال صدور ویزا از طریق سفارت سوئیس برای حجاج ایرانی خبر داد.

خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مذاکراتِ در جریان مقامات سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان از احتمال صدور ویزا از طریق سفارت سوئیس برای حجاج ایرانی خبر داد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز دوشنبه ۳۰ فروردین در حاشیه نشست با فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران، در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده در خصوص برگزاری حج تمتع سال جاری و اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی در پی مذاکرات اخیر مسئولان سازمان حج و زیارت با مقامات وزارت حج دولت عربستان سعودی در این کشور، گفت: ما هیئتی را برای مذاکره به عربستان با هدف مذاکره در این خصوص به این کشور فرستاده‌ایم و با جدیت هم دنبال این مسئله هستیم که امسال بتوانیم حجاجمان را به مکه مکرمه اعزام کنیم اما متاسفانه در طول چند ماه گذشته، دولت عربستان کلاً کارشکنی کرده است.

وی افزود: در چند ماه گذشته، این اولین بار بود که مقامات سعودی به چند نفر از مسئولان سازمان حج و زیارت ویزا دادند و تا جایی که می‌دانم در قبال مسائل مختلفی که هیئت ما مطرح کرده است، آنها (مقامات سعودی) برخوردهای منفی صورت دادند. به عنوان مثال آنها در بحث حمل و نقل هوایی و اینکه هواپیماهای ما بتوانند زائران را به آنجا منتقل کند، کارشکنی‌های مختلفی انجام می‌دهند. در مورد صدور ویزا هم کارشکنی می‌کنند؛ ما در این رابطه به آنها گفته‌ایم که اگر دولت سوئیس، حافظ منافع شما در ایران است، باید به حجاج ایرانی ویزا بدهد اما آنها اصرار دارند که ویزا، در یک کشور ثالث داده شود که این مورد برای ما به هیج وجه من الوجوه، قابل قبول نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: برخوردهایی هم که آنها در گذشته با زائران و حجاج ایرانی داشته‌اند، برخوردهایی بسیار توهین‌آمیز و تحقیرآمیز بوده است که ما به هیچ وجه این برخوردها را نمی‌پذیریم و در مذاکراتی هم که صورت گرفته است، ما سازمان حج و زیارت را موظف کرده‌ایم که کلیه شرایطی را که ما داریم، به مقامات عربستان سعودی منتقل کنند و آنها هم باید همکاری کنند که حج تمتع انجام شود و بیش از این کارشکنی نکنند. ما علیرغم اینکه سه، چهار ماه زمان را از دست داده‌ایم، در عین حال تلاش می‌کنیم که چنانچه مقامات عربستان نیز همراهی بکنند، امسال بتوانیم حج تمتع را برگزار کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تورو قرآن. تورو اون خدای بزرگ اینقد منت این عربارو نکشین. تا کی تحقیر.
      کوروش کجایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی !

    • فرزند شهيد

      مراسم حجي كه بخواهد عزت ما شيعان را از بين ببرد بايد تحريم شود

    • سید علی

      این همه منت کشیدن و تحقیر شدن برای چیست

    • ناشناس

      دوباره بفرستید دوباره هر جور که دوست دارن با مردم ایران رفتار کنند .من فکر می کنم ملت ایران باید آگاهانه عمل کنند چون از همین الان معلومه چطور رفتار می خوان بکنند ولی باز ما ...متاسفم براتون

    • بدون نام

      تورو قرآن دست بردارین این مکه رفتن نداره یکم غیرت داشته باشین

    • داود ضاربی

      حرکات توهین آمیزعمال حکومت وهابی حجاز از تبعات نظام صلح است
      جواب اینگونه حرکات را باید در نظام تهاجم جستجو نمود
      جریان ضاربی ، غرورهای جریحه دار شده رابه احیاء نظام تهاجم
      فرا می خواند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج